smartketing

Junior
  • Aantal berichten

    11
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Wierden

smartketing's trofeeën

  1. Als je dit voor de eerste keer doet, zou ik eerst een testmailing doen. Met dit soort kleine aantallen kan je makkelijk alles zelf doen. Plak een echte postzegel en schrijf de eerste 50 met de hand. Stuur 25 x versie A en 25 x versie B en kijk waar reactie op komt. Of je wilt na deze 200 nog veel meer mensen bereiken of dit is je hele klantenbestand. In beide gevallen is het handig om te zorgen voor een mailing die uiteindelijk doet wat hij moet doen. Vaak vraagt dat om aanpassingen (meestal kleine) die de respons verhogen. En 200 klanten: dat is natuurlijk een ideaal aantal om een heel persoonlijke mailing te sturen. Kost wat tijd, maar als je het goed uitvoert krijg je ook veel meer respons. Uiteraard is dat natuurlijk afhankelijk van alle elementen van een mailing bij elkaar opgeteld. Ik zou daar sowieso iemand voor inhuren. Dat is in eerste instantie belangrijker dan het mooiste drukwerk. Heb je een mailing die goed werkt, dan kan je die vaker inzetten: 1 keer maken, vaak gebruiken.
  2. Tijd voor een andere accountant... ik heb er meerdere gevraagd om een offerte en als je de notariskosten, kvk, fiscaal advies en accountantskosten neemt, kom je uit rond de 10.000 euro. Dat is inclusief het halverwege opmaken van een jaarrekening om daarna in te brengen in de BV. Normaal kost een jaarrekening ook tussen de 1.000 (kleine ondernemers) en 2.000 euro. Ik heb het dan wel over het omzetten van een eenmanszaak naar een holding met daaronder een vastgoed BV en een werkmaatschappij. Fiscaal advies is ook niet altijd goedkoop, vooral voor het juist omzetten van gespaarde gelden naar een goede nieuwe financieringstructuur. Dus het zal vast goedkoper kunnen, maar ik betwijfel of notarissen, fiscalisten en accountants veel afwijken van hun normale tarieven. Zou ik zelf niet doen ;)
  3. Ehm...als je nog geen 2.000 netto uit het bedrijf kunt halen, waarom wil je dan overstappen naar een BV? Dan is een eenmanszaak veel goedkoper qua accountantskosten (gemiddeld 5.000 tot 6.000 voor 3 BV's op jaarbasis). M.a.w.: wat is het hoofdmotief?
  4. Kosten? Voor het overzetten heb je ook een notaris nodig. En diverse papieren. Meestal krijg je een minimum van 3 BV's als je tenminste ook een bedrijfspand hebt. De splitsing is goed voor de verkoop, maar kost in totaal al snel ruim € 10.000. Voor minder lukt het niet (waarvan 6.000 tot 7.000 accountant).
  5. @ Manon: mooie site en duidelijke gericht op een doelgroep. Ik zou deze als starter zeker als voorbeeld nemen (en nog een heleboel andere webshops...)
  6. Als je zoveel vragen hebt en je wilt je in een markt storten die niet direct 'klein' is, is het dan niet verstandig om klein te beginnen? Dan doe je ervaring op, kan je groter groeien in de niche die je vindt en kan je je beter richten op je klanten. Voorraad inkopen wereldwijd is mooi, maar als je niet eens weet of je klanten kan vinden... Heb je al ervaring in de branche? Nee, dan zou ik die eerst vergaren. En als 'hobby' klein starten. Ja, dan zou je een aantal vragen al beantwoord hebben voor jezelf, denk ik. Heb je al een ondernemingsplan met in dit geval vooral een financiële planning? Maak alsjeblieft goede schattingen m.b.t. verkopen en wat het kost om nieuwe klanten te trekken. Niemand koopt zomaar van een nieuwe website zonder track record. Of je moet een behoorlijk verkoopkanaal en kapitaal achter je hebben staan, dan waren deze suggesties niet nuttig ;)
  7. Tja, schrijf inderdaad eens op wat je wilt. Wat gaat het kosten om te starten en hoeveel kinderen moet je dan minimaal hebben? Dan weet je of je 'kleinschalig' aan de slag kunt. Maar dat is een raar idee: Wil je klein beginnen en langzaam doorgroeien? Dan begin je dus met weinig klanten in een te groot gebouw. Dan is klein beginnen geen optie. Wil je klein beginnen en langzaam doorgroeien? Zoek dan eerst een locatie die genoeg ruimte biedt en groei langzaam door. Stap daarna over naar een grotere vestiging of open een tweede. Dat zie ik meer gebeuren.
  8. Hoi, heb je al een bestaande handel? Zomaar vanuit het niets starten en zonder ervaring... Dan spring je echt in het diepe. Met een vooruitbetaling van 2 of 3 maand zul je inderdaad heel veel moeten verkopen om break even te draaien. Is het geen optie om klein te beginnen, van je idee een succes te maken en dán naar een groter pand over te stappen? Stel dat je een fantastische winkel hebt met supermooi spul en vervolgens koopt niemand het... Of is de vraag er al in de plaats waar jij zit naar de dingen die jij aanbiedt? Als je al cijfers hebt en daar zit groei in, moetje makkelijker een financiering rond kunnen krijgen. En dan weet je zelf ook of je het kan betalen of niet. "Een grote broek zakt makkelijk af."
  9. Toch raar dat mensen niet binnen komen? Waarom werkt het in het 'buitenland' dan wel? Kijk naar andere winkels en vraag je af wat zij beter dan dan jullie. Laat mensen die wél binnenkomen reclame voor je maken. Bord in de vitrine: deze cakejes nu voor ... euro. Uithangbord: Kom Binnen! Ga naar buiten: vraag mensen die voor je vitrine staan te watertanden waarom ze niet naar binnen komen. Enqueteer ze gewoon. En wil je dat ze naar binnen komen? Wat is precies je doelgroep? Verkoop je alleen cakejes of meer? Hang een spandoek in de straat: Wij Zijn Open! Of: Cake je ogen uit! Etc. Etc.
  10. Hoi Jaap, als mensen zitten met het probleem van een aanvraag op prijs, dan zijn er vaak meer punten die je kan aanpassen. Is het duidelijk voor wie jij wat maakt? Kan je het aanvraagtraject verlengen met een standaard e-mail met daarin een korte procedure (of via een formulier via je site of Formdesk of ...) Als mensen een eerste aanvraag doen en dan een volgende stap moeten doen, kan dat zorgen voor een schifting. Van jouw kant doe je dat 'om de klant zo goed mogelijk van dienst te zijn'. Dat doe je ook, want tijdens de intake kan je diverse vragen stellen en daarmee de aanvrager ideeën geven. De kunst is: bereik alleen die mensen die geïnteresseerd zijn. Als ze dat zijn, maak het ze zo makkelijk mogelijk. Zijn ze het niet, zoek naar manieren om het zo snel mogelijk af te kappen. Goedkoop alternatief: een basiscatalogus in PDF. Stuur de link naar de aanvrager en geef aan dat een normaal exemplaar beschikbaar is met een prijslijst die speciaal voor hen wordt gemaakt (bepaalde kortingsstaffels?). Of maak de PDF als 'basis' en zorg dat je gewone catalogus 'uitgebreid' is. Zou trouwens zeker kijken (maar weet niet wat je verkoopt) naar andere manieren van afleveren. Ik reis ook niet graag een hele dag om een partijtje ergens weg te halen.
  11. Pas op met wat je wilt bereiken. Aan een goed doel schenken en vervolgens iedereen vertellen dat je dat doet levert vaak kriebels op. Beter is het om als bedrijf ergens voor te staan. En daar standaard aandacht voor te vragen. Bv. via het doneren van standaard 10% van de winst zoals hierboven werd genoemd. Beter is het om je klanten persoonlijk te benaderen. Heb je een nieuwsbrief met relaties die die willen ontvangen? Dan kan je prima vermelden dat je iets geschonken hebt aan ... Dat vinden mensen prima. Maar graag geen borstklopperij. Maak er dan een strategie van: elk jaar op hetzelfde moment een actie waarvan de opbrengst gaat naar ... Daarmee betrek je je klanten/partners bij de actie. Het belangrijkste: doe het omdat je het wilt doen. Niet omdat je er marketing mee wilt bedrijven. Bah! Dat is de reactie. Sta ergens achter, heb ergens hart voor. En gebruik dan je contacten om meer te doen dan wanneer je het alleen doet. Organiseer een actie. Ja, dat kost tijd, maar niets komt voor niets :)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.