gastonhendriks

Junior
  • Aantal berichten

    12
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    adviseur
  • Geslacht
    Male
  • Adres
    Charlotte van Pallandtlaan 29, Voorburg, 2272TP, Nederland
  • Voornaam
    Gaston
  • Achternaam
    Hendriks MFP FFP
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    KapitaalMeester Persoonlijke Financiële
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    hun eigen persoonlijke financiën willen verbeteren. Ondernemers die hun eigen financiën willen optimaliseren door middel van onafhankelijk en degelijk advies.

gastonhendriks's trofeeën

  1. Een website is in mijn ogen het best te vergelijken met een digitaal visitekaartje. Het is een manier voor de onderneming om gevonden te worden en een bepaalde indruk te geven van de producten of diensten die worden aangeboden. De waarde van een website is niet te vergelijken met die van een woning, omdat de website op zichzelf geen of nauwelijks waarde vertegenwoordigt. De waarde van een website is een onderdeel van de totale waarde van de onderneming.
  2. Je hebt de verantwoordelijkheid als ondernemer om de administratie te bewaren en op verzoek te kunnen overleggen. Gelet op de vele onduidelijkheden zou ik in ieder geval een kopie van de administratie in mijn bezit willen hebben. Wanneer de stukken aanleiding geven om met de fiscus in gesprek te moeten gaan, kun je dat m.i. altijd beter zelf doen dan omgekeerd. Overleg dat dan wel met je accountant of fiscalist. Gaston
  3. Kleine aanvulling. Ga je de strting van 5000 als lening of als kapitaal aanmerken. Wanneer het de bedoeling is dit bedrag als lening op te nemen, maak dan een leningovereenkomst en bepaal een 'zakelijke' rente. Gaston Hendriks
  4. Beste Willem, Kosten van een bankgarantie vallen volgens mij nog wel mee. 0,25% per kwartaal en wat opstartkosten. Je betaalt er dus geen rente over. Wat ik uit je verhaal opmaak, is dat je sowieso geld moet lenen voor je onderneming. Wanneeer je je eigen middelen gebruikt voor de huurgarantie, betekent dit dat je eerder geld zult moeten lenen van de bank waarover je rente gaat betalen. De rentelasten zijn in vergelijking tot de kosten van een bankgarantie meestal hoger en om die reden zou ik je willen adviseren om de voorkeur aan een bankgarantie te geven. Gaston Hendriks Modedit: link weggehaald, deze is te plaatsen in je signature !
  5. De structuur van een STAK (stichting adm kantoor) wordt meestal binnen de fam. sfeer gebruikt om kinderen al wel aandelen te laten hebben, maar nog geen bestuursverantwoordelijkheid te geven of laten hebben. Investeerders zullen over het algemeen ook een stem binnen de vennootschap willen hebben en dan is zo'n STAK m.i. dus gewoon een brug te ver. Je kunt een pand in een aparte vennootschap onderbrengen, zodat je bij verkoop van de onderneming er ook voor kan kiezen om de werkmaatschappij al dan niet samen met de BV waarin het bedrijfspand gehouden wordt, te verkopen. Structuur van bijvoorbeeld een Beheermaatschappij met daaronder een werkmaatschappij en een vastgoed BV ernaast kunnen nuttig zijn. De beheer BV kan vervolgens aandelen van de werkmaatschappij verkopen, die van de vastgoed BV of beide. Feitelijk ga je dus direct bij aanvang al over een exitscenario nadenken. Je kunt een hele kerstboorm van vennootschappen opzetten, maar je moet eerst bekijken of het in jouw situatie ook zinvol is om dat te doen.
  6. Denk ook alvast even na over de juridische structuur. EMZ is biedt in deze geen soelaas. Het is wat het woord zegt eenmanszaak en dus niet geschikt om als koper in deel te nemen. Oplossing is vennootschap onder firma. Stel dan wel een duidelijk vennootschapscontract op en ga vooraf na welke schulden er zijn. Ga na welke financiele risico's je loopt. Je bent als medefirmant nl wel aansprakelijk!. Volledige openheid van zaken is dan van belang. Laat je hierin ook door een deskundige begeleiden en zoals de eerdere forumleden al opmerkten, maak afspraken over een eerlijke prijs. Bedrijfswaardering door onafhankelijke partij is onvermijdelijk. Zeker wanneer het betekent dat je grote fin. risico's aangaat. De verkopende partij kan ook een BV structuur optuigen en daarmee een deel van de opbrengst in zijn beheermaatschappij ontvangen. Nadeel is dan wel, dat jullie nog tenminste 3 jaar geduld moeten hebben, wil de verkoper er fiscaal voordeel mee doen.
  7. Ik kan niet uit het bericht opmaken of dit je enige bron van inkomsten is en wat de reden van de fiscus is om je werkzaamheden niet als ondernemer aan te merken. Probeer eerst om toch als ondernemer te worden aangemerkt. Bekijk of je kunt onderbouwen dat je meer dan 1225 uur per jaar aan je onderneming besteedt. Onderbouwing door middel van je agenda , afspraken etc. Besteedt je heel weinig tijd aan je bedrijf, dan zou je nog eens kritisch moeten kijken naar hoe je voor de buitenwereld herkenbaar bent als bedrijf. Website, KVK ,etc. VAR verklaring kan je ook al helpen. Is dat nog steeds geen reden om je alsnog als IB ondernemer aan te merken, dan heb je te maken met resultaat uit overige werkzaamheden en loop je MKB vrijstelling, zelfstandigenaftrek en dergelijke mis. Kijk ook nog even naar de onderstaande linkjes van de Bel dienst. http://www.belastingdienst.nl/particulier/aangifte2010/inkomsten/inkomsten-25.html http://download.belastingdienst.nl/belastingdienst/docs/bijverdiensten_freelancer_artiest_beroepssporter_ib2641t01fd.pdf
  8. Beste Servet Ozturk, Jij hebt het in aanvang over een thuiszorg BV oprichten. Zoals anderen ook al hebben opgmerkt, wil je feitelijk een onderneming opstarten. Of je dat dan in de vorm van een BV moet doen is mij nog niet duidelijk. Afhankelijk van wat je exact gaat doen, zou je ook in een eenmanszaak van start kunnen gaan. Je maakt dan gebruik van de starters- en ondernemersfaciliteiten. Scheelt je enorm veel belastingdruk. Een ondernemingsplan kan je helpen om duidelijk te krijgen of je plannen ook rendabel zijn bij een bepaalde prijsstelling. Kijk ook eerst naar de lokale markt of zij behoefte hebben aan de beoogde dienstverlening. Ga voor de zekerheid ook eens buurten bij de Kamer van Koophandel en laat je in een starterstraject vooral goed informeren. Zij kunnen je evt. ook een coach aanbevelen die iets meer kennis heeft van het terrein waarop je actief wilt zijn. http://www.kvk.nl/ondernemen/
  9. Ik sluit mij volledig bij de vorige schrijver aan. Aanvullend zou ik u nog willen meegeven om ook op de zeggenschap te letten.
  10. Op uw vraag "Mogen de twee vrouwen een nieuwe VOF oprichten. Waarbij de loods binnen deze VOF gaat vallen en waarbij de loods verhuurd gaat worden aan de “oude VOF?" werd nog geen antwoord gegeven. Voor zover ik het begrijp, nemen de drie vennoten als natuurlijke persoon deel aan de " oude VOF". Een nieuwe VOF oprichten door de dames kan wel, maar u moet zich afvragen wat het nut van die extra VOF is. Deze extra VOF biedt bijvoorbeeld geen extra bescherming tegen schuldeisers vanuit de oude VOF, omdat u allemaal als natuurlijk persoon deelneemt aan de oude VOF.
  11. Beste Sander, Wanneer je toch een nieuwe auto koopt zou ik ook eens kijken naar een energiezuinige auto met 14% bijtelling auto. Dan zou je evt ook nog het voordeel van de kleinschaligheidsinvesteringsaftrek kunnen hebben.
  12. Lenen van de eigen BV kan een aantrekkelijke optie zijn. Realiseert u zich wel dat met de opname van een lening bij de BV ook de beschikbaarheid van kapitaal binnen de BV wordt beperkt. Zo lang er voldoende middelen en/of inkomsten zijn, zal dit geen probleem opleveren. Wanneer dat plaatje op enig moment anders is en u bij een bank aanklopt voor een financiering zal deze op dat moment ook minder snel geneigd zijn om een financiering te verstrekken.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.