DeHaan

Junior
  • Aantal berichten

    25
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Barchem
  • Telefoonnummer
    06-14290453
  • Branche
    Groothandel
  • Branche 2
    Financiering & bankwezen
  • Branche 3
    Groothandel
  • Websiteadres

Visie op

  • Mijn mening over ondernemerschap
    Net werken, maar dan leuker!

DeHaan's trofeeën

  1. Ik zit met een enigszins lastige kwestie. Ik heb een klant die nogal ingewikkeld fiscaal advies nodig heeft, wat ik niet kan bieden. Nu kan ik hem naar een belastingadvieskantoor "brengen" waar ik zeker weet dat hij goed geholpen zal worden, maar daarnaast loop ik ook het risico mijn klant hierdoor definitief kwijt te raken. Is het vreemd om contact op te nemen met de concurrent en de kwestie voor te leggen en een voorstel te doen wat ik ermee kan verdienen? bijvoorbeeld dat hij mij hiervoor een x bedrag of percentage betaald (het gaat hier om een opdracht van minimaal een paar honderd euro)? Hij krijgt wel zonder werk te verrichten er zomaar een opdracht bij... Ik ben heel benieuwd naar jullie reactie's, hopelijk komen ze een beetje snel, want ik moet hier op korte termijn iets mee doen! Alvast bedankt!
  2. Ik heb jarenlang een WBSO administratie verzorgd bij een grote Mutlinational. Hier was het heel simpel om de notulen van projectvergaderingen en bestektekeningen etc als voortgangsrapportage te gebruiken. In het geval van een kleiner bedrijf of minder schijven die betrokken zijn bij het WBSO project is het lastiger. Ik adviseer je om een soort dagboek/ logboek bij te houden van alle uitgevoerde werkzaamheden en hou vooral alle knelpunten bij! Het Agentschap, het Ministerie van Financiën en de Belastingdienst zijn vooral geïnteresseerd in alle knelpunten die zijn tegengekomen en hou dit aangepakt is. Hopelijk heb je hier iets aan... Met vriendelijke groet, Wiebe de Haan
  3. Hallo, je mag inderdaad gewoon 0.19 cent per kilometer rekenen als zakelijke vervoerskosten. Het urencriterium maakt hiervoor niet uit, dit is alleen voor belang voor je aftrekposten. Met vriendelijke groet, Wiebe
  4. Via een ex-werkgever veel zaken gedaan met China. Het is een beetje afhankelijk van de regio in China en de soort onderneming wanneer ze weer beginnen. Fabrieken starten vaak wat later weer op dan kantoren gezien het feit dat veel fabrieksarbeiders tijdens het Chinees Nieuwjaar terugkeren naar hun geboortestreek. Maar morgen zou alles weer up and running moeten zijn in China. Het is trouwens zo dat de bij de lage lonen banen, ongeschoold fabriekswerk dus, een flink gedeelte van de werknemers gewoon niet meer op komt dagen na het Nieuwjaar, die blijven gewoon weg, komen nooit meer terug. Kunnen wij ons hier (gelukkig) niet voorstellen!
  5. Beste Robert, Ik heb meerdere jaren ervaring bij grote multinationals die zaken doen over de gehele wereld. Hier gaan alle facturen in het Engels en heb controles van de Belastingdienst begeleid en nog nooit iemand horen klagen over Engelse facturen. Waarschijnlijk is deze regel bedoeld als het om exotischere talen gaat, en Engels zal dus hoogst waarschijnlijk geen enkel probleem zijn! Met vriendelijke groet, Wiebe de Haan
  6. Hallo Vink, de gegevens die het boekhoudkantoor heeft in hun systeem moet je altijd opvragen als backup. Op een USB stick of op een CD-Rom. Op deze manier ben je altijd ervan verzekerd dat een ander administratiekantoor jouw administratie kan overnemen, indien noodzakelijk. De meeste administratiekantoren zullen er geen probleem mee hebben om je jaarrekening op te stellen, ookal hebben ze niet je administratie over dat jaar verwerkt. Velen zullen echter wel een iets hoger tarief hiervoor rekenen aangezien ze zich moeten "inlezen" in jouw administratie. Mocht je nog vragen hebben, of advies nodig hebben, laat het me maar even weten! Met vriendelijke groet, Wiebe de Haan Barchem
  7. Hallo Bas, goed om te horen dat je de stap voor jezelf wilt zetten! Aan je verhaal te horen moet dat zeker geen probleem zijn gezien de huidige omzet en de plannen die je hebt. Qua financiering kun je natuurlijk in principe zelf bepalen hoe je je onderneming financiert. Je kunt familie/vrienden laten meefinancieren, je kunt een particuliere financier zoeken, je kunt het via crowdfunding proberen en je kunt natuurlijk naar de bank. Welke vorm van financiering je kiest, ligt puur aan je eigen keuze en de mogelijkheden natuurlijk! Om als start een ondernemingsplan op te stellen lijkt me altijd goed, en daarmee kun je inderdaad bij een paar banken proberen een financiering los te krijgen. Ik zou dit bij een paar banken tegelijk proberen, mochten er meerdere zijn die je willen financieren, dan kun je nog kiezen. Met vriendelijke groet, Wiebe de Haan
  8. Ik wil de rol van "second opinion" boekhouder wel op me nemen en er wel eens overheen kijken.. stuur maar op. modedit:Graag emailgegevens per pm uitwisselen, anders loopt die mailbox vol met mail die je niet ontvangen wil !
  9. Klopt, de enigfe mogelijkheid is om te vragen om per maand aangifte te mogen doen. Maar hier zit je dan wel aan vast, terug wijzigen naar kwartaalaangifte zal niet zo makkelijk weer gaan..
  10. Ik ben zojuist gebeld door Fiscaal Gemak en dat was een zeer prettig en verhelderend gesprek. Dit bedrijf levert al langer software voor toeslagen e.d. en heeft zelfs aanbesteding van de overheid gekregen/gewonnen, dus het is zeker een nieuwe marktspeler waar rekening mee gehouden moet worden. Deze discussie ging snel de kant op dat onbekend, onbemind is, maar n.a.v. het gesprek dat ik met ze heb gehad, kom ik terug op mijn eerdere melding dat ik dit voorbij laat gaan. Ik ga dit toch echt nog maar eens serieus overwegen.. Ik hoop dat Fiscaal Gemak geen hinder ondervind van dit topic, want dat verdienen ze niet.
  11. StevenK heeft daar wel een punt. Toch maar eens goed over nadenken. ;) Ja ik ga er maar eens een nachtje over slapen, maar als 3 man er hetzelfde over denken... dan weet ik eigenlijk de uitkomst al wel. Beiden bedankt!
  12. Dank je! Ik heb hetzelfde gevoel hierover.... :-\
  13. Ik deel je mening 100%, let echter wel op dat je naast de credits ook nog een "voordelig" PKI certificaat via hun moet kopen. Ik heb een mail gestuurd met de vraag hoeveel dit kost.. ben erg benieuwd..
  14. Hallo, Ik ben mij aan het oriënteren op een pakket om aangiftes IB mee te verrichten en nu kwam ik de website www.fiscaalgemak.nl tegen. Dit heeft een aantrekkelijk prijsmodel vanwege het geringe aantal aangiften dat ik verwacht te doen. Nu lees ik op de website dat 10% van alle aangiften via Fiscaal Gemak verricht wordt, dan moet iemand hier er toch bekend mee zijn? Ik ben erg benieuwd naar ervaringen met dit programma. Alvast bedankt..! Wiebe de Haan
  15. Hallo Edwin, Je zou je tekstschrijver iedere keer als hij een opdracht heeft uitgevoerd moeten vragen om een "factuur". Een simpel A4tje met daarop zijn NAW, datum, omschrijving en het afgesproken bedrag. Geen BTW dus, want hij mag geen BTW berekenen. Jij boekt dit gewoon als zakelijke kosten, want dat is het zo en je hebt onderliggend een factuur. Je tekstschrijver is ervoor verantwoordelijk dat hij de inkomsten aangeeft alszijnde Inkomsten uit overige werkzaamheden in zijn belastingaangifte. Mocht je nog vragen hebben, laat het maar even weten! Met vriendelijke groet, Wiebe de Haan
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.