Je gaat iets ontwerpen waar geen vraag naar is. En tegen de tijd dat de vraag er is, is er wel een praktische oplossing voor gevonden. In de IT gaan vraag en aanbod vrijwel gelijk op. 15 jaar geleden was een dvd met de halve bibliotheek erop ook zinloos, omdat het materiaal ontbrak om het te verwerken. Toen de apparatuur kwam om dergelijke hoeveelheden te verwerken, kwam de vraag ook wel los. Vergelijk verder je telefoonmodem van toen versus de kabel nu. Of de 15" CRT toen tegen de 24" TFT nu. Wil je echt snakes (de oude console variant) spelen op zo'n monster scherm?
Ik heb nu al teveel muziek, email, ebooks, pdf's, documenten, etc, etc.
Dus ik wil helemaal geen suikerklontje moleculen met 1,5 Petabyte aan data. Pas als ik wat met die hoeveelheid kan, wil ik het hebben. Niet eerder.
Ik wil een uitzondering maken voor bijvoorbeeld astrofysica en geofysica. De hoeveelheid data die ze daar genereren zijn gigantisch. Maar daar gebruiken ze ook nog steeds schijven packs voor. Om het daarna jaren op de plank te laten liggen omdat het te veel is om te verwerken...
Dus ik wil je vraag omdraaien: welk probleem wil je eigenlijk oplossen?