Olaf Lederer

Senior
  • Aantal berichten

    30
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

Olaf Lederer's trofeeën

  1. Ik heb Plink getest, maar er is een dingen dat mij niet bevalt: Je stuurt je (nieuwe) klant een link naar een pagina met een nieuwe naam (Plink) om in het vervolg via de Mollie pagina de betaalwijze te laten kiezen. Pas dan mag de klant eindelijk betalen. Dat zijn twee nieuwe namen die in het spel komen en ook twee extra momenten waar de klant kan afhaken. Beter is een link naar een pagina op je eigen domein/website die de klant rechtstreeks naar de iDEAL pagina stuurt (net zoals een betaalpagina in een webshop). Mollie heeft zeker een grote naamsbekendheid, maar Plink heeft dit nog zeker nog niet. Ik zeg dit zeker niet om mijn formulier te promoten, het zijn de eigen ervaringen bij het ontvangen van online betalingen ;)
  2. Klopt, via een aantal boekhoud- of facturatiesystemen is dit soort functie ook aanwezig. Meestal zijn de functies wel erg beperkt en is het zelf nodig om eerst een factuur aan te maken. Met het iDEAL formulier heeft men daar geen last van. Persoonlijk vind ik het veel beter om eerst de betaling te ontvangen en pas dan (automatisch) de factuur te versturen. Net zoals bij een webshop, het laatste is dan helaas een stukje maatwerk...
  3. Mijn oplossing is voor gebruikers bedoeld die over GEEN webshop of systeem beschikken. Niet iedereen houd zich (dagelijks) bezig met administratie. Ik zie zelf ook geen nut om een extra formulier te gebruiken wanneer men al een webshop heeft. Via de webshop kan je meestal ook een order (of betaling) versturen, of tenminste een link naar een gevulde winkelwagen). Kijk ook even naar mijn blog post, het eerste stukje geeft duidelijk aan voor wie het is. Ik heb nu het idee dat wij het beide over twee verschillende situaties hebben. :)
  4. Je idee om de functie aan een webwinkel te "koppelen", wordt mij nu duidelijk. Maar zit dit niet in de webshops? Bij een webshop zou ik een mail sturen met een link naar de betaalpagina van de shop. Lijkt mij dan toch een andere functie... Een herinnering versturen (incl. betaallink) kan natuurlijk ook met ee CRON job. Voor een klant heb ik een soortgelijke functie gebouwd voor het versturen van herinneringen. Op je andere vraag, niet de huisstijl is het punt maar de algemene ervaring van de betaler: 1) email in de stijl van de leverancier 2) Betaalpagina in de van de leverancier 3) Officiële iDEAL pagina 4) Bedankpagina in de stijl van de leverancier Hoezo zou je er voor kiezen om voor 2) een compleet andere pagina te tonen?
  5. Hi Sandra, Dat ik zeker een leuk feature voor een uitbreiding: Een e-mailbericht met de bevestiging van betaling en misschien gelijk de factuur. Zo doe ik het in mijn eigen templateshop ook. Dat is dan gelijk een groot voordeel. Als leverancier heb je vooraaf geen BTW factuur opgemaakt en de klant heeft bij betaling wel onmiddelijk een factuur ontvangen.
  6. De betaalpagina is van de betalingsprovider en niet van de leverancier. Het is maar een detail, maar als de klant de betalingsprovider niet kent is het wel een nieuwe naam. Mijn insteek is dat dit soort formulier drempels moet verlagen niet nieuwe opzetten. Offline zou je de it ook niet doen toch? (een klant ergens anders naartoe sturen om een betaling te doen)
  7. Ik heb nooit gezegt dat het formulier uniek is, misschien wel de manier hoe ik het opgezet. ;) Het primaire idee was dat een ZZP'er snel en eenvoudig het betaalverzoek kan versturen. Wat er verder mogelijk is? Who knows? Naast de koppeling met andere betaalpakketten lijkt het mij ook niet zo handig om het erg groot te maken omdat veel functies al in de betere facturatiesystemen zit. Bedankt deze validatie zal ik gelijk toevoegen :-[ Dit was een bewuste keuze, zodaat de gebruiker zo weinig mogelijk moet invoeren. Nu staan er alleen de velden die nodig zijn voor de betaling. Natuurlijk kan de gebruiker ook een bijlage toevoegen.
  8. Mijn excuses Roel, ik hen een antal sub-forums en vergelijkbare topics bekeken en was uiteindelijk in het "Innovatie" forum beland. Niet omdat ik vindt dat het script een innovatie is, maar omdat er een antal andere niet innovatieven topics staan. Bedankt voor het "niet sluiten" van mijn topic :)
  9. Dat snap ik dat het op deze manier werkt, maar de betaalpagina (waar je de bank) kiest staat dan wel op hun domein zij gebruiken hun branding? (dus ook geen responsive design).
  10. Bij 10 facturen per maand kan je some beter een goed facturatie- of boekhoudsysteem gebruiken. (eentje waar dit soort functie al inzit) Het nadeel van jouw optie is dat er betaalfouten kunnen ontstaan. Je ziet ik heb bij de bouw wel over alle functies nagedacht :) Het doel was niet om alleen maar een iDEAL betaalfunctie mogelijk te maken, maar ook gelijk een professionele omgeving te bieden waar de klant niet afhaakt. Rabo iDEAL light is geen professionele oplossing en is een functie uit de begintijden van iDEAL. Wanneer je online spullen koopt heb je zeker ook meer vertrouwen bij een professionele webwinkel?
  11. Klopt het basisprincipe is hetzelfde, maar er is geen ruimte voor branding en eigen informatie. Hier gaat mijn script toch iets verder: E-mail bijlage, eigen huisstijl voor de email en webpagina en een overzicht met betaalverzoeken. Mijn idee is ontstaan op basis van een functie die al in Sisow zit, die werkt net zoals bij e-acceptgiro. In het begin heb ik deze ook wel eens gebruikt voor betaalverzoeken bij nieuwe klanten, maar dat werkte niet echt goed. Payment providers hebben niet veel kennis van hoe een email technisch moet worden opgezet. Dus hun berichten kunnen te snel in de spambox belanden. Lijkt mij ook een extra drempel wanneer je een nieuwe klant een betaalverzoek stuurd via een ander (onbekend) bedrijf ;)
  12. Hi Peter, helemaal gelijk het is zeker niet vernieuwend. Vergelijkbare functies bestaan al jaren in een aantal boekhoudsystemen. Ik heb het bericht hier geplaatst omdat een aantal recente posts in dit sub-forum vergelijkbaar zijn. Het gaat wel om "ondernemen" en "technologie".
  13. Hi Marcel, klopt soms duurt het erg lang tot een betaling eindelijk is bijgeschreven en dan is iDEAL zeker een verbetering. Klanten die over dit soort functie in hun boekhoudsysteem beschikken, geven aan dan dat zelf de facturen voor bestaande klanten sneller worden betaald. Ik zou zeggen probeer het uit, het script installeren kost weinig tijd en een account bij Sisow is zo aangevraagt (lees hierover in mijn blogpost de veelgestelde vragen).
  14. Beste, ik heb de afgelopen tijd een aantal ondernemers gesproken die op zoek zijn naar een eenvoudige webapplicatie waarmee het mogelijk is om een iDEAL betaalverzoek via de e-mail te versturen. Hiervoor heb ik recentelijk een formulier ontwikkelt dat op de eigen website kan worden geïnstalleerd. Het script is gratis en werkt op dit moment via de API van de betalingsprovider Sisow. Voor wie is het geschikt en wat zijn de kosten per transactie? Dit script is een prima optie voor de ondernemer die zonder veel administratie een offerte incl. iDEAL betaallink wil versturen. Er zijn ook een aantal facturatiepakketten die deze functie hebben, maar hiebij heeft de betaal pagina meestal met het branding van de aanbieder en worden voor deze functie maandelijks kosten gevraagd. Een account bij Sisow is gratis en men betaald alleen de kosten per succesvolle iDEAL transactie. Via de link hieronder (handtekening) vinden jullie een blogpost incl. demo, download en informatie. Graag hoor ik jullie mening over het script.
  15. Het is erg belangrijk dat je de backlinks cloaked of tenminste een noFollow laat geven. Heb je directe links is het risico groot dat je van Google een penalty krijgt. Beste manier is een affiliate link zoals deze: aff.jedomein.nl/click.php?affid=123&optieparam=xyz Deze kan je dan naar de juiste URL op je site redirecten met een 302 status.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.