Koala

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

Koala's trofeeën

  1. Ik heb er wel eens één gezien op een festival/ dans feest. Op steeds meer van deze festivals wordt gefilmd, dit wordt dan direct gebruikt door de VJ en later in promotiemateriaal/ verkoop DVD. Je moet er dan wel voor zorgen dat je uit de buurt van vliegend bier blijft. Ik zou me niet op defensie/ calamiteiten richten, daar zijn al een paar grote jongens op ingesprongen met speciale quadrocopters. Je zou wat contacten kunnen maken met (locale) media, luchtcoverage van een event/ item voegt vaak wat toe.
  2. Hier zou ik heel erg mee oppassen. Bij een snel groeiende handelsonderneming gaat bijna de volledige winst weer in de voorraad zitten. Dus deze winst is niet liquide, hier kun je geen brood, pindakaas of zeiljachten mee kopen. Echter telt deze winst wel voor OCW DUO en je moet er ook belasting over afdragen. Als je hier dus niet genoeg rekening mee houdt, kan het dus zijn dat je aan het einde van het jaar in de knoop komt. Het is goed mogelijk dat je aan het einde van het jaar een heleboel studiefinanciering terug moet betalen en tevens inkomstenbelasting moet betalen terwijl jouw bankrekening leeg is. Dit is een zeer reëel probleem! Er zijn verschillende manieren om dit te voorkomen: [*]Je zou een BV kunnen oprichten, dan wordt door OCW DUO niet meer naar de winst van het bedrijf gekeken, maar naar jouw loon. Hieromtrent gelden wel weer andere regels en ik verwacht niet dat dit een aantrekkelijke optie is. [*]Je zou 1250 uur kunnen werken aan de nieuwe onderneming en als je dit netjes bijhoudt voldoe je aan het urencriterium. Hierdoor krijg je recht op dermate veel aftrekposten dat het niet moeilijk is voldoende liquide te blijven. Je blijft dan waarschijnlijk ook wel onder de bijverdiengrens die OCW DUO stelt. [*]Halverwege het jaar de studiefinanciering stopzetten is ook een oplossing, hierdoor mag je 100% meer verdienen van OCW DUO. Neem de regels hieromtrend wel door. [*]Lenen bij een bank of leverancier. Bij de producten waar jij aan denkt is het erg belangrijk om te letten op de kwaliteit. Veel producten die worden verkocht op de websites die je noemt voldoen niet aan de juiste eisen en regelgeving om hier verkocht te mogen worden. Voor die websites is dat geen probleem, de douane controleert kleine particuliere bestellingen toch niet en de verkopers in China zijn moeilijk aansprakelijk te houden vanuit hier. Jij geniet deze voordelen echter niet. De douane kan grote leveringen die niet voldoen aan de eisen tegenhouden. De VWA kan jouw producten controleren, uit de handel nemen en boetes opleggen. Je bent aansprakelijk op het moment dat een product (letsel) schade veroorzaakt. Bij een product dat niet voldoet aan de eisen zal de verzekering waarschijnlijk niets uitkeren. Daarnaast moet jij voldoen aan garantieverplichtingen en zijn jouw klanten kritischer dan die van Dealextreme, Focalprice, etc... Kwalitatief goede en voordelige producten inkopen is één van de moeilijkste aspecten van handel uit China. Onderzoek dit goed, je zou jezelf kunnen inlezen op onderwerpen als CE, RoHS en IEC normen/ keuring. Na deze moederlijke tips moet je eigenlijk gewoon beginnen. Je merkt zelf snel genoeg wat er goed en fout gaat, hier leer je het meeste van!
  3. Sinds 2008 wordt gewoon naar het verzamelinkomen gekeken. Zie website OCW DUO.
  4. Mijn verhaal gaat ook op bij gedeelde containers. De originele papieren worden vaak direct van de leverancier naar de forwarder verstuurd. Ik zou starters trouwens aanraden om een wat kleinere forwarder te gebruiken. Als de papieren van een zending niet in orde zijn bij een grote forwarder, wordt de pallet gewoon in opslag gezet totdat je zelf eens contact met ze opneemt. Met een beetje pech loop je dan weken vertraging op en mag je honderden euro's betalen voor de opslagkosten. Een kleinere forwarder is vaak klantgerichter.
  5. Voor zover ik weet bieden deze pakketten ook geen boekhoud mogelijkheden. Het een en ander is natuurlijk wel te koppelen.
  6. - Importbelasting wordt bepaald aan de hand van zogenaamde HS codes. Meestal zal de vervoerder codes toekennen, maar zelf doen is vaak gunstiger. Sommige producten zijn bijvoorbeeld te importeren als consumentengoed, maar ook als industrieel product. Dit kan tot 6% schelen. Zelf HS-codes toekennen gaat het gemakkelijkst door ze door de leverancier op de pakbon te laten zetten, de tranporteur zal deze bijna altijd klakkeloos overnemen. - Afhankelijk van het type zending zijn verschillende papieren verplicht om mee te sturen of om er voor te zorgen dat de vervoerder deze papieren heeft bij het inklaren. De papieren worden vaak apart per (lucht) koerier naar de vervoerder gestuurd. Voor een normale zending per containerschip zijn een bill of lading (B/L) en een commercial invoice (CI) verplicht. Dat zijn dus de factuur en de pakbon. Alleen de originele B/L en CI met stempel en handtekening van de leverancier kunnen gebruikt worden! Voor koerierszendingen of kleinere pakketzendingen gelden andere regels, maar die ken ik niet precies. Als je bij de import van pakketten en goederen altijd een correcte factuur wilt ontvangen, of je wilt bijvoorbeeld er voor zorgen dat de verleggingsregeling van artikel 23 altijd correct wordt toegepast, dan kun je het beste bij alle grote transporteurs een account aan laten maken. Als er dan een pakket voor jou door hun wordt behandeld, wordt dit automatisch aan dat account gekoppeld en krijg je een correcte factuur. Bij kleine pakketten die met bijvoorveeld de Chinese post zijn verstuurd of met EMS is mijn ervaring dat alleen een sticker op het pakket met de "waarde" en de tekst "Gift" voldoende is om het pakket belasting- en invoerrechtenvrij te importeren. Zelfs als de echte waarde er wel op staat hoef je soms niets te betalen. Zodra je hetzelfde pakket echter gaat versturen met DHL/ UPS/ Fedex en de echte waarde wilt verzekeren worden beide zeker wel afgedragen. Mijn advies: Als je begint met importeren, neem dan eens contact op met een vertegenwoordiger van een full-service vervoerder, zij kunnen je exact vertellen hoe de vork in de steel steekt. Importeren is een ingewikkeld verhaal, maar een goede vervoerder neemt 99% van het werk uit handen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.