Wouter van Dam

Newbee
  • Aantal berichten

    2
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    student

Wouter van Dam's trofeeën

  1. 1. Webdesign Terwijl ik mijn feedback aan het schrijven was veranderde het design van de website. Het is nu al stukken beter, maar de kleurcombinaties zijn nog steeds niet geweldig. Daarnaast zit het nog een beetje houtje-touwtje in elkaar. Een paar simpele suggesties: Maak de tekst van de navigatie balk groter, en gebruik wit als kleur voor de tekst. Gebruik ook wit als tekstkleur voor de headers, zoals 'Nieuwe producten' en 'Orderstatus'. Wit geeft een goed contrast tegen groen en grijs. Maak de tekst van de items in het Producten Menu zwart van kleur. Met die simpele aanpassingen ben je er vrees ik nog niet, maar het is een begin. Het gebruik van gratis online tools om kleuren schema te testen maakt het tegenwoordig erg makkelijk om passende kleuren uit te zoeken en vooraf te bekijken. Zelf maak ik graag gebruik van: http://colorschemedesigner.com/ Naast het kleuren schema zijn er genoeg andere punten waar nog wat aan gedaan moet worden. Bijvoorbeeld: - Je hebt algemene voorwaarden beschikbaar gesteld, maar bij artikel 2 blijkt dat dit nog maar een template is dat niet is ingevuld. - Een bezoeker kan op iedere pagina een selectie maken uit een lijst met product nummers, maar die lange lijst met nummers is voor bezoekers waardeloos. - Bezoekers kunnen vreemd genoeg ook zoeken op hun orderstatus. Is dat dan voor iedereen beschikbaar zonder login? 2. Focus "Ik verkoop pumps vanaf maat 34" Maak de beschikbaarheid van de kleine schoenmaat het focus punt van ten minste jouw home pagina. Stap indien mogelijk over op een domeinnaam die specifieke relevante woorden bevat voor jouw focus en bij voorkeur binnen het .nl domein valt. 3. Promotie Ga vervolgens aan de slag met beperkte en gerichte online advertising (adwords). Ten minste, indien je een reeele kans maakt om hoog te scoren op relevante zoektermen. Via 'kleine schoen' komt je overigens op plaats 3 een directe concurrent tegen die ook met een eenvoudige site werkt: http://www.kleinemaatschoen.com/shop/ Waarschijnlijk is die ranking deels te danken aan de url. Beperk je echter niet tot online adverteren. Ontwerp een promotie kaartje bij bijvoorbeeld Vistaprint ( creatief gebruik van business kaartje ) en deel die uit onder winkelend publiek. Zet op het kaartje duidelijk de focus op kleine maten en natuurlijk de url. Meer niet eigenlijk. Less = more. Als je financieel gezien de mogelijkheid hebt kun je er een kortingscode op zetten die tot een bepaalde datum geldig is. Succes!
  2. @HHB "Natuurlijk is het juist, dat je de markt onderzoekt voordat je een nieuw product of dienst op de markt brengt. Vraag is, of resultaten van het marktonderzoek ook altijd gevolgd moeten worden." Er wordt hier door Hans een mooi dilemma aangehaald. Hoe valt te bepalen wanneer de resultaten van marktonderzoek opgevolgd moeten worden, of juist genegeerd? Kan dat wel worden bepaald? Immers, als je over gaat tot marktonderzoek doe je dat omdat je meer inzicht wilt krijgen in de markt. Als je vervolgens na afloop jouw eigen tegenstrijdige inzichten doorzet kun je beter geen marktonderzoek doen en gewoon meteen aan de slag gaan. De conclusie van Hans is prima: "De grote uitdaging is dus om een goede en goedkope werkende oplossing te vinden voor een algemeen probleem." De suggestie dat de gestelde voorbeelden tot stand zijn gekomen door marktonderzoek te negeren is echter een serieuze misvatting. Er is een bekende quote van Henry Ford: "If I’d asked my customers what they wanted, they’d have said a faster horse". Dit wordt vaak aangehaald om aan te duiden dat er niet te veel naar marktstudies moet worden geluisterd. Ford begon echter evenwel aan de marktzijde, en niet met de oplossing: Hij observeerde namelijk dat er een behoefte was aan hogere vervoerssnelheden. Het antwoord op vraag of je marktonderzoek moet opvolgen zit in de kwaliteit, en actualiteit, van het onderzoek. En de eigen capaciteit om de resultaten nuttig te interpreteren. Voor een introductie over dit principe in marktonderzoek: http://hbr.org/web/special-collections/insight/marketing-that-works/marketing-malpractice-the-cause-and-cure En een artikel over het Henry Ford voorbeeld: http://bentremblay.com/en/if-id-asked-my-customers-what-they-wanted-theyd-have-said-a-faster-horse
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.