phodopus

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    adviseur
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Passion4Talent

Bedrijfsinfo

  • Branche
    Wetenschap & onderwijs

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    behoefte hebben aan;
    - personal coaching
    - strategisch/tactisch/operationeel advies
    - interim management/bestuur

    die zich in een groei, overname of herorientatiefase bevinden
  • Mijn mening over innovatie
    Stilstand is achteruitgang.

    Echter, het beter of volledig benutten van bestaande middelen (mensen, systemen, processen) is ook innovatie en dus voortuitgang
  • Mijn mening over ondernemerschap
    Mensen maken het verschil

phodopus's trofeeën

  1. Alleen de zon komt gratis op! Uiteindelijk betaald er iemand de rekening. De agent/expediteur in China laat zijn agent/expediteur hier in NL een vergoeding betalen om lading in de container te stoppen die de agent hier dan mag afhandelen. Hiermee wordt een stukje maktvolume gekocht. Dit systeem in ca 10 jaar geleden beetje bij beetje ontstaan, maar volledig buiten proporties gegroeid. De chinezen hebben dit tot kunst verheven. De ontvangende klant hier in Nederland betaald de rekening. Terechte opmerking van Blous! Of jouw ontvanger daar zo blij mee is en de volgende keer weer wil bestellen weet ik niet. Kijk daarom altijd naar de totale logistieke kosten tot aflevering aan de klant, dus inclusief de kosten hier. Overigens is luchtvracht altijd duurder (sneller=duurder), maar is sommige gevallen (hoge waarde producten, snelle product/life cycle, korte leadtijden) zinvol. Heel herkenbaar zal zijn dat het anderhalve maand mag duren voordat een product van China in Nederland is (zeevracht) en dan vervolgens binnen 2 of 3 dagen op de bestemming MOET zijn. In Nederland worden dan vervolgens spoedafhandeling en koeriersdiensten uitgevoerd die de kosten opjagen. Meer weten, vraag het gerust Eric Both
  2. "Vele kleintjes maken een grote". Als kleinere, startende partij heb je niet het volume om aantrekkelijke prijzen te bedingen voor de logistiek. Als jullie als webshoppers samenwerken kun je het volume vergroten. Immers, concurreren doe je in het schap, niet in de logistiek. Een dienstverlener kan met veel kleine partijen het gecombineerde volume van pakketzendingen aanbieden aan een pakketdienst. Je hebt dan het voordeel van en een betrouwbare dienst, een lagere prijs en zelf minder ellende. Wil je hierover verdere informatie hebben of gericht advies kan je altijd met mij contact opnemen. Als zelfstandige professional heb ik ruim 18 jaar ervaring in het opzetten van logistieke processen/warehouse oplossingen. Mvgr Eric Both
  3. Een antwoord op welke keuze het beste is, een eigen of een uitbesteed warehouse, is algemeen te geven. Het is een deel rationeel (kostprijs, serviceniveau, etc) en emotioneel (als ik het zelf doe dan heb ik er controle over, het zijn mijn producten). Als je zelf geen specifieke ervaring hebt met deze logistieke vraagstukken is het aan te bevelen een onafhankelijke specialist in te huren. De investering hierin zal zich dubbel en dwars terugverdienen. Als je interesse hebt kan ik je hierbij van dienst zijn. Als zelfstandige professional heb ik ruim 18 jaar ervaring met dit soort logistieke vraagstukken Mvgr Eric Both
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.