Jump to content

Kees Romkes

Junior
  • Content Count

    13
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    mindz.com, linkedin,

Company info

  • Location
    Utrecht
  1. Ben benieuwd of de groei ook de potentie heeft tot een situatie waarin je levensonderhoud voor jezelf hebt. Lijkt me een ideale situatie namelijk, gezien een webshop helemaal niet zoveel tijd hoeft te kosten om te onderhouden. Als je nu stopt met je baan, kies je er naar mijn idee voor er 100% van de tijd in te steken om een nog beter contact met je klant op te bouwen, die (in het ultieme scenario) jouw marketing gaat doen, of al aan het doen is. Het is maar net waar je passie ligt, kan me ook voorstellen dat je vaste werkzaamheden gaan leiden onder je eigen bedrijf en andersom. Dan heb je van beide niets meer... Kiezen dus !
  2. Volgens mij heb je wel de mogelijkheid een link naar je eigen website te plaatsen... En de vraag dan ook direct, waarom zou ik een eigen website hebben en waar vind ik de tijd om filmpjes etc. te maken ? En wat personeel betreft, ook je klanten kunnen zich binden aan jouw bedrijf. Dat is een enorme toegevoegde waarde !
  3. Ik verwachtte een inhoudelijk boeiende discussie over een "nieuwe generatie ondernemers" maar helaas dus alleen een spam actie, doe eens inhoudelijk wat berichtgeving :) Ja social media gebruiken ze veelvuldig en intensief, maar over 5 jaar zal iedereen daar zijn/haar weg in gevonden hebben. What's next ? Wat voegen ze dan nog toe ?
  4. Ik vind 't wel een mooi onderwerp om wat over uit te wijden op een blog, eens kijken wat ik daar van bak... Anyway, in het kort : 1 - Google zoekmachine optimalisatie, linkedin doet het nou eenmaal goed in google 2 - Bij grotere bedrijven is een bedrijfspagina direct een dynamisch visitekaartje met al het personeel 3 - Ik kan grote bedrijven volgen en kijken wie daar bij komt werken, wie weg gaat 4 - Wat is de noodzaak nog van je eigen website als zo'n profiel al voldoende info geeft ? Voor veel ZP'ers ideaal om zo zichzelf te profileren !
  5. Doe eens je website plaatsen ? Marketing hoeft niet duur te zijn, "unieke" marketing werkt vaak veel beter... Wat denk je van bijvoorbeeld 5% korting voor een klant als jullie bij hen een "grappig" tegeltje in de muur mogen plaatsen ? Of een sticker op de WC bril, bekijk het als "handtekening" van een kunstenaar...
  6. Bel eens met de vriendelijke heren/dames van Cheapcargo.com... Die kunnen je vast op weg helpen !
  7. En waar is de consument (en haar privacy) in dit geval ? Ik zal wel gewaarschuwd moeten worden dat er communicatie plaats vindt met de leverancier... Ik speel even advocaat van de duivel, privacy is in mijn geval een 'ruilmiddel' voor extra service...
  8. Vraag me even af wat voor opbrengst een dergelijke reclamecampagne op de lange termijn gaat hebben... Wellicht is een virale marketingactie om bij jouw doelgroep in de smaak te vallen veel aantrekkelijker qua budget en ROI dan met hagel schieten op een groot reclamebord. Wie weet is het leuk om eens contact te zoeken met leveranciers van CRM pakketten en samen met hen een 'deal' op te zetten en daarnaast eens (zoals wel blijkt uit dit topic) je eigen profilering, doelstelling en USP's op te stellen en daar over te vertellen. Ik ben bijvoorbeeld zelf wel benieuwd naar jouw eigen expertise in die wereld, wat je zoal tegenkomt en waar jouw toegevoegde waarde zit. Dat lees ik niet op een reclamebord
  9. Ik ben erg blij met Mailchimp, die prima auto responders op laat stellen, inschrijvers segmenteerd en verwerking met externe tools erg makkelijk maakt, naast gelikte rapporten en degelijke template ondersteuning. Ben altijd bereid met woord en daad te ondersteunen :)
  10. Even mijn visie delend op dit 'vraagstuk'; Over een jaar of 5 zullen we meer en beter gewend zijn aan een 'pay-for-play' achtig model zoals je nu al veel ziet bij het 'on demand' verkrijgen van video's. Dit zit er met software al aan te komen, je betaald voor wat je gebruikt. Rekeningrijden is eigenlijk net zo'n typisch voorbeeld. Gaming moet hier ook wel mee starten, spellen als World of Warcraft zijn heir natuurlijk al een bekend voorbeeld. Alle games onder handbereik, je betaald per minuut/dag/uur etc. etc. Wat je namelijk als topicstarter aangeeft is een probleem in de logistiek, niet een probleem waar winkelier, danwel consument verantwoordelijkheid heeft. Gelukkig zijn hier prima oplossingen voor, de leveringen van DHL en UPS bevallen mij in ieder geval een stuk beter dan de ouderwetse wijze die TNT hanteert. Je idee is overigens prima, maar niet de aard van de oplossing, slechts een mooie lijmpoging
  11. Realiteit is jouw eigen perceptie ;) Ervaring leert dat de jongeren veelal 'publiek' participeren, d.w.z. ze zijn 'zichtbaarder', terwijl de grootst actieve doelgroep (55+ met 5-6 uur per week) zich juist meer gesloten participeert op hyves. De aannames over een 'jongerenplatform' toetsen veel mensen dan ook niet. Misschien is het wijsheid om een aantal van je 'ambassadeurs' vast te selecteren en hen enthousiast te maken over jouw idee. Kijk dan bijvoorbeeld naar mensen met veel volgers op Twitter, dat is de makkelijkste stap. Dat kan ook een 'koekjesfabriek' of 'Nalden' zijn die je aanspreekt, toevalligerwijs val ik wel in je leeftijdssegment, maar niet in de 'sneakergeneratie' ;) Je zou wellicht @Lukies op Twitter op kunnen zoeken...
  12. Het gaat om jouw profilering en jouw boodschap, zegt toch veel over jou dat je internationaal gericht bent ? Diezeflde internationale ambitie (lees: kijk over de grenzen van je eigen onderneming) wil je ook van je klanten en volgers. Als het gaat om welke berichten je zou willen posten, daar zal de context vooral relevant zijn. Koffiedrinken met een Fransoos ? Tweet het in het Frans en als je een Vlaams frietje eet... Dan in het Vlaams :)
  13. Als het gaat om 'co creatie' (wat je duidelijk wil bereiken) gaat het toch wat meer om het 'kiezen' van een juiste strategie, dan de tools. Dat je met een hamer een huis bouwt is logisch, maar hoe gaat dat huis er uit zien... Uiteindelijk maakt het niet (echt) uit waar je zit, zowel op FaceBook als Hyves zal je mensen vinden die zich bij jouw product willen/kunnen matchen. Je doelstelling vind ik fraai, maar hoe zorg jij voor die mensen voor toegevoegde waarde ? Je zal die kar zelf eerst goed moeten trekken. Technisch bekeken is FaceBook het snelst/makkelijkst te realiseren, zoals al eerder in dit topic aangegeven kan twitter daar prima ondersteunend bij zijn. Hyves gebruiken in die 'mix' is een stuk lastiger. Realiseer je trouwens dat het best wat tijd gaat kosten, niet het onderhoud of het contact met je (potentiële) leden, wel het bedenken en vullen van toegevoegde waarde (lees; blogs, foto's, filmpjes etc.)
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept