Beste David,
Zorg dat je met grotere transport bedrijven werkt. Kosten zullen iets hoger zitten maar dan hoef je geen zorgen te maken over niet na komen van gemaakte afspraken. Want ze beloven te veel waar ze toch niet achter staan. Als je producten veel later aankomen dan dat het gepland is, dan ben je je klant zo i zo kwijt.
Grotere transport bedrijven hebben ook afspraken met Nederlandse tranporteurs. Deze kunnen je douane zaken afhandelen en helpen met benodigde documenten en formulieren.
Als je een bestelling plaats bij de leverancier, dan zelf elke dag na bellen of alles volgens planning gaat. Want als je op de dag belt van verzending, dan kun je al op rekenen dat het niet op transport is.
Turkije is niet een onvertrouwelijke plaats, maar je moet gewoon zelf achter zitten dat alles volgens afspraken en planning gaat. Want anderen gaan je voor als dit niet doet ( Wie meest belt krijgt ook de meeste aandacht).
Is niet de gewenste werkwijze maar er is helaas niets aan te veranderen.
Klanten vinden in Nederland is de meeste werk. Je moet ze gewoon kunnen overtuigen dat je goed product, op tijd en voor een lange tijd kunt leveren. Dit is de moeilijkste stap. Zorg dat je alleen informatie geeft die ze willen horen. Te veel gegevens zullen meer vragen opwekken bij de klant.
Eerlijk gezegd, heb ik zelf ook nog moeite met de laatste stap. Want goed kwaliteit kleding, drukwerk, voedingsmiddelen, natuurstenen en nog veel meer kan ik voor een zeer gunstig prijs regelen. Zelf heb ik ook met verschillende leveranciers goed contact Maar gescikte klanten vinden vinden blijft moeilijk.
Succes en als er vragen zijn hoor ik dit graag.
Met vriendelijke groeten
Ertan Kestaneci