Als het gaat om 'co creatie' (wat je duidelijk wil bereiken) gaat het toch wat meer om het 'kiezen' van een juiste strategie, dan de tools. Dat je met een hamer een huis bouwt is logisch, maar hoe gaat dat huis er uit zien...
Uiteindelijk maakt het niet (echt) uit waar je zit, zowel op FaceBook als Hyves zal je mensen vinden die zich bij jouw product willen/kunnen matchen.
Je doelstelling vind ik fraai, maar hoe zorg jij voor die mensen voor toegevoegde waarde ? Je zal die kar zelf eerst goed moeten trekken.
Technisch bekeken is FaceBook het snelst/makkelijkst te realiseren, zoals al eerder in dit topic aangegeven kan twitter daar prima ondersteunend bij zijn. Hyves gebruiken in die 'mix' is een stuk lastiger.
Realiseer je trouwens dat het best wat tijd gaat kosten, niet het onderhoud of het contact met je (potentiële) leden, wel het bedenken en vullen van toegevoegde waarde (lees; blogs, foto's, filmpjes etc.)