verwijderd2

Junior
  • Aantal berichten

    17
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    student

verwijderd2's trofeeën

  1. Voordeel van Nokia is de simpele GUI. Alles zit precies waar je het verwacht. Nadeel is het kleiner aantal apps dan bijvoorbeeld voor de iPhone en Android beschikbaar zijn. De belangrijkste / veelgebruikte apps zijn echter wel aanwezig; whatsapp, twitter, buienradar etc. Zelf heb ik een iPhone. Ook geroemd om zijn simpele GUI. Zelf heb ik geen last van het ontbreken van fysieke knoppen, maar moest in het begin wel even wennen. Ooit gekocht om hiervoor apps te ontwikkelen, maar jullie weten wel hoe dat gaat. Naast Nokia en de iPhone heb je nog Android. Heb ooit een beetje gespeeld met een HTC Desire, maar na 5 minuten maar weer mee gestopt. Werkte voor mij toch een stuk minder intuïtief als de iPhone. Na het zien van één telefoon kun je eigelijk geen oordeel geven over het hele Android OS, omdat bijna elke fabrikant zijn eigen schil eroverheen legt. Die van HTC beviel me dus niet. Al met al lijkt me een Nokia geen slechte keus wanneer een fysiek toetsenbord gewenst is. Volgens mijn gegevens is hij al bijna een jaar op de markt. :-[
  2. Om hier een goed antwoord op te geven is wat meer informatie vereist. Uit welk land wil je de goederen halen, en wat voor soort goederen wil je importeren?
  3. Lenovo was ik inderdaad vergeten in mijn rijtje met merken. Ook altijd een goede keuze.
  4. Eerste vraag die ik altijd stel wanneer ik een laptop verkoop gaat over de grote van het scherm. Hoe een groot scherm wil je? 15" of 17". De volgende vraag is meestal of de laptop vaak vervoerd wordt of niet. Tegenwoordig wordt er bijna geen rotzooi meer gemaakt, maar toch verkies ik merken als Toshiba, Sony, HP, Dell, Apple boven Acer, Asus, Fujitsu-Siemens, Medion. De bouwkwaliteit van eerstgenoemden is vaak toch een stukje hoger. Wat de specificaties betreft, elke moderne laptop kan de taken die jij omschrijft wel aan. Nog een tip betreffende office. Koop een Keycard i.p.v. de volledige retail verpakking. Scheelt je ongeveer 100€ voor het business pakket.
  5. iDeal kan niet zonder KvK inschrijving. Sinds kort ook niet meer bij een payment service provider, tenminste degenen die ik ken doen dit niet meer.
  6. Thanks! Scheelt een hoop werk bij contracten van 50 kantjes :P. Wat de fraudegevoeligheid betreft; waarom zou dit gevoeliger zijn dan tekenen en dan inscannen? Komt in principe op het zelfde neer.
  7. Wanneer je de stagiair zijn enige opdrachtgever bent, lijkt me dat niet de verstandigste constructie. Wanneer de Belastingdienst dat constateert dan word je alsnog als werkgever gezien en moet je alsnog alle heffingen en dergelijke betalen. Handige link: http://belastingdienst.nl/zakelijk/ondernemen_ondernemerworden/ondernemen_ondernemerworden-02.html#P31_3843 Wanneer je wel voor deze constructie wilt gaan, dan zou ik de persoon in kwestie een VAR laten aanvragen. http://belastingdienst.nl/zakelijk/ondernemen_ondernemerworden/ondernemen_ondernemerworden-04.html#P51_8976 Je moet je ook afvragen of je de stagiair met al deze dingen wilt belasten. Mijn voorkeur zou in deze situatie dan ook uitgaan naar payrolling of zelf in dienst nemen. Payrolling is misschien nog wel de beste van de twee. Dit omdat alle wettelijke risico's door het payroll bedrijf wordt overgenomen en het je een hoop administratie en tijd scheelt. Ik denk dat de kleine marge die ze tegenwoordig vragen het meer dan waard is in jouw situatie.
  8. Wat voor problemen heb je momenteel dan met je internet? Kun je geen internet via de kabel krijgen? Dat is meestal een stuk stabieler en sneller dan ADSL.
  9. Misschien is het tijd voor een andere transporteur?
  10. Ben Acumulus momenteel aan het ontdekken. Ziet er tot dusver goed uit. Dit pakket heeft ook een api zodat een koppeling met een webshop mogelijk is. Kost maar 10€ p/m.
  11. Ben benieuwd naar het percentage ondernemers, die gebruikt maken van de diensten van de KvK buiten het handelsregister om. Volgens mij is dit percentage vrij laag. Het enige wat ik zelf van de KvK verneem is de jaarlijkse factuur. Een aantal posts voor me werd een krantje genoemd? Die hier nog nooit in de bus gevallen. Van mij mag de KvK haar taken beperken tot het handelsregister. Het opvragen van je eigen bedrijfsgegevens zou gratis moeten zijn, ook al is dit deels opgelost door het eens per jaar gratis op te vragen uittreksel. Ook mogen ze mijn privacy wel wat beter waarborgen. De rest van de activiteiten mogen van mij opgepakt worden door commerciële partijen en anders als extra dienst worden verkocht. Mochten deze activiteiten echt in 's lands belang zijn, zoals P.J.Odems een aantal keer opperde, dan snap ik niet waarom de ondernemer hiervoor moet opdraaien. Daar zou iedere burger dan aan mee moeten betalen? Dan nog over de manier van het uiten van je ongenoegen. Ik denk dat het niet betalen van de contributie de juiste aanpak is. Zou persoonlijk eerst andere middelen proberen, bijvoorbeeld een petitie. Voor een burgerinitiatief zijn 50.000 handtekeningen nodig. Ik weet niet of dit haalbaar is, maar zag zag dit linkje al voorbij vliegen: http://petities.nl/petitie/stop-verplichte-bijdrage-kvk. Ik kan me wel vinden in hun stelling.
  12. Couponcode lijkt me een goed idee, mits de lezer er ook echt een (groot) voordeel door heeft. Bedenk ook vooral een originele code, dus bijvoorbeeld een woord wat makkelijk te onthouden is en in eerste instantie een verbaasde blik oplevert. Wanneer je een moeilijke code gebruikt kun je een stukje Mond-tot-mondreclame mislopen. Wat betreft de informatie in de advertentie, Naam, slagzin, website, en couponcode met eventueel een paar woorden uitleg over wat voor voordeel met de code te behalen valt. Couponcode vrij groot natuurlijk.
  13. Hangt van de hoogte van het BTW bedrag af. Moet geloof ik minimaal iets van €50 euro over een jaar zijn.
  14. Hangt er vanaf hoe belangrijk die klant voor je is en om wat voor bedrag het gaat. Is er een kans dat de klant nog een keer iets bij je besteld en is dat bedrag de moeite waard?
  15. Een percentage op zijn winstmarge. Bijvoorbeeld jullie hebben 50% als percentage afgesproken. Hij verdient vervolgens 2000 euro aan een klus (de kosten e.d. zijn er dus al af). Krijg jij 50% van zijn winst, dus 1000 euro.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.