Jump to content

Paul Prins

Junior
  • Content Count

    25
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • Address
    Lien Gisolfland 51, Heerhugowaard, 1705LJ, Netherlands
  • First name
    Paul
  • Last name
    Prins
  • Company or organization name
    Prins Lifestyle
  • Website address
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  1. Goedemorgen, Mijn vriendin doet geregeld verschillende werkzaamhden in mijn eenmanzaak. Nu wil ik haar betalen. Ook om mijn winst te drukken. 1. ik zou graag willen weten, wat de arbeidsbeloning bedraagt voor 2012 wat ik aan mijn vriendin kan toekennen. Ik begrijp, dat deze voor 2011 €5000,- bedroeg. Is dit nog steeds zo? 2. klopt het dat een schriftelijke overeenkomst volstaat? dus omschrijving, tijd en duur? 3. betaling hoeft niet echt plaats te vinden? ik heb nml gehoord, dat er periodiek een betaling moet plaatsvinden. Klopt dit? een jaar is nml ook periodiek. verder heeft mijn vriendin ook een eigen eenmanzaak...sinds halverwege het jaar. Is het dan beter om haar mij te laten factureren? Verder heb ik nog een vraag daarover. Beide eenmanzaken zijn onder 1 dak gevestigd levert dat extra controle etc op. ik hoor het graag.
  2. Hallo, Ben bezig met de aangifte voor 2011. Even een wellicht onnozele vraag, maar wat verstaat de belastingdienst onder inbrengen overige materiele activa vanuit privévermogen? Dit bij de vraag over ondernemingsgegevens, waar je ja/nee moet klikken en indien ja..dan een bedrag dient in te vullen. Ik heb nml bijv een camera gekocht met eigen geld als ook een harde schijf tbv mijn bedrijf. Ik neem aan, dat ze hierop doelen? Maar dan wat over de andere kantoorbenodigheden..zoals mappen, calculators, papier (papier lijkt mij dan weer niet 100% materiele activa) etc dat ik ook met eigen geld heb gekocht..moet ik dat hier ook aangeven? Ik hoor het graag [titel aangepast - mod] mvg, Paul
  3. Hallo Iwan, Gaat om aardewerk vazen (terracotta). Ik zag dat staan op de site van GLS: "Certificaat van Oorsprong (CE) Voor goederen met een waarde tot € 6.000,- volstaat een Certificaat van Oorsprong (CE), die op de factuur vermeld dient te worden. De verplichte tekst van het certificaat luidt als volgt: “De exporteur van de goederen waarop dit document van toepassing is (geautoriseerd exporteur, douanevergunning nr.) verklaart dat, behoudens uitdrukkelijke andersluidende vermelding, deze goederen van preferentiële communautaire oorsprong zijn.” Indien de exporteur geen “toegelaten” entiteit is, dient het origineel van het Certificaat van Oorsprong te worden getekend (inclusief tekst en bedrijfsstempel!). " Geautoriseerd ben ik niet en ik heb geen douanevergunning Of bedoelen ze met "toegelaten entiteit" hier gevallen zoals bij mij? Dus tekenen en klaar? Ik hoor het graag..
  4. Goedenavond, Ik heb een zakelijke verkoop gedaan in Japan. Nu is dit geen dagelijkse kost voor mij en slechts eenmalig. Wat heb ik hier allemaal voor nodig? Ik heb het volgende uitgezocht: [*]een handelsfactuur in 4-voud [*]certificaat van herkomst [*]exportverklaring afzender Ik heb begrijp, dat ik voor een certificaat van herkomst een vergunning voor het exporteren van goederen moet hebben, aangezien het buiten de EU is. Klopt dit? Die heb ik namelijk niet. Hoe kom ik zsm aan zo'n vergunning ? Heb ik naast deze documenten nog meer aan paperassen nodig? Ik hoor het graag Groet, Paul [titel aangepast - mod]
  5. Gefeliciteerd Joost!
  6. hmm..deze gaat denk ik niet mislukken, maar wel is het handig om dit te lezen.. http://www.aaronpeters.nl/blog/google-plus1-button-performance-review
  7. Hallo Joost, Is deze regelgeving momenteel nog geldig of is er inmiddels weer eea gewijzigd?Ik heb wel een beetje zitten spitten in het forum maar ik kom er toch niet helemaal uit.. In mijn geval (ZZP-er) gaat het om een auto die prive aangeschaft is, die prive blijft maar die ik zakelijk wel gebruik. Ik kan dan € 0,19 per km als kosten rekenen. Uit dit pdf-document begrijp ik dat ik daarnaast dus 75% van de BTW over brandstof en reparatie etc bij mijn OB kan indienen. Is dit dan in geval van de benzinekosten ALLE benzinekosten of alleen de benzinekosten van zakelijke ritten? Zo ja en hoe kan ik eea nog achteraf indienen..mbt vorige kwartaal?Ik neem aan, dat dan eventueel een bankafschriftje volstaat in geval van een ontbrekende tankbon? Ik hoor het graag.. Paul
  8. Hallo, Even een vraagje voor wat betreft het urencriterium van de belastingdienst. Ik heb begrepen, dat voorbereidingshandelingen vóór de start van je bedrijf bij de bepaling van het aantal uren tbv het urencriterium meegerekend mogen worden. Ik neem aan, dat het hier voorbereidingshandelingen betreft, welke in hetzelfde belastingjaar plaatsgevonden hebben. Dus voor 2010 zou het moeten gaan om voorbereidingshandelingen in 2010. Ik ben nml gestart in augustus 2010, maar ben in juli 2009 gestart met voorbereidingen. Mag ik die uren, die ik toen besteed heb meetellen voor het urencriterium voor 2010? Ik denk zelf van niet ::), maar misschien ook wel. Ik hoor het graag van iemand.. Groet, Paul
  9. Ja dan kan ik het versturen. Bedankt voor de tip. Ga ik ook naar kijken. Bedankt voor jullie goede hulp!!
  10. Hallo, Nogmaals een vraagje. Ik heb dus die printer van € 51 als kosten geboekt. Omdat ik gelezen had indien < €450 wordt het volledig als kosten weggeboekt ipv afgeschreven. Of komt de 51 euro gewoon onder afschrijving?Want ik zie nu dat herafin dat nml schrijftf
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept