SimonvL

Super Senior
  • Aantal berichten

    121
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Oost-Souburg

SimonvL's trofeeën

  1. Gisteren het Yes-momentje van 2014 tot nu toe gehad (hopelijk niet de laatste). Wat al jarenlang een droom is, is uitgekomen: Ingeschreven bij de Kvk! En nu met heel veel plezier aan de slag. Bedankt HL voor de hulp tot nu toe!
  2. Dankjewel Robbert voor je reactie en de link. Dat topic had ik gemist, al is het maar van een paar dagen geleden. Erg bruikbaar! Ido, bedankt voor de tip. Zowel in 2013 als in 2014 zal er loonheffing betaald worden, dus dit is niet van doorslaggevend belang.
  3. Hallo HL! Dat is lang geleden dat ik echt actief was op HL. Ik heb wel steeds het forum meegelezen, maar mijn bijdrage is de afgelopen periode niet hoog geweest. Toch wil ik nu graag een vraag stellen: In de loop der tijd heb ik een plan gevormd, wat inmiddels redelijk concreet is geworden. Momenteel ben ik bezig met een ondernemingsplan, ben ik bezig met marktonderzoek en in gesprek met de eerste klanten. Binnen niet al te lange tijd is daar het moment om in te schrijven bij de kvk. Ik verwacht voor het einde van het jaar nog geen noemenswaardige omzet te behalen, maar wellicht wel één en ander te investeren. Overigens is het geen groot probleem deze investeringen een maand of wat op te schuiven. Natuurlijk wil ik niet onnodig wachten en het liefst zo snel mogelijk echt aan de slag. Maar is het wellicht handig om pas te starten in het nieuwe jaar? Oftewel: Wat zijn de nadelen en voordelen van het starten net voordat het jaar afloopt? [titel verduidelijkt - mod]
  4. Waar je eigenlijk naar op zoek bent, Eddy, noem je zelflevering of virtueel salderen. Kort gezegd houd dit in dat je op Dak A zonnepanelen hebt gemonteerd, die terugleveren op energiemeter A. De tweede locatie heeft energiemeter B. De teruggeleverde energie via energiemeter A wordt verrekend met de factuur van energiemeter B. Met deze constructie zou je het aannemelijk kunnen maken voor de fiscus dat de opgewekte energie ten gunste komt van je onderneming en dus gebruik kunnen maken van bijvoorbeeld EIA en de KIA. Helaas is zelfleveren of virtueel salderen in Nederland wettelijk (nog) niet toegestaan, ondanks vele moties, uitlokking van rechtzaken, etc. Stichting de Windvogel bijvoorbeeld maakt zich hier al tijden hard voor.
  5. Er staan aardig wat spel en vormfouten in de tekst van de website: Hierdoor mis ik al snel een stukje professionaliteit in de uitstraling. Het concept vind ik wel leuk, alleen het vergt nog wel een uitgebreidere voorbereiding.
  6. Gefeliciteerd met de nominatie! *klikt op bevestigingslink in e-mail
  7. Ik heb met veel interesse het topic gelezen, maar of de TS nog op inhoudelijke antwoorden zoals hierboven zit te wachten, vraag ik me af :)
  8. Ik ben aanstaande donderdag ook van de partij. Lijkt me gezellig om een bakje te doen met andere HL-ers. De tijd van Frans is wat mij betreft okay!
  9. Hallo Peter, Van harte welkom op HL. Wat redelijk is voor het doorberekenen van reiskosten is heel erg afhankelijk van een aantal factoren, namelijk: 1) Maak je de reis eenmalig, of komt deze periodiek terug? 2) In welke branche zit je? 3) Om welk percentage van je klanten gaat het? 4) Zijn de marges van jou product/dienst voldoende om de reiskosten te dekken? 5) Wat wil jij uitstralen naar je klant? Als je een prijs doorgeeft aan een klant als een projectprijs (bij diensten), is het de vraag of je de klant wel wilt lastig vallen met allemaal bijkomende kosten. Je kunt natuurlijk ook naar je concurrentie kijken. Is het gebruikelijk in jou branche dat er voorrijkosten worden gerekend? Als dat niet zo is, ben je een vreemde eend in de bijt. Worden er normaal gesproken wel voorrijkosten gerekend, kan het juist een goede manier zijn om je te onderscheiden. Als je de zoekfunctie gebruikt, kom je ook andere topics over voorrijkosten/reiskosten tegen.
  10. Is het misschien makkelijk om wat telefoonnummers uit te wisselen tussen de personen die in Campanile zitten? Voor het geval dat er mensen zijn die van ver moeten komen, ruzie met de NS hebben en dit graag even melden? Anders staat er misschien een groep op 1 persoon te wachten die nog een uur van Amersfoort verwijderd is...
  11. Goed idee. Dan moet ik om 14:44 in de bus zitten vanuit het koude Zeeland, dan ben ik precies op tijd >;(
  12. Zoals Daniël zegt, de reservering is alleen verzekerd met de creditcard. Er wordt pas betaald met je creditcard wanneer je niet komt, of als je het bed uit de kamer per ongeluk in je tas hebt meegesmokkeld. Overigens moet ik nog een kamer gaan reserveren. Scaut, heb jij een kamer in Campanille? Dan neem ik die graag van je over. Uiteraard gewoon tegen betaling van het tarief!
  13. Als ik de lijst goed bekijk, zijn we vanavond met 47 personen 8) Ik blijf maar hopen dat de 'boat of inspiration' 47 HLers en de weersomstandigheden aankan >;(
  14. Hallo Hans, Eigenlijk was ik van plan de NS te verblijden met een bezoekje, maar als het mogelijk is zou ik graag met je carpoolen. Ik kom uit Zeeland, en kan naar het station van Breda komen.
  15. De rode draad die door de adviezen loopt is simpel: neem contact met de importeur op, vertel dat je een plan hebt en zorg dat je er samen sterker uit komt. Op die manier verzorg je voor de importeur een extra afzetkanaal, kun je waarschijnlijk gunstigere prijzen bedingen en aanvullende afspraken maken met betrekking tot productaansprakelijkheid en dergelijke. Als je daarvoor toch niet kiest (zoals je eerder aangaf) zit er maar 1 optie op: Gewoon doen, en maar zien of je terecht gewezen wordt door de importeur. Let wel: op dat moment heb je waarschijnlijk je kruit verschoten om dan nog afspraken te maken, en er beide sterker uit te komen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.