coypu

Junior
  • Aantal berichten

    16
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    Kritisch zijn ten opzichte van nieuwe ideëen, zonder deze af te branden. Een gezonde weerstand verbetert ieder traject.
  • Mijn mening over innovatie
    Innovatie is de enige weg om de welvaart in Nederland in stand te houden.
  • Mijn mening over ondernemerschap
    Ondernemerschap geeft de vrijheid om de focus te leggen op de hoofdzaken. Daardoor is ondernemerschap de beste voedingsbodem voor innovatie, duurzaamheid en ook de moter van Nederland.

coypu's trofeeën

  1. Beste, Vanuit een voor ander doel BV (opgericht 2015) , waarin geen activiteiten plaatsvonden heb ik op 14 februari 2020 een hotel overgenomen. Achteraf was dit de slechtste periode die we maar konden kiezen. Personeel allemaal ontslagen omdat we niet in aanmerking kwamen voor NOW, (peilmaand januari 2020) en daarna toch wel een aardige zomer gedraaid. Vanaf de 2e lockdown is het echt allemaal ellende helaas en is de omzet weer enorm afgenomen. Al met al is er ten opzichtte van de cijfers van de vorige eigenaar ca. 50% minder omzet gemaakt in 2020, waarbij Q4 naar een 90% lagere omzet lijkt te gaan. We zitten in een erg lastig parket. We hebben weer het personeel ontslagen, maar de vaste lasten lopen door en de omzet is er niet. Nu willen we de TVL aanvragen. Het probleem is dat we vanuit een "lege" BV zijn gestart geen omzet hebben in Q4-2019. Het aanvraagproces is echter volledig digitaal. In het kader van een bedrijfsovername, zouden we wel recht moeten hebben, maar ik blijf tegen "computer-says-no" aanlopen. Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen aanpakken. We lopen een beetje op ons tandvlees en we zijn ook wel ten einde raad. Alvast bedankt, Ardi Anker
  2. Beste Norbert, Dank je voor je bericht. Ik heb een holding BV, een werkmaatschappij BV en een 50% deelneming in een BV. Deze werkmaatschappij BV heb ik (al een jaar geleden) opgezet om deze activiteiten mee uit te voeren. Deze is hiervoor bedoeld. Het is dus in iedergeval technisch mogelijk, nu alleen nog het gesprek aan met mijn partner. Ik wil namelijk dat mijn partner ook de juiste keuze maakt, alleen blijft dat de keuze van mijn partner. De rolverdeling is dat ik de calculaties maak (wat gaan we installeren en voor welke prijs) en mijn partner de verkoop doet. Als ik fouten maak in mijn calculaties, is ook mijn partner de sigaar. De installaties die wij maken zijn geen exacte wetenschap, dus er kan altijd discussie komen over de werking van de installatie. Hierdoor is er kans op claims op niet betaalde facturen omdat de klant niet tevreden is (dit is niet gebeurd, maar wel een risico). Dit risico is moeilijk te verzekeren. Heb je of iemand anders een suggestie he we dit kunnen ondervangen? Gr. A
  3. Beste HLers, Met een partner ben ik een bedrijf aan het overnemen. Dit bedrijf is momenteel een eenmanszaak. We willen echter gaan groeien en dus meer grotere projecten gaan aannemen. Hiermee nemen de risico's natuurlijk ook toe. Veel risico's kan je verzekeren, maar veel risico's ook niet. Ik heb een goed lopende eenmanszaak (alleen projectmanagement) en een BV (werkmaatschappij) waar ik andere projecten in onder heb gebracht. Mijn partner heeft geen koophuis en weinig vermogen. Ik wil graag zaken doen in een BV, mijn belastingvoordeel heb ik al uit mijn eenmanszaak en het is voor mij extra. Mijn partner hecht echter wel belang aan het belastingvoordeel en wil het liefste zaken doen in een eenmanszaak. De cijfers; Huidige winst 50k Ambitie: winst 250k (realistisch) Mijn vraag: Is het mogelijk om een VOF op te richten met als vennoten mijn partner persoonlijk en mijn BV? en zitten hier nog haken en ogen aan? Ik besef me dat mijn partner hierbij risico's gaat lopen. Als mijn partner hier bewust en overwogen voor kiest is dit voor mij geen probleem. Alvast bedankt, A. Ank er
  4. Haha, dit is wel een heule goeie.... Zelf bedenken werkt natuurlijk altijd beter dan aanhaken.... Ik woon in t noorden, kan je ook doen voor Groningers en Friezen.... Ik krijg de tekst van de post niet meer gewijzigd. Ik denk dat dat komt door die paar euro reclame die ik er tegenaan heb gegooid. Ik wilde onder de afbeelding doorlinken naar mijn website, maar dat lukte niet meer. De fanpage zelf loopt trouwens nog aardig mee. Ik ben van 120 likes naar 555 likes gegaan. Maar ook daarvan vraag ik me af wat het bereik is. Ik stop iedere dag gemiddeld wel een uurtje in de facebook pagina, maar dat ga ik evalueren. Ik kan ookwat meer aandacht aan mijn "Speelgoed Oma's" schenken om de verkoop te boosten (dat is off-line). Daar ben ik wat meer onderscheidend. En dat hobbelpaard is een hele goeie. Stem, like de pagina en win je favo hobbelpaard... Thanks, Richard de inspirator.....
  5. Hoi Ward, Je hebt gelijk. De omvang valt wel mee, maar het ging ver boven mijn verwachting. Vooral de reacties, want daar vraag ik om in mijn post. Ik zit inclusief reacties op gedeelde berichten op bijna 4000. Ik ben een marketing leek en weet niet goed wat wel en wat niet werkt. Ik ben er actief mee bezig om zoveel mogelijk bezoekers en conversies te krijgen en facebook is een middel. Het is alleen lastig om dat te realiseren. Zeker met Facebook is het echt een aardige klus om de actie die leid tot conversie te bedenken... Ik besef dat er geen gouden tip is, maar ik ben wel op zoek naar mensen die hier iets meer ervaring mee hebben en wat tips hebben (stop met die acties is ook een tip). Die facebook goerroe's preken volgens mij ook gewoon voor eigen parochie... En ik heb inderdaad handen te kort en veel last van leveranciers die geen voorraad meer hebben. Dat komt er nog even bij..... Mijn excuses voor die opmerking, Gr. Ardi
  6. Dank je voor de reacties, Ik besef me dat ik geen viral post te pakken heb. Ik heb nu 200.000 views, 3800 reacties en 15.000 kliks. Het verbaast me wel dat het aantal gestaag blijft groeien. Ik hoop dat het wel iets bijdraagt aan mijn naamsbekendheid. Ik vraag me af hoe ik mijn webshop bezoek kan vergroten en natuurlijk ook de conversie. In de 2 maanden dat we bezig zijn groeit de omzet al goed, maar ik had meer verwacht van de vele reacties op deze post. De conclusie moet ik delen met Richard, ik zie in mijn omzetgroei geen extra stimulans als gevolg van deze campagne. Dit klopt ook wel, want iedereen die reageert zit buiten mijn doelgroep (Facebook analytics). Bij de irritante like en win acties zie ik de omzet het product in de actie wel toenemen. Dus dat is een betere manier om te promoten. Highio heeft wel een punt. Ik strijd tegen beter weten in tegen de 2 partijen die 90% van de markt hebben. De klanten komen ook allemaal off-line binnen, maar ik wil proberen op prijs ook een deel van de on-line markt te pakken. Probleem is dat de marges zo klein worden dat er geen marketing budget overblijft. Ik moet mijn strategie daarin maar eens heroverwegen. De opmerkingen van Bob zijn creatief en richten zich ook op het binden van de klanten en likers. Die binding ga ik iets mee doen! Wij hebben de cadeau's trouwens nog niet binnen (wel in het magazijn)... Waar Ward het over heeft snap ik niet helemaal nu wel, maar ik zie de opbouwende kritiek niet. Misschien een afzeikertje als reactie op een inhakertje? Alvast bedankt voor het meedenken, Gr. Ardi
  7. Beste HLers, De titel met Help! erin is misschien wat overdreven, maar ik heb een ideetje om mijn bedrijf meer naamsbekendheid te geven op Facebook gezet, en nu heb ik in een paar dagen al een enorme respons. Dit vraagt om vervolgacties, maar ik weet nog niet welke en daar heb ik als leek wat tips voor nodig! Ik heb een een online-Speelgoed winkel met een bijzonder concept. Ik ben nog geen 6 weken geopend. Omdat wat bekendheid te geven bedenk ik dingen om in de publiciteit te komen en dat is me gelukt. Ik laat mijn bezoekers de zwarte piet laten kiezen die wij op de website gaan gebruiken. Dit is een bescheiden hit, en gelukkig geen vervelende opmerkingen tussen de reacties. Nu probeer ik te bedenken hoe ik deze succesvolle actie kan omzetten in de richting van meer klanten, of hoe ik dit kaan koppelen aan mijn eigen naam. Ik ben een beetje bang voor het "foutje bedankt" effect, waar iedereen de reclame kent, maar niemand meer weet van welke verzekeraar dit is. Hoe moet ik nu de volgende stap aanpakken? Ik heb wat haast, want het ene moment ben je populair, en het volgende ben je dat helemaal niet meer. Alvast bedankt! Ardi Anker _______ links naar eigen sites zijn niet toegestaan en daarom verwijderd
  8. Beste Bob, Kan je aangeven wat het type bedrijf is? een eenmanszaak of een BV? In principe is het zo dat je (inkomsten) belasting betaald in het land waar je daadwerkelijk de werkzaamheden verricht. Dit betekend dus dat je in Dubai belasting betaald tegen het tarief van 0%. Je moet de werkzaamheden wel daadwerkelijk in Dubai verrichten en dus niet terugkeren vanuit Dubai om een deel van het werk hier te doen. Ook moet je aantonen dat je daadwerkelijk vanuit Dubai werkt. Als je daar ook woont en je uitgeschreven hebt uit de GBA zou dat voldoende moeten zijn. Bij een eenmanszaak is het probleem dat je in Nederland belastingplichtig bent, dus daar knelt het. Als je in Nederland belasting plichtig bent, kan het alsnog voordeliger zijn om een lokaal bedrijf op te richten (bijvoorbeeld een flex office in de Ras al Khaimah Free Zone). Bij een BV moet je over je DGA inkomen inkomstenbelasting betalen in het land waar de werkzaamheden verricht. Dat is dus in Dubai, waar je belast wordt tegen het tarief van 0%. Ik hoop dat deze informatie iets helpt, Gr. Ardi
  9. Nog even een paar aanvullingen: Je moet ten eerste formeel emigreren, dus je uit het GBA uit laten schrijven. Ten 2e moet je officieel kunnen aantonen dat je daar woont en werkt. Dat kan middels een werkvisum, maar je moet ook aannemelijk maken dat je daar je geld verdiend. Zelf heb ik nog nooit gehoord dat een uitgeschreven persoon met een work permit in het midden oosten problemen heeft gehad met de belasting. Zakenreizen naar NL of vakantie in NL zijn ook geen probleem. Ik heb een jaar lang iedere 3 weken teruggevlogen en bleef dan ook een week. Er zijn een aantal handleidingen in boekvorm over hoe zaken in de UAE op te starten. Deze zijn uitvoerig en betrouwbaar. De websites zijn vaak voor de Engels markt. Er zijn erg veel Engelsen in de UAE, maar er hebben er ook veel een "ik vertrek"-gehalte. (verkoop alles, vertrek met de gedachte een nieuw-rijk bestaan op te bouwen) Die doelgroep wordt ook door die websites bediend. Wat ook helderheid kan scheppen is gewoon een telefonisch gesprek te hebben met de free zone waar je heen wil. Zorg dan wel dat je niet opgeeft en eerst op zoek gaat naar degene die echt iets weet. De telefoon wordt standaard opgenomen door iemand die "hello" zegt en daarna dat de sales manager er niet is. Heb je contact, dan verschaffen ze goede informatie. Oh ja, nog even als aanvulling. Dit is geen verkapte acquisitie, ik zit in de luxe positie dat ik moeite heb om mijn werk binnen normale uren af te krijgen. Maar Dubai is toch wel een bijzonder iets, en mijn kennis daarover deel ik graag.
  10. Beste ericV, Als je bereid bent om naar Dubai te verhuizen is dit zeker een goede optie. Dit brengt een groot aantal voordelen met zich mee en op zich is het niet zo'n extreem dure stad. Je krijgt wel te maken met een aantal "verborgen belastingen". Hierbij moet je denken aan de oprichtingskosten, aan ook aan een opslag op je waterrekening en dat soort zaken. Per saldo betaal je veel minder belasting dan in Nederland. Ik heb er in totaal 6 jaar gewoond en een aantal bedrijven opgezet, en ook een aantal bedrijven geholpen om op te zetten. Ik kan je uit de losse pols wel wat tips geven: [*]Ga wonen in Dubai, maar zet het bedrijf op in een free zone Ras al Khaimah of Ajman. Hierdoor kan je je oprichtingskosten beperken tot ca. €5.000,- (voor een licentie voor een jaar, met verblijfsvergunning). [*]item 1Het is makkelijker als je een BV in Nederland hebt. Dan zet je een "branch of a foreign company" op in de UAE. De BV in NL moet dan wel 1 jaar oud zijn. Dit bied ook mogelijkheden voor verlaging van de belastingdruk als je weer in NL gaat wonen. [*]Stel je in op de mentaliteit. Als je minder ervaren bent in het zaken doen met andere culturen, moet je hulp inschakelen. Het opzetten van een vestiging valt zeker onder "zaken doen". Mannen in dishdasha ("witte jurken"), stempels, managers en vrouwen die dan toch de dienst blijken uit te maken. [*]Zorg dat je je cashflow op orde hebt in het midden oosten gaan de kosten altijd voor de baat uit. Betalen per maand is er nergens bij. Altijd direct afrekenen en een jaar vooruit. [*]Ga niet alleen voor het minder belasting betalen. Ondernemen in/vanuit het buitenland is een aparte ervaring, waarbij je ook veel zaken anders moet aan gaan pakken. Als je het voor de belasting doet, vrees ik dat je het moeilijk krijgt. [*]75% van de mensen die daarheen vertrekt wil nooit meer terug, 25% vind het helemaal niets en is zo weer weg. Dit zijn zo maar wat losse flodders. Omdat het voor jou een belasting actie is, is het rendement vrij eenvoudig te berekenen. Als je ook business in de GCC/ midden oosten wilt opstarten kan het complexer worden. Succes in ieder geval, en mocht je nog specifieke zaken willen weten kan ik misschien ook nog helpen, gr. Ardi
  11. Beste Forum leden, Ik heb een vraag over mijn pensioenvoorziening. Nu heb ik een eenmanszaak en een pensioen-bv/holding. EMZ: 70k winst, activiteit consultancy. BV: werkmaatschappij 40k winst, activiteit handel. Is het mogelijk om de reservering van de OR uit mijn eenmanszaak te storten in de BV, zonder dat ik hier inkomstenbelasting over moet betalen? Dit kan ik dan gebruiken om mijn werkmaatschappij te financieren. Alvast bedankt, Aris
  12. Het afdekken van een risico kost altijd geld, maar uit ervaring weet ik dat dit wel de moeite waard is. Speculeren op valutamarkten kan aardige tegenvallers opleveren. Daarom loont het altijd om dit risico beheersbaar te maken. De manier van Roel is meestal de voordeligste manier. Hierbij laat je in lokale valuta aanbieden, en zeker je dit zelf af door het geld vast op een rekening te zetten in die valuta. Meestal is dit alleen USD of een valuta die hier aan gekoppeld is, dus volstaat een USD rekening voor de meeste landen buiten de EU. Bij grotere bedragen, lange levertijden, of als je een andere reden hebt om je geld niet vast te zetten kan de bank dit risico ook voor je verzekeren. Dit is goedkoper dan een 10% koersverlies te leiden. Het verzekeren van de koers kan natuurlijk ook door in te kopen in Euro's, maar dan moet je er wel rekening mee houden dat het mogelijke koersverlies al vaak is in geprijsd in de koers. Bij verkoop naar buiten de EU bieden wij eigenlijk altijd aan in de lokale valuta, juist om de klant dit dilemma te besparen. Dit geeft weer een betere positie ten opzichte van de concurrent Bij verkoop naar buiten de EU bieden ik eigenlijk altijd aan in de lokale valuta, juist om de klant dit dilemma te besparen. Dit geeft weer een betere positie ten opzichte van de concurrentie.
  13. Het voorzichtigheidsprincipe, gaat de belasting dit erkennen. Er is natuurlijk altijd een kans dat het falicant mis gaat en dat er een grote claim volgt o.i.d. Zou ik hiervan dan vooraf een analyse bepalen? van moeten maken? en dit indien nodig als argument gebruiken?
  14. Louis, Het risico op belastingcontrole wil ik zeker niet gaan nemen. Gewoon omdat ik wel op het randje wil lopen en niet er overheen. Ik ben druk met ondernemen en ik wil niet over mijn schouder gaan lopen kijken. Jammer dat het op deze manier niet kan. Ik denk dat ik in ieder geval eens ga zoeken op het forum naar het doen van een investering of het maken van kosten dit jaar. De mogelijkheden daarvoor zijn er denk ik wel. Indien er nog andere mogelijkheden zijn om de winst "over het jaar" heen te tillen, houd ik me van harte aanbevolen. Met vriendelijke groet, Ardi Anker
  15. Hoi Sander, In principe gaat de order op 18 december verscheept worden vanuit Rotterdam. In de praktijk gaat er dan niets meer mis. Ik heb echter wel de verantwoordelijkheid om de goederen tot aan de kademuur in Zuid-Amerika te leveren, inclusief vrachtkosten, containers en verzekering. Er is een risico dat de klant transportschade ontdekt en dit op mij gaat proberen te verhalen. Dit kan resulteren in het moeten naleveren van bepaalde delen van de order. Omdat ik geen volledige controle op het proces heb, is er altijd de kans dat ik in 2011 nog zaken moet gaan naleveren. Ook is er de theoretische mogelijkheid dat het schip zinkt zorgt voor een grote nasleep. Maar valt wel onder mijn verantwoording. De vraag is of de fiscus deze zaken accepteerd. bedankt voor je snelle reactie! Thanx
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.