Patricius

Newbee
  • Aantal berichten

    1
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Geslacht
    Male
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    nog niet veilig te noemen.

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Amsterdam-Den Haag- Antwerpen
  • Telefoonnummer
    Privé
  • Branche
    Intellectueel eigendom

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    Die is een goeie! nou'Iemand met poen! investeer maar! zonder zeggenschap en voor een minderheidsaandeel voor een korte duur ? dan praten we :-)

  • Mijn mening over innovatie
    Ik vind innovatie prachtig!, ik ben zelf een techneut, met de interesse op het RFID,Nanotech AI en VR vlak.(tegenwoordig op een laag pitje)

    Daarnaast lees ik veel en ben vaak op de hoogte over Telecom zaken , voice, data,..VoIP SiP ,SoftPhones Unified Communications , Telecom Bedrijven...ICT Software...Mobiles, Smartphones etc. etc..
    Ik weet niet van hoeveel e-zines ik lid ben, maar het is allemaal ICT en Telecom! :-)
    In mijn vrije tijd repareer ik pc's van kennissen en familie.
  • Mijn mening over ondernemerschap
    Vrijheid-verantwoordelijkheid.
    80% "koppiekoppie" en 20% intensiviteit...slim en hard werken dus!
    Onderzoek, een duidelijk doel en plan voor ogen.voorbereiding,preventie,calculatie,discipline,inzicht,strategie,ballen,scherpte,creativiteit,innovatie,geduld(afhankelijk van de situatie) ,stamina!(doorzettingsvermogen, overtuigingskracht. netwerken, communication skills,..tsja.....geld hoort er ook bij!
    De wil om voor de rest van je leven te blijven leren, omdat je nooit uigeleerd bent..

    Dat was een beetje "brainspitt"..release.. toen ik die vraag nadacht.. ha ha ha!

    Je hebt geen nare "baas" boven je hoofd en in je nek..:-)
    Je bepaalt zelf hoe je met je tijd omgaat.
    Je legt verantwoording af tegen jezelf i.p.v. van tegen een ander!

    Maar mijn mening over het ondernemerschap is dat het leuk kan zijn.
    Het hangt er vanaf hoe goed jij het zelf doet en beleeft.

    Een ding is wel zeker, Het ondernemerschap draait vaak om het nemen van risico's.
    Als je bang bent om risico's te nemen, moet je niet eraan beginnen.

Patricius's trofeeën

  1. Hoi Evilman, Dat het om het DOEN gaat , is een van de factoren. Guerilla Marketing kort samengevat: De juiste doelgroepen interesseren voor jouw producten en of diensten, door het gebruiken van middelen en kneepjes die [ook] door de grotere bedrijven gebruikt worden. Alleen op een goedkopere manier, met een "In Ya Face" aanpak. Waar wel rekening mee gehouden moet worden, is dat je het op een unieke manier aanpakt. Er wordt wel creativiteit verwacht, wil je het tot een geslaagd project brengen. Je kan hier ver in gaan, bijvoorbeeld de grenzen opzoeken,er met een "BIG SMILE" tegenaan trappen. (Niet te vaak achter elkaar) Het is dan ook duidelijk dat je niet de grenzen overtreed, doe je het wel ... dan ben je op jezelf aangewezen. Bij deze raad ik je dat ook af, je verpest hiermee alles wat je opbouwt of opgebouwd hebt. Het is een punt waar veel mensen over struikelen op het GM vlak. Guerilla Marketing vereist eerst een stukje "lezen,bestuderen, creeren, testen, evalueren en dan uitvoeren" Veel mensen slaan het eerste stukje van het traject over.(niet persoonlijk bedoeld, dit is in het algemeen) Het mooie van GM is dat Jay Conrad Levinson het bracht, het voorwerk publiceerde en vele mensen het uitgeprobeerd hebben. Vandaag de dag maken nog steeds velen gebruik van de GM methode. Wat ik hiermee bedoel te zeggen is; Als je voorbeelden wilt hebben, surf rond... er is een overvloed aan modellen verkrijgbaar, meestal zelfs gratis.. voor elke bedrijfs soort. Wees duidelijk in wat je wilt doen , wat je verwachtingen en doelstellingen zijn, wees niet bang , maar wees aan de andere kant ook niet te macho om dwars door alle regels te gaan. Het gaat hierom dat je met minimaal geld en maximaal aan gratis resources gecombineerd met je creativiteit en een vleugje bravoure je succes behaalt. (er zijn genoeg voorbeelden, boeken en artikelen on the web) Ik heb vroeger bij Freehosting.nl gewerkt, was heel bekend met de In Ya Face reclame slogan: "Claim je eigen domein" of "Claim je domein" , iets in die geest. De reclame en de marketing was druk en heel duidelijk overal aanwezig in de geel zwarte combinatie kleur. Freehosting maakte gebruik van deze methode en waren binnen een hele korte tijd de Nederlandse marktleider in domeinregistratie, het bedrijf ging toen door mis management failliet en werd later opgeslokt door "ActiveIsp" Er zijn wereldwijd bedrijven die GM toepassen, en niet terloops, maar ze maken het permanent onderdeel van hun werkwijze. kleine bedrijfjes, nieuwe bedrijfjes kunnen tegenwoordig van nog meer resources gebruik maken dan voorheen. je hebt nu veel meer op maat gemaakte oplossingen voor elk soort onderneming..al het "voorwerk" is al; voor je gedaan.. zoek vind...kies test.. en rollen ! het wiel hoeft niet meer uitgevonden te worden, dat komt wel de beurt als je al een tijdje rolt en de zaken goed gaan, dan kan je met je mensen om de tafel gaan zitten en bespreken welke banden je nu onder je "GM auto" wilt plaatsen: m.a.w. je bedenkt na het gebruik van de bestaande modellen een eigen strategie. Om de doodsimpele reden dat je na zoveel tijd al heel bekend geworden bent met GM, je kent dan de valkuilen een beetje en weet wat wel en niet kan :-) Ik heb zelf nog het eerste boek (ligt half uit elkaar) een aantal jaren geleden in The American Bookshop in de uitverkoop gekocht omdat het mij aansprak, ik heb het meerdere malen gelezen en sommige trucs eruit gebruikt. Ik ben pas geleden nog even op zijn site geweest en heb de vernieuwde uitgave besteld ( ander kleurtje? lol) Ik heb ook veel e-books, audiobooks en artikelen van hem. en ik heb ook even voor je op de Nederlandse sites gekeken. De resultaten van een GM methode kan je ook zien aan hoe snel het bedrijf gegroeid is, verworven marktaandeel, de naamsbekendheid en de omzet binnen een bepaalde periode. Hierna kan je bekijken en evalueren welke methode volgens jou het gewenst effect heeft of niet. het meesgestuurde Docx bestand (Word 2010) is de originele engelse versie van de eerste link http://www.marketingfacts.nl/berichten/20100630_guerrilla-financiële/ http://www.mkbservicedesk.nl/1949/de-don-guerrilla-marketing.htm Succes!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.