Erik Gloudemans

Senior
  • Aantal berichten

    60
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Leusden
  • Telefoonnummer
    020 820 8388
  • Branche
    Innovatie & concepten
  • Branche 2
    Financiering & bankwezen
  • Websiteadres

Erik Gloudemans's trofeeën

  1. Zo'n reminder zou ik helemaal dol van worden. Zit je net lekker in je werk krijg je zo'n pop-up. Ik werk zelf met Toggl. Dit systeem heeft ook apps voor desktop en mobiel zodat je overal snel kan werken. Je selecteert een klant/project en drukt op start. Blijft natuurlijk het punt dat je makkelijk een paar klussen vergeet. En achteraf je uren invullen lijkt bij mij al snel te leiden tot een korte werkdag. Ondertussen heb ik het zo ingebouwd in mijn routine dat het eigenlijk altijd prima gaat.
  2. Erik Gloudemans

    test

    Ik begin me nu wel af te vragen wat voor test dit is. Cryptisch draadje zo.
  3. Je zou kunnen blijven bij collega. Volgens Wikipedia: Ook al worden hiermee vaak mensen bij hetzelfde bedrijf bedoeld, volgens mijn kun je van bedrijf ook best project maken. Dan ben je er al.
  4. Het business model canvas is het model dat beschreven wordt in het boek dat ik hierboven noem. De schrijvers daarvan hebben twee segmenten uit het business model canvas (doelgroep en waardepropositie) uitgewerkt en daarvoor eigen modellen gemaakt. Je zoomt als het ware in op deze twee onderdelen om zo de behoeften van je doelgroep in kaart te brengen en te laten aansluiten met je product of dienst. Een leuk lees- en praktijkwerk.
  5. Om duidelijk te omschrijven wat je gaat doen zul je moeten weten wat je precies gaat doen en waarom dat interessant is voor je doelgroep. Een boek dat je daarbij kan helpen is Value Proposition Design van Alexander Osterwalder (net uit en volgens mij nog geen vertaling.) Een eerder boek van deze auteur is Business Model Generation. Dat boek is wel beschikbaar in het Nederlands en erg handig als je bezig bent met het opzetten van je bedrijf.
  6. Wat is precies het verschil met de al bestaande websites waar je heatmaps kan afnemen, bijvoorbeeld http://www.crazyegg.com/ Daarnaast zou je je licentiesysteem nog eens goed kunnen overdenken. Je zou in plaats van per website bijvoorbeeld ook per view of pagina kunnen werken. Er is wat betreft jouw datakosten nogal een verschil tussen een website met 100 views of 10000 views. Tot slot, hoe gaan heatmaps samen met de huidige cookie en privacy wetgeving.
  7. Eerste indruk Als ik naar je homepage ga dan is mijn eerste indruk dat het gaat om een site van een accountantskantoor dat de zaken op een nieuwe manier wil aanpakken 'Whatever that may be'. Om te weten wat je precies doet moet je de tekst lezen. Je zult echter eerst de aandacht moeten trekken voordat mensen gaan lezen. Ik denk dat het scheelt als je meteen duidelijk maakt wat je doet voor de klant. Je bent geen accountant, je helpt mensen om er een te vinden. En dan is de vraag, waarom zou iemand daar hulp bij nodig hebben? Wat voeg jij toe? Daarnaast is het belangrijk meteen duidelijk te maken dat het voor de zoekers kosteloos en vrijblijvend is. Dat impliceert dat je werkt met commissies, subsidie en/of verbonden bent aan een commerciële partij. Je zult dus ook een manier moeten vinden om direct en overtuigend duidelijk te maken dat je onafhankelijk bent. Teksten Probeer je teksten scanbaar te maken. Kijk bijvoorbeeld eens naar het onderdeel werkwijze. Dit is nu een grote lap tekst die lastig te doorgronden is. Nummer je stappen en onderscheid ze visueel. Je kan bijvoorbeeld ook werken met een kadertje waarin je zet hoe lang het proces duurt of iets anders relevants voor je werkwijze. Ik zie geen duidelijk call to action op deze pagina. Doel van de website Wat wil je precies bereiken? Nu lijkt het vooral te gaan om die rode contactknop onderaan de pagina. Als je daarop klikt kun je een bericht achterlaten. Maar wat dan? Wat zet je daarin als potentiële klant? Je zou eens kunnen nadenken hoe mensen contact met jou willen opnemen en wat jouw wens daarin is. Ik kan me voorstellen dat je op elke pagina een telefoonnummer, adres en social media accounts opneemt. NB: die rode knop viel mij in het begin niet eens op. Ik klikte in eerste instantie naar je contactpagina en daar las ik dat ik onderaan de pagina moest kijken. Waarom staat er bijvoorbeeld op de pagina contact geen contactformulier? Wie ben jij Vooral als het gaat om diensten waarbij je in persoon met iemand samenwerkt vind ik het prettig om wat meer over de mensen achter een bedrijf te lezen. Nu kun je daarvoor doorklikken naar je linkedin account. Overigens linkt deze naar een persoonlijk profiel van Marten Busstra waarop je moet scrollen om iets te zien over nieuwe-accountant.nl. Je kan hiervoor ook een pagina op je website maken die specifiek over jou in combinatie met nieuwe-account.nl gaat. nieuws Op de home page heb je een nieuwsfeed. Maar waarom staat er specifiek dat nieuws? Het versterkt voor mij het beeld dat je een accountant bent. Je zou hier ook nieuws kunnen laten zien over het kiezen van een accountant. Je ziet af en toe onderzoekjes over hoeveel mensen tevreden zijn, wat de gemiddelde prijzen zijn, etc. In ieder geval zou ik hier iets neerzetten wat te maken heeft met de keuze van een accountant en de beoordeling van zijn werk. Wat is nu de reden dat je dat nieuws hebt staan? Je stuurt de mensen ook nog naar een andere site. Hetzelfde geldt voor de rss knop onderaan. Is dit hetzelfde bedrijf?
  8. Je kan de layout vrijwel volledig aanpassen. Software zoals magento, wordpress, joomla, drupal, opencart, etc bieden een technische structuur. Daaroverheen kun je een layout zetten. Die layouts kun je helemaal op maat maken. De reden dat een wordpress achtige look je opvalt is volgens mij twee-ledig: [*]Veel sites gebruiken voor hun layout dezelfde of vergelijkbare templates. Als je deze templates eenmaal herkent vallen ze op. [*]Sites die een designer inhuren voor een unieke look vallen om die reden minder op als wordpress site. De wordpress sites die je opvallen zijn degenen die een standaard template gebruiken.
  9. De concurrent richt zich op de VS. Jij gaat dit niet meer doen zeg je. Dan heb je niet dezelfde doelgroep. Dan zit je voorlopig niet direct in elkaars vaarwater. Je geeft aan dat in NL datingsites dezelfde doelgroep hebben. Ik heb juist het idee dat een aantal succesvolle datingsites een volstrekt andere doelgroep aanspreken. Ik weet dus niet helemaal zeker of ik je goed begrijp. Maar, als je een nieuwe datingsite start met eigen layout, teksten, nieuwe naam ,etc. Dan lijkt het me erg lastig voor een concurrent om jou daarvan af te houden omdat je zou kopieren. Echter, ik denk ook dat je geen voet aan de grond zou krijgen omdat je meer van hetzelfde biedt. Een uniek idee gaat niet meer meevallen. Maar een unieke uitvoering lukt nog wel. Om op de datingsites te blijven. second love voor daters die vreemd willen gaan en tinder, de app voor mensen die via hun telefoon in contact willen komen met anderen, is het gelukt om een plekje te veroveren in een markt waarvan velen dachten dat er nog maar weinig mogelijk heden lagen.
  10. Richt die buitenlandse site zich op dezelfde doelgroep in een ander land of hebben jullie beiden een internationale site en letterlijk dezelfde doelgroep. Wat is er precies hetzelfde? Alleen het idee, of ook techniek, teksten, logo, layout, fotomateriaal, gebruik van merk, software, etc. Op deze losse elementen kan bescherming zitten. Overigens kun je je ook afvragen waarom je een website idee op dezelfde manier zou willen uitvoeren. Wat voeg jij toe aan hetgeen die ander al heeft? Of anders gezegd, waarom zouden klanten naar jou gaan in plaats van naar die al bestaande site?
  11. Ja absoluut van de marketing, dat had ik niet duidelijk opgeschreven. Een affiliate zal een kanaal moeten bouwen/hebben om een product te promoten. TS zegt zelf geen budget noch kennis te hebben om een dergelijk kanaal op te zetten. Een affiliate kan het evt doen voor commissie. Alleen moet de affiliate zijn investering voorfinancieren. Een nieuw kanaal bouwen is daarbij natuurlijk een andere stap dan een affiliate die al een kanaal heeft en bereid is om voor een korte periode enkele links/producten van een nieuwe adverteerder te promoten. Bij succes kan deze affiliate vervolgens de betreffende producten prominenter in beeld brengen. Zo blijft het risico beheersbaar.
  12. Affiliates kan het probleem van budget gedeeltelijk oplossen. Je betaalt dan achteraf per verkocht product. Dat betekent feitelijk dat voorfinanciering en het risico daarop naar de affiliate gaat. De uitdaging wordt dan dus het vinden van een affiliate die je bedrijf verder kan helpen. En dat kost vervolgens weer tijd, geld en energie. --Er zijn netwerken zoals daisycon, tradetracker, zanox, affilinet die je hierbij kunnen hebben. Je neemt dan als adverteerder een betaald abonnement waarbij je toegang hebt tot meettechniek, een pool van affiliates en administratieve diensten. --Je hebt banners en tekstlinks nodig die de affiliates kunnen gebruiken. --Je hebt landingspagina's + speciale acties nodig om de affiliates te helpen de verkoop te boosten. --Je hebt een correcte datafeed nodig zodat affiliates producten kunnen inladen. --Iemand in je bedrijf (of iemand die je inhuurt) zal actief aan de slag moeten om contact met affiliates te onderhouden en te zorgen dat er regelmatig gekeurd wordt. --Er is een goede vergoeding nodig die snel betaald wordt. Een affiliate wil zijn voorfinanciering en tijdsinvestering terugverdienen. Het draait dus niet alleen om de percentuele vergoeding maar vooral over de feitelijk opbrengst die een affiliate per click verdient. Als je site geen goede conversie heeft zal je procentuele vergoeding dus een stuk hoger moeten liggen om het interessant te maken. Als je site fantastisch converteert kan de procentuele vergoeding lager zijn. En als je dat dan allemaal moet je dus affiliates overtuigen dat je een goede partij bent en dat ook laten zien.
  13. Een concept waar ik meteen aan moest denken is http://www.caviarclub.nl/. Een bedrijf dat draait om exclusiviteit, horeca, gastvriendelijkheid, lekker eten, mooie locaties, etc. Gericht op een selecte doelgroep. Misschien liggen daar kansen om je locatie een keer te verhuren en om aan extra informatie te komen over de culinaire kant van het verhaal.
  14. Je zou eens kunnen testen om de minimum bestelwaarde te laten vallen maar bij bestellingen onder de 50 euro een toeslag te rekenen? Zo kun je kostendekkend blijven. In jullie geval zou ik nieuwsgierig zijn wat meer omzet oplevert: 1) de mogelijkheid om tegen hogere kosten een kleinere bestelling te doen of 2) de verplichting om vanaf 50 euro te bestellen. In het eerste geval bestellen misschien meer mensen terwijl in het 2e geval een aantal mensen besluit om extra te bestellen om het minimum te halen.
  15. Ik zeg ook niet dat bitcoin minen ondernemen is omdat er een markt omheen zit. Ik noem het als punt om te laten zien dat er rondom de bitcoin trend veel (ondernemers) activiteit is. Het minen zelf vergelijk ik niet met handelen in goud, maar met het delven. Ook daar maak je een investering in apparatuur, ga je zoeken en delven en verkoop je aan handelaren en handelshuizen. Het minen van coins wordt steeds serieuzer en groter ingezet. Er zijn modellen en berekeningen waarmee je in grote mate kan inschatten hoeveel coins je kan minen. De koers van bitcoins en andere coins is variabel dus je moet steeds kiezen tussen nu verkopen of wachten (daar zit een handel element in natuurlijk). Wat is de hoofdreden, het grote missende element, waarom een bitcoin miner geen ondernemer zou kunnen zijn? Het grootste probleem is volgens mij dat het voor velen een hobby is met een beperkte investering in tijd en geld en daardoor ook een kleine of geen winst. TS lijkt daarbij een stapje extra te zetten door een bedrijfsruimte te willen huren. Daarmee gaat het minder op een hobby lijken.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.