Cijfersmidse_Smit

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    adviseur
  • Geslacht
    Male
  • Adres
    Barkmolenstraat, 208, GRONINGEN, 9723DM, Nederland
  • Land
    Nederland
  • Voornaam
    NJHM
  • Achternaam
    Smit
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Cijfersmidse

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Groningen
  • Telefoonnummer
    +31503120023
  • Branche
    Groothandel

Cijfersmidse_Smit's trofeeën

  1. Zojuist heb een mail van Rendement gekregen waaruit ik kortheidshalve alleen de belangrijkste alinea kopieer: "Gezien bovenstaande zal ik ervoor zorgen dat alle openstaande facturen per direct worden gecrediteerd en het incassodossier wordt gesloten. Vanzelfsprekend zal ik er voor zorgen dat de lopende abonnementen per direct worden beëindigd en u geen vakbladen meer van ons ontvangt. Ook heb ik in onze administratie aangegeven dat u niet meer wordt benaderd voor telemarketingacties van Rendement Uitgeverij." Het probleem is dus opgelost. Dank aan degenen die een bijdrage leverden!
  2. Dank voor de reacties! @John Legend: Je kunt er inderdaad in lezen dat zij mij als abonnee beschouwen. Op dat moment wist ik vrij zeker dat ik het niet was . . . @TwaBla: Ik heb de gastbijdrage van Alex de Kruijff op Ius Mentis ook gelezen, en aan de blogger verzocht mijn reactie toe te voegen. Ook heb ik eerder mijn probleem op Klacht.nl gemeld. Van Klacht.nl nooit enige reactie gehad, terwijl er inderdaad wordt gemeld dat alle klachten zijn opgelost. Van Rendement kreeg ik een verwijzing naar de algemene voorwaarden en de opmerking dat ik niet alleen aan de eerste verlenging van een half jaar vastzit, maar ook aan een verlenging van een jaar daarna. Een opzegging per mail was niet verwerkt. En bewijs dan maar eens, dat je iets hebt gestuurd. Op een latere mail heb ik een reactie gekregen, maar toen hadden zij de verlenging met een jaar al gescoord. Over Klacht.nl nog dit: mijn account, nodig om een (nieuwe) klacht in te dienen, is verwijderd, of ontoegankelijk gemaakt. Ik kan niet een nieuw account aanmaken omdat mijn e-mailadres al bestaat, en als ik verzoek om toezending van een nieuw wachtwoord bij dat bekende e-mailadres gebeurt er . . . . . niets! 100% opgelost, noemen zij dat. Ik ga nu de vordering bij het incassobureau en bij de uitgever formeel betwisten. Eerder deed ik dit al per mail, maar zonder resultaat. En intussen maar hopen dat het oude gezegde dat wie procedeert om een koe er een toe geeft, niet van toepassing wordt . . .
  3. Ook ik zie achteraf waar het mis ging. Maar direct na de gemaakte afspraken had ik geen argwaan. De afspraak en de bevestiging waren immers duidelijk: drie maanden kennismaken, zonder vervolg. Ik werd trouwens niet aangesproken als 'abonnee'; er stond boven de brieven: "betreft: Abonnement." Dat betekent niet noodzakelijk dat het over mijn abonnement ging. Werving voor een eventueel toekomstig abonnement, leek mij. Elders vond ik op het internet vergelijkbare ervaringen. De handelwijze van Rendement lijkt bedoeld om te misleiden.
  4. Ik ben in de zomer van 2013 ingegaan op een telefonisch aanbod van Rendement: drie maanden kennismaking met drie heel dure bladen tegen betaling van een bijdrage in de druk- en verzendkosten. Facturen voor 'druk- en verzendkosten tot nr. 10' netjes betaald. De bladen bleven na afloop van de drie maanden komen en ook facturen en aanmaningen voor verlengde abonnementen. Ik heb mij daar uitgebreid tegen verzet, voornamelijk met het argument dat een kennismaking (het woord abonnement is niet ter sprake gekomen, en ook in bijgaande brief komt het in de samenvatting van de gemaakte afspraak niet voor) zich naar zijn aard niet voor verlenging leent. Of hoogstens voor een verlengde kennismaking. Rendement stelt zich inhoudelijk op het standpunt dat ik een abonnement heb afgesloten, waarvan de eerste drie maanden nagenoeg kosteloos zouden zijn. Maar dat staat nou juist niet in de brief. De laatste ontwikkeling is dat Rendement niet meer op mijn argumenten reageert, maar de vermeende vordering uit handen geeft aan een incassobureau, dat nu dreigt met gerechtelijke invordering. Overigens maakt Rendement er ook nog eens een knoeiboel van met uitblijvende reacties, de datum van mijn mail en de verlengingstermijnen. Let in bijgevoegde brief op de tekst van de eerste eerste alinea. "Conform afspraak . . . ": "In vervolg op onze telefonische afspraak bevestig ik hierbij onze toezegging betreffende uw kennismaking met nieuws- en adviesmagazine Fiscaal Rendement. Conform afspraak zullen wij u de drie komende nummers van dit vakblad toezenden voor slechts een bijdrage in de druk- en verzendkosten. De factuur hiervoor ontvangt u bijgaand. Tevens ontvangt u het laatst verschenen nummer waarin alle actualiteiten van dit moment vermeld staan." Moet ik daaruit opmaken dat ik iets anders heb afgesproken dan een kennismaking van drie nummers? En de laatste alinea: "Om u nog beter in de gelegenheid te stellen de kwaliteit van uw nieuwe vaktijdschrift te beoordelen, hoeft u gedurende deze eerste kennismakingsperiode slechts rekening te houden met een opzegtermijn van 1 maand voor vervaldatum in plaats van de standaard opzegtermijn van 2 maanden voor vervaldatum. U kunt de abonnementsvoorwaarden lezen in het colofon van bijgevoegd magazine of op onze website" lees ik als (onhandige) bevestiging, dat ik al heb afgesproken dat de kennismaking direct is opgezegd. Als ik iets anders zou willen, moet ik op zoek naar de abonnementsvoorwaarden. Ik lees in eerdere reacties dat Rendement zijn gedrag zou hebben gebeterd, maar daar merk ik niets van. Ik stuur de volledige brieven van Rendement mee om te laten zien dat ik geen tekst weglaat of uit z'n verband ruk. In de aanhef staat "Betreft: Abonnement", maar wat mij betreft staat er direct onder dat ik geen abonnement heb afgesproken, maar een kortdurende kennismaking. Hoe nu verder? Cijfermeester.pdf
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.