Jump to content

RobinLe

Junior
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  • Location
    Amersfoort
  1. Het is mogelijk dat er enkel tegen het einde van de maand kan worden opgezegd. Wat staat er in het contract? In het contract staat 1 maand opzegtermijn. M.i. 10 oktober 2017 opgezegd = facturatie tot en met 10 november 2017. Maar bij navraag bleek het 1 maand na prolongatiedatum te zijn. (oke, geen probleem, ben al blij dat ik ervan af ben en heb deze extra termijn dus ook gewoon betaald) Volgens mij is het gewoon; of: Prolongatiedatum is de 1e = onterecht de datum verschoven want facturatie is per maand (1e dag tot en met de laatste dag van de maand) Of: Prolongatiedatum is verschoven naar de 28e = laatste factuur is tot en met 28 november. M.i. is de factuur hoe dan ook onterecht.
  2. Bedankt voor alle reacties! Ik heb november gewoon betaald en dat is het probleem niet. Ze zijn aan het schuiven gegaan met de data waardoor ze nog een extra maandtermijn kunnen factureren (als je niet oplet) Inmiddels gesproken met accountmanager en hij gaat zorgdragen voor een creditnota, maar blijft volhouden dat ik de 2 dagen moet betalen. (maar dan pro rata van het maandbedrag van € 150,-)Deze bevestiging per sms zal ik ook richting het incassobureau sturen. Wat mij overigens tegenstaat is dat ik het dossier voor het softwarebedrijf en incassobureau moet gaan oplossen en dat ze mij telkens negeren. Misschien nog wel het ergste is dat dit bedrijf administratiesoftware ontwikkeld en waarmee 200.000+ klanten met deze software werken, maar dat ze hun eigen software niet op orde hebben. (ik ga namelijk niet uit van boze opzet)
  3. Beste ondernemers, Ik heb een tijd gebruik gemaakt van een administratiepakket van een groot, bekend, softwarebedrijf. Abonnement is gestart op 1 mei 2016 voor +/- 150euro per maand. Deze heb ik 10 oktober 2017 opgezegd en er was een opzegtermijn van 1 maand. De laatste factuur die ik heb betaald is van november geweest. Doordat het softwarebedrijf vanaf 28 februari is gaan schuiven met de dagen van facturatie bleek dat ik nog 2 dagen extra over november moest betalen. 1-1-2017 t/m 31-01-2017 = factuur januari 1-2-2017 t/m 28-02-2017 = factuur februari 28-02-2017 t/m 28-03-2017 = factuur maart etc. Hierdoor is de factuur van de november over de periode 28-10-2017 tot en met 28-11-2017 geweest en geeft het bedrijf aan dat ik nogmaals het volledige maandbedrag van 150euro moet betalen voor 29 en 30 november. Bij de organisatie kom ik er niet doorheen, accountmanager zegt dat hij niks kan doen, debiteurenbeheer mag niks, rest iedereen onbereikbaar en op mail is niet gereageerd, maar krijg inmiddels wel incassobureau achter mijn bedrijf aan. Hoe kan ik dit het beste oplossen?
  4. Hallo Dirk, Maak je gebruik van Exact Online? Als je in Exact Online een activum verkoopt word er door Exact Online een verkoopboeking aangemaakt en word automatisch ook de verkoopwinst of verkoopverlies geboekt. (hoe dit geboekt word is afhankelijk van je instelling en Exact Online. Vervolgens kun je de inkoop van het nieuwe kassasysteem behandelen als een nieuwe investering. Daarna kun je de betaling van € 700,- afletteren tegen de inkoopnota van € 6.200,- en de door Exact Online aangemaakt verkoopnota van € 5.500,-. Mvg, Robin
  5. Nagenoeg alle online boekhoudpakketten kunnen een auditfile exporteren. Deze kun je vervolgens zelf ook 'lezen' via een auditfileviewer, maar vaak kun je deze ook importeren in een ander (online)boekhoudpakket. Bijvoorbeeld; je stapt over van Snelstart naar ExactOnline. Dan kun je dus de boekjaren uit het verleden tot en met 2014 exporteren en deze vervolgens importeren in ExactOnline zodat de historische gegevens bewaard blijven (en inzichtelijk voor je vergelijkende cijfers). Houd er met uw keuze van het pakket ook rekening mee waar uw boekhouder goede kennis van heeft. Als uw boekhouder eerst moet uitzoeken hoe uw pakket werkt komt dit natuurlijk terug in de nota of in de kwaliteit van de jaarrekening cq. fiscale aangifte.
  6. Zakelijk betalen, maar is niet aftrekbaar. Ik weet niet welk pakket er gebruikt worden, maar bij de meeste zitten verkeersovertredingen in de rubriek autokosten
  7. https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=49;action=display;threadid=9228
  8. Dit kun je op 2 manieren doen: Uitbetalen, je maakt de € 1.900 over op de rekening van de vennoot. Dan boek je de uitbetaling op de kostenrekening kilometervergoeding (of andere vergelijkbare kostenrekening) Memoriaal boeking, Kilometervergoeding € 1.900,- Aan Privé storting € 1.900,- In het laatste geval stijgt het vermogen dus van deze vennoot met € 1.900,- (dit heeft hij dan nog tegoed van de v.o.f.)
  9. Misschien kun je eens contact opnemen met http://www.pftprofiles.com/ Ik weet niet zeker of ze kunnen doen wat jij wilt, maar ze hebben erg veel ervaring met carbon
  10. Je kunt gewoon een nieuwe aangifte OB 2e kwartaal indienen aangezien de uiterste termijn nog niet is verstreken De Belasting gebruikt de laatste ingediende aangifte.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept