Jump to content

Elroy van Ouwerkerk

Junior
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    expert advies

Company info

  • Location
    Abcoude
  • Phone number
    0627042417
  • Branch
    Financiering & bankwezen
  • Branch 2
    Innovatie & concepten
  • Website address
  1. Searchmetrics beweert iets anders. Searchmetrics kijkt naar de correlatie tussen social en rankingfactoren. Dus een populaire site heeft automatisch meer kans op social shares, etc... Dat is wat er ook letterlijk staat:
  2. en een week later volledig verdwenen is en nooit meer terugkomt... Pas Op! Backlinks zijn misschien wel belangrijker dan je content, maar 10 links per dag is suicide imo, wees heel voorzichtig met backlinks verkrijgen, 1 à 2 per week is meer dan genoeg. my 2 cents Ik zou sowieso heel erg selectief zijn de backlinks. Het belangrijkste is om er voor te zorgen dat de backlinks komen van websites die gerelateerd zijn aan waar jouw content over gaat.
  3. Hoi Palaja, Ongeacht de discussie of je keyword in domeinnaam moet gebruiken of niet zou ik je sowieso adviseren om het dan Nederlands te houden. Je geeft aan dat je "healthysmoking (Engels).nl (Nederlands)" hebt geregistreerd. Is het de bedoeling dat je de Nederlandse of internationale markt gaat aanspreken? Daarnaast zou ik je domeinnaam niet laten afhangen van een zoekwoord. De belangrijkheid van de domeinnaam is enorm afgenomen. Zorg er gewoon voor dat het voor je branding een goede keuze is.
  4. @Adsy, wat bedoel je hiermee? Er wordt zoveel geschreven over SEO, maar eigenlijk is er nog niet zoveel veranderd. Wat voorheen de belangrijkste rankingfactoren waren, zijn het tot de dag van vandaag nog steeds. Backlinks zijn het belangrijkste gevolgd door onderdelen als structuur, techniek en inhoud van je website. En wat ik al eerder aangaf in een andere thread, is dat men het steeds over social heeft. Social is nog steeds geen onderdeel van de rankingfactoren. Dit komt mede door het feit dat de twee grootste platformen niet gecrawled kunnen worden (Facebook & Twitter). Social is interessant om je bedrijf bekend te maken, aanhangers op te bouwen en te communiceren met deze aanhangers. Het maakt je website echter niet beter vindbaar. Daarnaast is pagerank aanzienlijk minder belangrijk dan velen zeggen. De PR wordt zo weinig bijgewerkt. Daarnaast is het zo dat het bijvoorbeeld beter is om gelinkt te worden van gerelateerde websites, dan van websites met een hoge PR die niks met jouw website of de inhoud daarvan te maken hebben. Als je zelf aan de slag wilt dan zou ik je willen adviseren om te kijken naar wie je concurrenten zijn, waar ze op ranken en hoe ze dat doen. Dat is wat mij betreft de eerste stap indien je site qua structuur en techniek goed in elkaar zit. Als je hulp nodig hebt, laat het me maar weten.
  5. Google kijkt volgens mij wel naar social media, maar is daarin erg voorzichtig. Zo zag je ook dat Google enkel de grote spelers in beeld bracht in haar zoekmachine. Zolang er op grote schaal nep accounts verhandeld worden, en dan spreek ik over 10000den van 1 persoon, kan het haar algoritme niet hierop baseren. Maar de aanwezigheid op social media wordt wel meegeteld, en in combinatie met overige gegevens (linkopbouw) kan dit meer en meer meespelen. Eenrichtings backlinks (of one way backlinks) is wat voor Google altijd belangrijk blijft. Dat bewijst ook de aanpak van het grootste backlink netwerk uit Rusland door Matt Cutts (baas van het webspam team van Google). En ik merk het ook duidelijk in de zoekresultaten. Wanneer je regelmatig voor nieuwe eenrichtings backlinks zorgt stijg je op je zoekwoorden, wanneer je ermee ophoudt blijf je ofwel op je plek ofwel zak je wat terug. Kijken naar Social zal Google zeker doen, maar het als rankingfactor gebruiken nog niet. Een van de belangrijkste redenen daarvan is toch wel dat Twitter en Facebook niet te crawlen zijn. Dus tja...
  6. Ik zie het de laatste tijd veel gebeuren dat de Searchmetrics analyse veelal wordt aangenomen als waarheid. Of eigenlijk moet ik zeggen dat de weergegeven data verkeerd wordt geïnterpreteerd. Het is absoluut niet zo dat social belangrijker is dan backlinks. Sterker nog de invloed van social op SEO is nog nihil. Backlinks zijn verreweg het belangrijkste als het gaat om SEO. De tabel visualisatie van Searchmetrics geeft een correlatie weer. Als een site veel bezoekers trekt, populair is, dan is de kans groot dat het aantal gedeelde artikelen, activiteiten op social groter is. Het is dus niet zo dat de website beter rankt door het delen op social, maar juist dat wanneer een website hoger rankt, meer verkeer krijgt, de kans dus groter is dat er iets daarvan gedeeld wordt. Over de vraag of je iets moet delen op Pinterest. Het delen op Pinterest is volledig afhankelijk van welke doelgroep je wilt aanspreken en wat je precies daarop wilt delen.
  7. Hoi Micha, Ik snap je frustratie helemaal. Weet je dat ik het niet eens in de gaten had dat ik het had over ctr en serp. Ik ben overigens helemaal niet van de dure termen, maar je hebt helemaal gelijk. Zeker voor dit forum is het belangrijk om in begrijpbare taal te schrijven. Ik zit hier overigens niet om klanten te werven, want dat vind ik op dit moment helemaal niet relevant. Ik vind het gewoon leuk om anderen te kunnen helpen.
  8. Hi Jochem, Een goede combinatie van een linkbuilding - en contentstrategie is natuurlijk het meest belangrijk. Maar wat ik me even afvraag is hoe je hebt getest dat Heb je hiervoor tests gedaan met identieke pagina's zonder het zoekwoord in de URL? En wat waren daar de resultaten van? En in welk opzicht werkt dit dan het beste? De ctr van de SERP of de conversie, etc? Ik vind het vooral interessant om dit soort dingen te testen. Ik ben namelijk van mening dat je met de juiste linkbuilding - en contentstrategie in staat kunt zijn om een www.keyword.com te outranken.
  9. Dat is onderhand al redelijk achterhaald, hoor, en dat is ook wel logisch. Een URL als blabla.nl/fietsen die een pagina levert over wandelen is volslagen irrelevant als je zoekt op fietsen. Content is king! Van Google: http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2008/09/dynamic-urls-vs-static-urls.html Mijn ervaring is dat een combinatie van alles king is. Content is natuurlijk nr 1 belangrijk maar het is altijd aan te raden om de mettags te optimaliseren. Uiteindelijk is een url (www.zoekwoord.nl) in combinatie met content altijd nog de beste strategie, dit houd alleen wel in dat je per zoekwoord een aparte website moet maken. Het zoekwoord moet dan een hoog zoekgehalte hebben moet het aantrekkelijk zijn. Inmiddels is het hele verhaal van keywords in de domeinnaam al achterhaald. Er wordt daar nog maar heel weinig waarde aan toegekend. De URL met daarin het zoekwoord kun je dus zo goed als weglaten.
  10. Hoi Jim, Waaruit blijkt dat je geraakt bent? Sta je voor 1 keyword een pagina verder of gaat het om een hele selectie? Daarnaast kan het natuurlijk ook zo zijn dat een dergelijke update er ook voor gezorgd kan hebben dat je concurrenten je voorbij zijn gestreefd vanwege een beter linkprofiel, relevantie, etc. Waar denk je zelf dat het fout is gegaan? Er zijn zoveel factoren die van invloed kunnen zijn op de daling, maar uit je melding valt niet op te maken waar het om gaat en dan wordt het heel erg lastig om je te helpen. Wat ik je in ieder geval kan adviseren is om een scan te maken van je website met een tool als linkresearchtool of cognitiveseo. Met deze tools kun je een prima scan van je website maken om te kijken welke externe links van lage kwaliteit zijn. Maar het is makkelijker als je iets meer context geeft aan je probleem. Dan kan ik (en anderen hier) je waarschijnlijk beter helpen.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept