Jump to content

jose1964

Super Senior
  • Content Count

    143
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    41-45
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Ik heb helaas een fors bedrag te betalen aan de fiscus. Dit betreft IB van 2008/09 en suppletie OB Maar nu las ik heel toevallig iets op bzz: http://archief.bizz.nl/2009/05/08/nummer-5/Optimaliseer-uw-verlies.htm ***************************************** Verliesbeschikking
 Uit de voorbeelden blijkt dat verrekening met winsten uit het verleden direct leidt tot belastingteruggaaf, en dus extra liquide middelen. Voor verrekening met toekomstige winsten is het eerst afwachten of, en wanneer, er daadwerkelijk winst wordt gerealiseerd. Met een voorlopige verliesbeschikking kunt u, indien u over 2009 een verlies verwacht te realiseren, nu al geld terugvorderen van de fiscus. Met name in verliessituaties kan dit wenselijk zijn. U kunt met een verliesbeschikking tot 80% van het vermoedelijke verlies op voorhand terugvorderen. Begin april is door de staatssecretaris van Financiën een Besluit uitgegeven, waaruit blijkt dat zij op enkele punten extra soepel met de voorwaarden zal om gaan. Bespreek dit met uw belastinginspecteur of met uw adviseur. ************************************************************************ Ik heb afgelopen week hier ook vragen gesteld"hoe kom ik eracher wat mjn verrekenbare verlies is" ...Ik heb inmiddels begrepen dat de fiscus hier uit eigen beweging overzichten van opstuurt. MAAR.....Begrijp ik het goed? Kan ik verdere invorderingsmaatregelen voorkomen door een "voorlopige verliesbeschikking aan te vragen". En kan iemand mij duidelijk vertellen hoe ik het zelf ongeveer uit kan rekenen? Want de antwoorden op mijn eerdere posting hierover waren niet duidelijk: Is een verrekenbaar verlies het bedrag dat bij verzamelinkomen staat, of is het gewoon het saldo fiscaal verlies volgens de aangifte?? Ik heb voor 2008 nog geen def. aanslag, voor 2009 nog zelfs geen voorlopig aanslag. ALs ik op mijn balans kijk per 31 dec. is het saldo verlies (cumulatief dus) meer dan het in te vorderen belastingbedrag. Heb ik hier een kans om verdere invorderingsmaatregelen te stoppen? En kan ik dan inderdaad dat geld terugvragen??? Als dat zo is, dan had ik me alle moeite kunnen besparen voor krediet :) want dan ligt het gewoon voor het "opscheppen "bij de fiscus. Ben benieuwd naar de reakties! Lijkt mij een mooie vraag voor Joost!
  2. Via het weblog van Smartermoney werd ik geattendeerd op een mooi voorbeeld van het meest succesvolle crowdfunding project: Tik TOk + Luna Tik watches 15000 usd gevraagd; Ruim 941.000 usd ontvangen!! Wow...... Maar er staan dan ook wel heel bijzondere horloges op de site: Nano horloges??? "ANodized backer versions "... "Multi-Touch, color display, long battery life, MP3, radio, photos, pedometer, Nike+ and clock all in an impossibly small package" Geen idee wat het allemaal is, maar het ziet er mooi uit.
  3. @henkhenk Jouw ervaring met ING is dat toch weer anders dan die van mij en dateert al van bijna een jaar terug eigenlijk: Voorheen had ING het ondernemersteam: als je daar een plan in wilde dienen werd er gezegd: wij behandelen alleen plannen die voorzien zijn van een "accoutantsverklaring". Dit betekent eigenlijk dat de ING wil dat de accountant verklaart dat er geen onregelmatigheden in de opstelling van de begroting zitten. Dus als je bijv. in je plan schrijft dat je in het 2e halfjaar een kantoorruimte wilt huren, dan zou die accoutant moeten kijken of je daarvoor in je plan ook inrichting opneemt en afschrijving. daarnaast moet de accountant een oordeel geven of de begroting voldoet aan de boekhoudkundige regels. Helaas wordt je hiermee FORS op kosten gejaagd. Vorig jaar maart heb ik contact gehad met ING inz. de verruimde regels inz. borgstellingskrediet (Heb er ook een bericht over geschreven destijds). Hier speelden 2 zaken waardoor ik zelfs geen plan in kon dienen: * het plan moet een kredietvraag hebben van meer dan 250K (is in strijd met de wettelijke regeling; die vermeld nl. geen minimumbedrag. De "staatsbank "weigerde dus mee te werken aan de regeling zoals haar "broodheer"die heeft opgesteld door haar eigen regels te maken" * ik had een accoutantsverklaring nodig; het liefst van een accountant die vergelijkbare projecten/bedrijven zoals het mijne in portefeuille had zodat er een referentiekader aanwezig was om mijn begrotingen te toetsten. Dit kostte mij teveel geld; minimaal 1500 euro en dan had ik nog geen garantie op krediet. Ik heb eigenlijk meer het geval dat ING geen MKB wil financieren en dat wij gewoon maar van alles verzint...want bij jou geven ze weer een heel andere reaktie. Mail je plan anders gewoon eens naar of sf.mkb.verkoopondersteuning AAP ing. n l Ik denk dat je dan een heel andere reaktie krijgt :-) Ben benieuwd. Maar ik heb het, net als jou, opgegeven bij deze bank. Maar als je dan naar de Rabo of ABN gaat en zij aangeven dat ze afwijzen op grond van gebrek aan zekerheden, krijg je het advies: je hebt meer kans bij de bank waar ook je hypothheek loopt (ING!); als je nl. het krediet niet terug kunt betalen, hebben zij het 1e pandrecht op de hyptheek en dus halen zij daar de zekerheidsstelling uit.. Maar helaas...ING werkt niet bepaald mee en wilde niet in discussie over dat borgstellingskrediet. Heb je trouwens bij ABN/RABO gevraagd of je die lening onder het borgstellingskrediet kon krijgen? Probeer dit anders nog eens bij diezelfde banken>
  4. Hier kun je een BV oprichten/ zij schieten dan die 18000 euro voor 1 dag voor. Dit kost je dan (uit mijn hoofd) 395 euro. Hierbij komen dan natuurlijk nog de kosten voor de oprichting etc. http://www.vrbadvies.nl/pagina/24/vestigingen-openingstijden
  5. Heb je enig idee of je klant het kan betalen? Heb je daar wel over nagedacht? Stel dat hij na 30 dagen niet betaalt, en dat ook aanmaningen niet helpen? En dat uiteindelijk blijkt dat er weinig verhaalsmogelijkheden zijn? Deze opdracht kan je ook "je kop"kosten :-) ZOnder vooruitbetaling geen opdracht. Een voorschot is heel normaal. Het is ook heel normaal bij te faktureren naar voortschrijding van het werk. En zeker in de bouw is vooruitbetaling heel normaal. Ook bij nieuwbouwwoningen. Ik denk dus dat de kans heeeeel klein is dat jouw klant bij een ander WEL een voorschot moet betalen. Is dit dan de reden waarom hij voor jou kiest???? Omdat hij geen geld heeft misschien voor die aanbetaling? Als je klant niet voor rede vatbaar is en zelfs geen 10% wil aanbetalen, dan zou ik toch wantrouwend zijn. Is je klant een starter? Starters zijn niet de snelst betalende klanten;de meesten bestaan zij bij de gratie van het leverancierskrediet...Heeft deze klant wel bezittingen? Als hij nl. in een huurpand/huurhuis zit, valt er weinig te verhalen bij non-betaling. Of spreek anders met je klant af dat je op 30 dagen incasseert (weet niet of daar tegenwoordig nog een contract met je bank voor nodig is?). Heb je er ook over nagedacht dat deze klant betaling met allerlei klachten op de proppen kan komen om de betaling maar op te schorten als-ie niet kan/wil betalen? Wat heeft hij te verliezen? Alle risico legt hij bij jou neer. Ik zeg: NIET DOEN!
  6. Hallo Ezelien, voor 79 eur heb je een boekhoudpakket http://www.gravita.nl/boekhoudprogramma5 Je krijgt er zelfs een cursus/handleiding bij! Wellicht is dit toch handiger dan zelf knutselen? Ik ken het pakket verder niet, maar ik gebruik de database software. Goede prijs/kwaliteitsverhouding.
  7. @DANNY Wel allemachtig , wie denk jij wel dat je bent?? HOE DURF JIJ MIJ EEN KNEUS TE GEVEN?? Denk jij dat je de wijsheid in pacht hebt omdat je toevallig een boek hebt geschreven?? Jij zou als geen ander moeten weten dat de uitvoering van de BBZ moet voldoen aan wettelijke regels. Ik heb geprobeerd TS van dienst te zijn en te opperen dat daar misschien een opening voor hulp is...Wou je beweren dat dit niet zo is?? Wou jij beweren dat een advocaat helemaal geen zin heeft? En natuurlijk, ik heb zelf ook klachten over het IMK geuit op dit forum. Maar moet ik daarom mijn mond maar houden over rechtmatig gedoe? Heb ik niet gewoon gelijk? Heb ik misschien toch wat meer kennisvan recht/regelgeving dan jij?> OMdat ik niet zo achterlijk ben dat ik alles maar voor zoete koek slik? Godallemachtig wat ben jij een ongelooflijke sukkel zeg. Ik heb ook een advocaat ingeschakeld. En weet je waarom? Omdat mijn zaak niet zorgvuldig behandeld is. En als jij mijn posting zonder vooringenomenheid had gelezen, dan had jij een beter beeld gehad van de zaak. Beperk je tot de feiten en hou anders gewoon je muil en donder op van dit forum.
  8. Wat bij mij opkomt: BBZ stelt eisen aan aflossing... Is dit rechtmatig?? Ik denk dat Francis op zoek moet naar een advocaat en hem helpt te onderzoeken of de eisen die zijn BBZ instantie stelt wel rechtmatig zijn. Zo lees ik op internet bijv. dat de gemeente Westland max. 3 jaar uitstel van aflossing toekent. Zo kan het dus ook. VOlgens de bbz-voorwaarden is de looptijd max. 10 jaar, maar op grond van art. 21 kan uitstel worden verleend. In hoeverre kan de bbz instantie die looptijd verkorten? Hoe redelijk is dit?
  9. Ja inderdaad online marketing verandert met de dag. Om die reden heb ik ook niet echt interesse in een gedateerd boek. Aan de andere kant: als het cursusmateriaal is dat stap voor stap met cases gevuld is, dan zou het nog een goede manier zijn om in elk geval basiskennis op te doen. Maar misschien is dan toch een workshop of klassikale cursus de oplossing omdat ik dan onduidelijkheden meteen kan vragen; in gesprek gaan met anderen geeft ook inspiratie. Ik heb de cursus Nextmarketeer gezien; die is wel weer prijzig, en duurt weer zo lang :-) Maar voor mij denk ik de beste optie. Waar ik op dit moment erg door gefascineerd ben is RSS. Ik kan er weinig over vinden, maar ik denk dat RSS een supermiddel is voor marketing. Maar dat is mijn gevoel; en daar ontbreekt dus weer het inzicht bij mj. Ik wil hier graag alles van weten :-). In de nieuwe microsoft /Windows zit RSS geintegreerd. In google desktop en Firefox browser zit het standaard. Zij vinden het dus in elk geval belangrijk, en ik denk dat je daar op marketinggebied je voordeel mee kan doen. Maar hoe kan ik feeds verspreiden. Hoe kan ik ze aanpassen....Etc..Wat moet ik weten om RSS als marketingmiddel in te zetten... En hoe belangrijk is de microformats en reviews (bijv. hresume etc) nu echt. Maar dat zijn dan weer meer technische zaken. IOp dit moment huur ik programmeurs en moet zaken zoals hierboven zelf aangeven; echter zij haddenn nog nooit van microformats etc gehoord :-) IK ga in elk geval wat RSS abo's nemen op online marketingblogs; maar in NL leest toch altijd weer iets prettiger. En ik denk dat het toch een studie met anderen of workshop wordt. ALle tips zijn welkom, ook voor goede blogs op dit gebied.
  10. Weet iemand of er tijdschriften zijn die af en toe speciale uitgaves hebben mbt online marketing? Vroeger had computeridee wel eens leuke boekjes over geld verdienen op internet, maar ik kan daar niks vinden mbt online marketing. Er zijn maar een paar NL boeken te vinden over online marketing, maar geen is aktueel. Ik wil weten hoe ik zelf een affiliatesysteem kan opzetten, hoe ik RSS kan gebruiken. Wat is feedburner en Twitter. Wat kan ik allemaal met clicky analytics. Wat kan ik (liefst zonder IT kennis) doen om google happy te maken? Ik heb op bol.com en google gezocht naar (studie) boeken online marketing, maar ook daar geen aktuele NL boeken, maar wellicht weet iemand of er af en toe periodieke uitgaven zijn van computermagazines op dit gebied. Kent iemand de blauwe doos? Iemand een goede tip voor een boek (liefst dus NL, maar evt ook in het engels.) Iemand ervaring met de cursus online marketing van LOI? Want ik denk dat dit het handigste is voor mij: stap voor stap leren hoe je je voordeel kunt doen met online marketing.
  11. Ja, helemaal eens met ROn: spannend verhaal. Het lijkt wel een detective :-) Ik vind niet dat het UWV kan eisen om een cv aan te passen zodanig dat de waarheid een ander beeld geeft. Je cv moet uiteindelijk een getrouw beeld van de werkelijkheid zijn. ALs er referenties opgevraagd worden, val je toch door de mand. Mij is ook wel eens gevraagd mijn cv aan te passen. Weet niet meer op dat UWV was of W&S. Ik heb nl. geruime tijd de boekhouding gedaan voor een bedrijf waarbij Hennep als rode draad door de bedrijfsvoering heen liep. Het bedrijf exploiteerde niet alleen coffeeshops, maar had ook nevenactiviteiten met hennep zoals zaadveredeling, textiel en werkte samen met de univ. van Wageningen om niet mogelijkheden te ontdekken voor het gebruik van de vezels. Maar het is ook gebeurd dat W&S , soms zonder mij daarover in te lichten, mijn cv hadden aangepast. EN eigenlijk mag dat niet, want daar rust formeel auteursrecht op.
  12. ZOu het misschien zo kunnen zijn: De man heeft zware funkties gehad/veel verantwoordelijkheden; dat zette veel druk op zijn priveleven en gaf veel stress. Het was eenzaam aan de top. Hij wil niet meer leidinggeven, maar wil tussen de mensen in staan: gezellige contacten met collega''s Daarnaast heeft hij ontdekt dat hij de uitvoerende taken mist; hij is meer een doener dan een denker Hij is tot de ontdekking gekomen dat het werk (bijv. financien) niet bij zijn persoonlijkheid past en wil daarom iets anders/in een ander vakgebied. Maar omdat hij toch utiiendelijk wel een topsalaris wil/gewend is, heeft hij ambities voor het ondernemerschap. Deze funktie ziet hij daarom als een stageplaats zodat hij kennis kan opdoen voor zijn eigen bedrijf.
  13. @VNIS, Maar...is h et fout als ik het NIET gedaan heb? had ik posten > 450 MOETEN activeren? ben benieuwd naar je reaktie
  14. HEren, dank voor de reaktie. VNIS draait inderdaad de stelling net om; Ronaldinho zegt het goed. Ik heb 6K als kosten "ingebracht". Deze hangen samen met de website (dus dit SSL etc). Dus inbreng: investeringen 39K volgens fiscale balans + 6 K inkoopkst . Op de fisale balans staat dus wel een hoger bedrag aan kosten, maar die heb ik buiten beschouwing gelaten omdat ik van mening ben dat ik ze niet kan "inbrengen"...zoals bijv. bankkosten en hosting die genoten is...etc. Maar nu is nog even de vraag: had ik deze kosten die dus samenhangen met de website, moeten activeren om vervolgens over af te schrijven??
  15. Ik heb nog een (ander) meningsverschil met het IMK: In mijn fiscale aangiften heb ik een investering staan met een aanschafwaarde van 39K (ontwikkeling website) Daarnaast zijn er door mij andere kosten gedaan, die ik - net als de bouw van de site - uit privemiddelen betaald heb. Ik heb op de financieringsbegroting/investeringsbegroting van mijn ondernemingsplan een inbreng staan (45K) die afwijkt van de investering op de fiscale balans (39K): Nu stelt het IMK dat de investering volgens fiscale balans gelijk moet zijn aan de inbreng op de financieringsbegroting/ivnesteringsbegroting. Maar dat kan toch ook nooit? Onderstaand de kosten zijn onlosmakelijk verbonden met de site en heb ik opgeteld bij de kst van de website en zo kwam ik tot mijn inbreng: een EV-ssl certificaat: Algemene voorwaarden /privacyverkl. Webteksten/ Merkdepot Daarnaast heb ik natuurlijk andere kosten uit prive voorgeschoten zoals hosting tijdens de ontwikkelingsfase, de kvk bijdrage, licentiekst voor boekhoudpakket, bankkosten/rentekosten. Deze heb ik echter niet meegenomen als inbreng. had ik de kosten voor de webteksten/SSL/algemene voorwaarden/merkdepot moeten activeren?
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept