** Edwin **

Super Senior
  • Aantal berichten

    138
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    geld willen verdienen met hun website

** Edwin **'s trofeeën

  1. "2 weken na begin hadden we hoogtepunt echter daarna is het uit gebleven.", schrijf je. Heb je dan in die 2 weken iets veranderd aan je website? Zo ja, terug naar de vorige situatie keren. Mij lijkt het vooral dat je nogal veel tegelijk wil doen, zonder dat je eigenlijk weet wat voor welk effect gaat zorgen. "Sinds november jongstleden ben ik druk met www.tooninterieur.nl, een webshop waar we ons eigen gemaakte meubels verkopen.", schrijf je ook. Dit is jouw homepagina zoals gezien op de meeste computers: En blijkt hieruit dat je de meubels zelf hebt gemaakt? Terwijl dat wel je USP is.... Ah, nog eens gekeken en het staat er wel op. Aan de recht onderkant. Een blindspot dus. Wees maar gerust dat ook andere mensen het niet zouden opmerken.
  2. Ik denk dat Nederland gewoon een belangrijk voordeel heeft met zijn nagenoeg ééntalige populatie, terwijl België sowieso al beduidend minder inwoners telt en er 2 belangrijke taalgebieden zijn. Je begint meestal niet gelijk als een groot bedrijf. In België zit je, als je het goed doet, snel aan je plafond. In Nederland kunnen ze dan nog wel even doorgroeien.
  3. Da's dus een verkeerde insteek. Je maakt geen pagina's voor Google, wel voor mensen. En als de mensen die leuk vinden, dan zal Google dit ook doen. Je moet niet te weinig info laten zien, ook niet te veel, wel juist genoeg. En da's een kwestie van proberen, meten en nog eens proberen.
  4. Ik zou geen cadeautje geven om zo'n briefje te krijgen, dan wordt het te gemaakt en is het niet spontaan. Slechts weinig mensen weigeren om een testimonial te maken, helaas zijn er wel veel die het bij woorden houden en niet overgaan tot daden. Ze hebben geen tijd, vergeten het, weten soms niet hoe er aan te beginnen. Op zich lijken handgeschreven briefjes wel leuk. Pluspunt is dat het de geloofwaardigheid wel versterkt, minpunt is dat niet iedereen een ander zijn geschrift kan lezen. Het is niet zo belangrijk dat de starters niet reageren, een aantal zal het heus wel lezen. Bovendien zijn er een hoop andere mensen die dezelfde 'foute' dingen op hun website doen.
  5. Zeker. Dat dient om de mensen op te vangen die toch al expliciet naar je op zoek waren. Zonder je minimale website hadden ze je wellicht ook wel gevonden, nu is het gewoon iets gemakkelijker.
  6. Die Hoek is dat zoiets als die Chinese jongen, die geen opleiding heeft genoten, vroeger arm was, van alles heeft geprobeerd, dan het licht zag en in geen tijd heel rijk werd en er graag mee uitpakt? En uiteraard is ie zo goed om zijn 'kennis', voor pakweg toch minstens 1000 euro, te delen met naïeve mensen die snel rijk willen worden met niks te doen.
  7. Niet noodzakelijk. Als jij een 5-pagina website moet afleveren met een lekker design, SEO ready, uitgekiende usability, professionele foto's en teksten uitgeschreven door een goede webschrijver, dan kan je dit een veelvoud kosten. Maar dan heb je wel iets dat überhaupt voor ROI kan zorgen. Maar wanneer je echt geen budget hebt, dan is het soms gewoon beter om 1 pagina te hebben, met je adres, openingsuren, opsomming van je belangrijkste diensten of productcategorieën, aangevuld met een kort invulformuliertje. Daar moet je niks van verwachten, maar het heeft je (bijna) niks gekost ook.
  8. Precies. Als je nog eens een klant hebt die niet begrijpt waarom het niet 'verkoopt', laat hem dan dit zien: URL: https://tinyurl.com/wqpswwv
  9. Het is niet noodzakelijk van levensbelang voor iedereen, voor sommige wel. En ja, je kan ook offline goed je boterham verdienen. Bedrijven zat die het doen terwijl ze minimaal online aanwezig zijn of zelfs helemaal niet. En da's hun goed recht. Ik snap best dat vanuit jouw standpunt online niet voldoende opbrengt, maar je referentiekader is gewoon niet volledig. Jouw website is niet ingericht als een geldmachine en dan mag je ook niet verwachten dat je de bestellingen amper kunt volgen. Dan kan je niet zeggen, 'mijn offline manier is beter dan een online manier'. Het zou kunnen dat het klopt, maar de enige zekerheid die je hebt, is dat we het niet weten.
  10. Ik denk dat ik Arjan wel begrijp hoor. Nogal wat ondernemers hebben hun buik vol van het internet. Sommige hebben het geprobeerd met zelfs dure websites (daarom geen goede) en tonnen reclame en het sloeg niet aan. En dan gaan ze allerlei drogredenen gebruiken om de oorzaak te duiden. Werkt niet voor mijn branche, er is te veel concurrentie, ik heb te weinig middelen, ik sta niet bovenaan in Google, ik heb geluisterd naar een expert (webdesigner, marketeer, seo goeroe, ...) en het kostte alleen maar geld, ik ben te laat op het internet verschenen, etc etc etc. Er zijn er maar weinig die zeggen dat hun website zuigt of achter de schermen te weinig hebben gedaan om het potentieel te benutten. Nog anderen hebben een onvolledig mentaal beeld over het internet. Ze denken, "Ik heb een website en nu komen de klanten wel vanzelf langs". Niet dus. Op dit alles is wél een gemakkelijk antwoord op te geven. Bijna altijd zijn er concurrenten, en daarom geen grote spelers, die wel meer dan aardig hun brood verdienen via hun website. Moet toch zijn dat zij iets goed doen wat de anderen niet doen.
  11. Lange teksten zijn op zich geen probleem. Als deze nodig zijn, dan zijn deze nodig. Lange teksten kan je ook zo vormgeven dat ze gemakkelijker te behappen vallen. Tussentitels, bullet points, een strategisch plaatje gebruiken, etc... Lange onzin bagger teksten zijn wel evil. :) En ja er zijn opdrachtgevers die willens wetens toch voor de minst optimale situatie kiezen. Vooringenomenheid, ijdelheid, godcomplex, onvolledig bewijsdata, out of context of nog andere redenen spelen daar een rol in. De schuld ligt zeker niet altijd bij de webdesigner. Die wist het soms ook wel, maar kreeg het niet verkocht, was misschien bang om de opdracht te verliezen, was misschien een pleaser van nature, vond het niet de moeite om er een wereldoorlog over te beginnen of whatsoever.
  12. Da's een vraag die alleen Henkh kan beantwoorden. Maar er zijn wel oplossingen wanneer je weinig verkeer hebt. Je kan de enquête wat langer laten lopen, maar te lang is zeker niet goed. Er kan 'vervuiling' in je antwoorden optreden wanneer er te veel tijd over gaat. Sommige branches zijn seizoensgebonden bv. In de winter ga je niet veel animo hebben voor je fantastische zwembroeken, een paar maanden later kan het weer wel. Je kan ook alles mobiliseren: duw nog eens een e-mailcampagne buiten, laat op social media je URL nog eens vallen, sommige gooien er ook geld tegenaan en activeren een Google Ads campagne, delen flyers rond of duwen een ouderwetse onvervalste klassieke offline mailing de deur uit. Misschien kan je wel ergens op een beurs gaan staan. Zo duur hoeft dat laatste echt niet te zijn. Je kan ook de lokale pers inschakelen. Bijna elke gemeente heeft wel een lokaal magazine of krantje, online en/of offline, bedenk eens waarom ze over je moeten schrijven. Dat kan van alles zijn: je 10de werknemer is gearriveerd, je voert nu ook uit naar Polen, je hebt je wagenpark volledig vervangen door milieuonvriendelijke batterijdingen, etc... Ga wat linkbuilden. Kan je uitbesteden of zelf doen. Laat je stem horen op fora, help mensen, bel eens koud rond. Wees gerust dat ze na je belletje eens stiekem naar je site komen gluren en al helemaal wanneer je het keurig laat opvolgen door een e-mail. Ach er is zoveel dat je kan doen om volk naar je site te lokken. Van achterover leunen gaat je zaak er ook niet op vooruit.
  13. Het is geen rocket science hoor en je hebt er geen dure consultant voor nodig. * Laat gewoon een entry pop-up zien, zo'n onding dat opfloept bij het binnenkomen van de website. Normaal geen goed idee, maar voor één keer mag het. Het is ook maar tijdelijk en je hebt er goede bedoelingen mee. * Stel daar één vraag, "Wat zou je graag op deze website willen doen?" * Voorzie een tekstvakje met voldoende plek waar de gebruiker vrij zijn antwoord kan geven. Omdat de enquête super mini is, zullen meer mensen dan normaal het invullen. En ze gaan van alles invullen, "Openingsuren nakijken", "Zoeken naar je telefoonnummer", "Kijken wat dienst x kost", "Zien of aanbieding y nog loopt" en ook "Gaat je geen ruk aan". Dat laatste gaan ze nog niet te veel invullen, lol. Laat dit enkele dagen/weken lopen. Wanneer je 600 à 800 antwoorden hebt, dan zal je merken dat de verscheidenheid aan antwoorden stopt. Je hebt maw. genoeg data. En nu heb je een zee aan waardevolle data. Je komt te weten wat mensen WILLEN doen en verwachten van je. Je kan de antwoorden in een spreadsheet stoppen, synoniemen bij elkaar stoppen ("openingstijden nakijken" en "openingsuren nazien" is bv. hetzelfde). Je zal zien dat er zich wolkjes aan informatie ontstaan, dingen die een significant grote groep wil. Je kan daar een top-10 van maken. Nu weet je wat mensen echt willen doen op je website. En daar kan JIJ op inspelen. Door ze bv. info te geven op de juiste plaats, op het juiste moment. Prioriteiten, daar gaat het om. Pakweg je homepagina is een vastgoedkavel en niet elk stukje is evenveel waard. Er is echt een significant verschil tussen de linker bovenkant en de onderste rij. Jij kan wel gaan invullen op basis van wat mensen willen wat waar moet komen. En wat naar de eeuwige jachtvelden mag vertrekken. Je navigatiebalk daar kan nu verschijnen wat mensen willen doen en niet wat JIJ belangrijk ligt te vinden. Je leert ook HUN taal spreken. Als de meerderheid het over openingsuren heeft, dan moet jij niet koppig openingstijden gebruiken, gewoon omdat jij dat nu eenmaal beter vindt klinken. Jij mag de koning zijn in je koninkrijk "Het Bedrijf". Maar de bezoeker van je website, da's de heerser van het universum.
  14. Omdat je stopt of gaat stoppen, is het een geval apart. Jij moet vooral lekker doen waar je zin in hebt. Maar de andere mensen kunnen beter inspelen op wat de bezoekers willen en niet op wat 'jij' wil. Het excuus, "Ja, maar ik haal wel klanten binnen hoor", geloof ik wel en heb ik echt wel meer gehoord. Paar duizend keer nog maar. Vraag is vooral, "Wat zou je binnenhalen wanneer je inspeelt op wat mensen bewust en onbewust willen?". En dan is het antwoord altijd: "Meer. Veel meer." Sterker zelfs: "Zonder uitzondering". Wat is het belangrijkste? Dat je ego gestreeld wordt of dat je kassa gevuld is?
  15. Ik ga je een URL geven van een bedrijf dat lease wagens verkoopt: https://www.lingscars.com/ En voor je begint te gillen: neen, doe dit niet na, gaat wellicht niet goed uitpakken. En toch doen die mensen zeer veel héél goed. Vooral het design moet je niet nabootsen. Zij komen er mee weg, jij niet. Bij hun werkt het als een marketing gimmick. Mensen sturen massaal die URL naar elkaar door, "Dit moet je gezien hebben, wat een vreselijke website". Zij komen er mee weg, omdat Ling al jaren de gekste dingen doet om aandacht te krijgen. Hun site past bij hun imago. En het werkt. Zowat elke grote krant in Engeland heeft er over geschreven: gratis publiciteit. Miljoenen mensen werden hierdoor gratis bereikt. Qua usability, persuasion, informatie architectuur en marketing zit het wel goed in elkaar. Niet dat er geen foutjes inzitten, maar het is echt wel best goed. Dat moet jij ook doen. Jouw tone of voice moet overeenkomen met wie en wat jij bent. Als pakweg de Zeeman morgen poepchique panden begint te huren, met een duur interieur, afgeborstelde verkoopstertjes die van de catwalk lijken weggelopen te zijn in dienst neemt, maar wél zijn assortiment met koopjesprijzen handhaaft, dan stort het allemaal in elkaar. Een dealer van pakweg Breitling uurwerken kan dan weer niet gaan zitten in een gore tent met de look and feel van een nachtwinkel ergens in een achterbuurt. Alles moet kloppen en in overeenstemming zijn met elkaar. Wat jij doet en hoe jij wil overkomen, daar is geen match tussen, waardoor veel bezoekers verward je website verlaten.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.