Niels van Strien

Junior
  • Aantal berichten

    13
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Adres
    Schoolstraat 36, Waspik, 5165TS, Nederland
  • Voornaam
    Niels
  • Achternaam
    van Strien
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    NVS Design
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Waspik
  • Telefoonnummer
    0416-858983
  • Branche
    Innovatie & concepten
  • Branche 2
    Personeel & opleidingen
  • Branche 3
    31
  • Websiteadres

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    Net zoals ik altijd op zoek zijn naar nieuwe uitdagingen en die zowel op creatief als commercieel gebied naar het hoogst haalbare streven.
  • Mijn mening over ondernemerschap
    Men zegt ook wel 'een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd'. Hoewel dat voor mij ook zeker van toepassing is, leef ik ook onder het motto 'een dag niet ondernemen, is een dag niet geleefd'.

Niels van Strien's trofeeën

  1. Vraag je nu eens af waarom dat zo is. Zou het bijvoorbeeld als filter kunnen werken om 'onkruid' er tussenuit te halen? Hogere prijzen bij concurrenten - en dan denken te kunnen concurrereren op prijs - is vaak een typisch beginnersuitgangspunt. Het is daarom vaak interessant om te bedenken waaróm een andere partij zulke in jouw ogen hoge prijzen kan rekenen. Daar kun je ongetwijfeld veel van leren. Ze kunnen zich ten eerste die prijzen veroorloven omdat ze zo groot zijn, ik geloof niet dat ze bij het opstarten van Werkspot ook al dergelijke tarieven konden rekenen. Daarnaast zijn er ook veel ondernemers in deze sector die pas hun eerste stappen op het internet zetten, die willen niet zoveel betalen. Maar die ondernemers zijn niet per definitie 'onkruid'.
  2. Ik ben het met je eens dat de prijzen op werkspot hoog zijn, te hoog voor de doorsnee vakman. Daarom hanteer ik ook lagere tarieven, omdat ik vind dat iedereen de mogelijkheid moet hebben om zichzelf te tonen aan het grote publiek. Toch zijn er al ruim 10.000 ondernemers actief op Werkspot, dat is voor mij voldoende motivatie om mijn concept door te zetten. Zoals eerder gezegd heb ik inderdaad last van het kip-ei probleem, daarom speel ik ook al langer met het idee om een basisadvertentie gratis te maken en enkel een bijdrage te vragen voor een topadvertentie (bovenaan de rubriek). De reactie van John heeft me ook wijzer gemaakt, de indeling van de website dient inderdaad anders te zijn. Dat is ook één van de redenen waarom ik dit bericht heb geplaatst, als je zelf dagelijks met een project bezig bent dan vervaagt je blik nog weleens. Ik heb vanochtend de knoop doorgehakt om de marktplaats voorlopig te laten vervallen, ook om de redenen die jij noemt Rick (men denkt dat je voor niets werkt, bedrijven die voor woekerprijzen werken). Door enkel de bedrijvengids aan te bieden kan er niet op prijs worden geconcurreerd, enkel op kwaliteit (dmv referenties)
  3. Omschrijving van je concept: Sinds afgelopen januari ben ik aan het bouwen aan een website die allerlei onderwerpen behandeld op het gebied van wonen, doe-het-zelf en starters op de woningmarkt. Daarnaast biedt de website een bedrijvenregister waar bedrijven zich voor aan kunnen melden. De combinatie van informatie en aanbod van bedrijven zoals ik deze in gedachte heb was ik nog niet eerder tegen gekomen op het web, vandaar de oprichting van deze website. Het gaat om de website www.woningtotaal.nl Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: Nu ben ik enkele maanden verder en heb ik de basis van de website staan en ben ik bezig met het uitbreiden van het informatie aanbod. De website is ook al zo'n 2 maanden gereed voor adverteerders, maar ondanks de lage instapprijzen (€ 69,- per jaar) lukt het me nog niet om bedrijven te binden. Mijn statistieken wijzen er op dat de aanmeldpagina wel bezoekers krijgt maar dat het bouncepercentage op 66% ligt. Meer als 2/3e klikt dus weg, en 1/3e deel dat de pagina bekijkt besluit om niet aan te melden. Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: Omdat ik de website met een creatief (lees: erg laag) budget op moet bouwen, ben ik op zoek naar tips hoe ik dit concept het beste kan laten groeien. Doelstelling is om een concept neer te zetten dat tot een landelijk platform uit kan groeien. Hoe is dit anders dan bestaande concepten: Ik wil de kracht van informatie en aanbod verenigen op één website. Wanneer iemand op zoek is naar informatie over het plaatsen van bijvoorbeeld een dakkapel, dan is het natuurlijk handig als deze meteen een selectie van vakmensen uit de regio krijgt die dit kunnen realiseren. Wat voor feedback hoop je te krijgen: - Ik heb inmiddels 96 volgers op Twitter en wil dit aantal graag uitbreiden om zo meer traffic te genereren. Echter heeft nog geen van de volgende ondernemers actie ondernomen op de website. Is het verstandig om hier nu veel tijd in te steken of dit over een langere periode op te bouwen? - Ik vind zelf dat mijn website professioneel en betrouwbaar overkomt. Wat is jullie mening daarover? - Als zelfstandige is het niet mogelijk om 40 uur per week bezig te zijn met een project dat niets oplevert, daarom vraag ik me ook af of het zinvol is om voor de promotie en werving een callcenter of andere partij te benaderen. Ik hoop dat er mensen zijn die me tips kunnen geven, of ervaring hebben met dergelijke projecten.
  4. Wellicht is een cursus van Eduvision iets? http://www.eduvision.nl/cursus/cursus_webschrijven-professional.html
  5. Ik sluit niet uit dat deze functie binnen afzienbare tijd ook deel uit gaat maken van Google's ranking systeem. Dat heeft dan naar mijn alleen maar voordelen voor de grootste spelers op de markt, omdat zij door het grote aantal bezoekers de kloof nog groter kunnen maken t.o.v. kleinere bedrijven.
  6. Ik ben zelf een jonge ondernemer, maar als ik bepaalde vragen heb dan stel ik deze toch liever op een community waar ervaren ondernemers zitten die mij kunnen helpen. Bovendien kan er op een dergelijk platform ook een extra rubriek voor jonge ondernemers worden toegevoegd, lijkt mij veel zinvoller.
  7. Ik geloof dat dit idee meer levensvatbaar is als het idee van de TS. Maar dan wordt je eerder een soort koerier, pakketje ophalen -> pakketje afleveren.
  8. Jezelf steeds opnieuw zichtbaar maken is gewoon 'part of the job', mensen komen immers niet zomaar uit zichzelf naar je website. Natuurlijk zul je tijd moeten investeren in je website, maar je zult die tijd ook terug moeten verdienen. De investering die je moet doen is afhankelijk van de branche waarin je werkzaam bent en welke positie je daarin vertegenwoordigd. Voor veel bedrijven blijft een website gewoon een online visitekaartje, dat niet op zichzelf kan staan maar ondersteund moet worden door andere media (radio, tv, print). uitbouwen is leuk, maar niet voor iedereen functioneel en vaak zelfs een verliespost binnen het bedrijf.
  9. Beste Ronny, [mod-edit: liever geen spam, zie de huisregels]
  10. Nee ik schrijf alleen facturen voor het werk dat ik lever. Ik ben hier in april begonnen met werken en toen hebben we afgesproken dat ik gedurende een periode van 6 maanden iedere maand een factuur indien. Op het moment werk ik dus ook op kantoor in Spanje, waar ik fysiek aanwezig ben tijdens werktijden. In de toekomst is het de bedoeling dat ik vanf eigen locatie opdrachten ga uitvoeren. We hebben nu een mondelinge overeenkomst dat ik iedere maand een factuur in kan dienen, maar dat mag dus niet op papier staan omdat het dan een arbeidsovereenkomst is. Of is het verstandiger om dan gewoon een factuur per project te schrijven? Ik mag het werk uitbesteden als ik wil, zolang de projecten maar afgerond worden. @manon: ik ga je link eens bekijken, ik wil zoveel mogelijk bronnen raadplegen omdat ik toch wel twijfel over de beste oplossing.
  11. Serieus advies is inderdaad wel gewenst ;-) Michiel, ik heb de link van de kvk even bekeken. Het komt er dus eigenlijk op neer dat ik best voor die ene opdrachtgever mag werken, zolang ik zelf bepaal hoe, wanneer en waar ik het werk doe. Op het moment dat mijn opdrachtgever mij verplicht op locatie of op bepaalde tijden te werken dan ben ben ik niet meer zelfstandig. Als ik daarnaast probeer om zoveel mogelijk andere opdrachten aan te nemen en geld uitgeef aan marketing dan moeten ze mij toch wel als zelfstandige aanmerken? Bovendien investeer ik in mijn apparatuur, ook een van de gestelde criteria. Overigens huurt het bedrijf misschien gevoelsmatig mij in, maar dat is toch vanzelfsprekend bij een zzp-er?
  12. Momenteel voer ik als zzp'er opdrachten uit voor een bedrijf in Spanje waarbij ik op maandbasis factureer. Deze samenwerking bevalt zo goed dat ze mij permanent in willen huren, waarbij ik dus iedere maand een factuur schrijf. Mijn vraag is echter of ik in de toekomst problemen kan krijgen als ik als zelfstandige zo'n 90% van mijn facturen aan 1 opdrachtgever schrijf. Naast deze opdrachtgever heb ik op jaarbasis hooguit 5 andere orders. Ik ben overigens webdesigner en inmiddels enkele jaren parttime zelfstandig, maar ik wil nu dus fulltime zzp'er worden. Ik weet niet of dat van belang is om te weten?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.