Jump to content

Ron Benningshof

Senior
  • Content Count

    73
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3

Personal info

Company info

  • Company or organization name
    Benningshof Consult & Coaching
  • Address
    Merwedestraat 2, Den Haag, 2515TR, Netherlands
  • Phone number
    06-10681278
  • Branch
    Financiering & bankwezen
  1. Ron Benningshof

    Ron Benningshof

  2. Prachtig. Goede, korte naam. Ik wens jullie een succesvolle start. Aan de slag. Je bedrijfsplan en visie zijn veel interessanter dan de naam.
  3. Beste Max, Welke ideeën m.b.t. de inrichting hebben de medewerkers? Aangezien zij degenen zijn die dagelijks naar onderdelen moeten zoeken, kunnen ze vaak interessante en goede oplossingen aandragen. Organiseer eens een brainstormsessie. 50m2 magazijn is niet echt groot, dus daar moet je onderling uit kunnen komen. Je hebt voor een dergelijk magazijntje mijn inziens geen ingewikkelde logistieke systemen nodig. Onderdelen met de grootste omloop op de kortste route leggen. Ik weet niet of je nog FIFO moet toepassen in jouw situatie. Pas in ieder geval op voor het geldverslindende FISH principe. Dat is in ieder magazijn te vinden. Ongeacht de grootte. Met vr. gr. Ron
  4. Hallo Saveco, Ik bedoelde opslagruimtes voor particulieren. Met vr. gr. Ron
  5. Zie het antwoord van Rakesh. Dat bedoel ik. Wellicht dat er een klein kansje bestaat voor het vestigen van een cateringbedrijf, maar dan ben ik wel erg optimistisch. Met vr. gr. Ron
  6. Beste Saveco, Dit wordt een kansloze missie. Loop eerst eens binnen bij het Gemeentehuis, KvK en laat u informeren over noodzakelijke vergunningen, bestemmingsplan, vestigings- en HACCP eisen om er een paar te noemen. Een ander plan, zoals verhuur van opslagruimte (dus ruimtes opdelen i.p.v. samen voegen), heeft, denk ik, een grotere kans van slagen. Met vr. gr. Ron
  7. Beste Vita, Ik heb jouw website en dat van heuvelbreda.nl bekeken. Je bent pas in Augustus 2012 gestart. Om dan nu al de handdoek in de ring te moeten gooien is er vroeg. Als het goed was het in 2012 al bekend dat er een winkelcentrum bij je in de buurt zou komen. Heb je hier geen rekening mee gehouden met je aannames m.b.t. gevolgen voor je omzet? En wat was de reden dat de bestaande bakker 7 jaar geleden ermee is gestopt? Heb je contact met hem gezocht om hiernaar te informeren? Maar dat is nu allemaal een typisch geval van: "met de wijsheid van nu..blah, blah, blah" Ik benoem het toch zodat toekomstige detaillisten hier rekening mee kunnen houden in hun, vaak optimistische, ondernemingsplannen. Ik ben ook reuze benieuwd wat het Ondernemingsklankboard je adviseert. Ik kan mij voorstellen dat veel adviseurs vanwege hun gepensioneerde leeftijd te ver afstaan van de jonge, snelle, moderne samenleving. En dus m.i. geen goed advies kunnen geven aan winkeliers. Heb je alles al uit de kast gehaald om je bedrijf in ieder geval bestaansrecht te geven tot het einde van je huurcontract? Je klonk enthousiast in het interview van Mei 2012. Ben je bij alle bedrijven in een straal van 3 kilometer langs geweest om te informeren of je iets voor hun kan betekenen? b.v. leuke korting op gebak, koeken e.d. voor verjaardagen of broodjes voor lunch en overwerk. Wat ik ook ontzettend mis bij de Nederlandse winkels is humor. Humorvolle reclame uitingen kunnen erg succesvol zijn. Je winkel blijft dan bij mensen in het hoofd. Ze vertellen het door aan familie en vrienden. Je wint sympathie. Gevolg: meer omzet. Je website vind ik half af. Ik zou in ieder geval de prijzen van de site halen. Ondanks dat je prijsstelling niet verschilt dan van b.v. de Emte supermarkten, kan het klanten afschrikken. Je verkoopt de winkel niet goed genoeg op de site. Vermeld wekelijkse acties. Doe inspiratie op bij Amerikaanse bakkerswinkel op het internet. Amerikanen lopen voorop qua marketing. Beter goed gejat dan slecht zelf verzonnen, toch? Verzin ludieke acties. Creëer b.v. dagelijks een schap met een bepaald product dat je tegen kostprijs verkoopt. En plaats dan de tekst “Oeps, we hebben vandaag teveel gebakken” erbij. Om maar iets te noemen. Met cross-selling verkoop je dan je overige assortiment. Mocht je “moeten” beslissen om met de winkel te stoppen en de “empatische” verhuurder weigert ook maar 1 stap in jouw richting te zetten, dan zul je toch iets moeten gaan ondernemen. Denk dan b.v. aan catering. Je hebt de bakkerij en apparatuur toch staan en de huur moet nog een paar jaar opgebracht worden. Overleg wel met de gemeente of dit in jouw pand is toegestaan. Brainstorm een paar avonden met een stel vriendinnen of familie onder genot van een lekker wijntje. Je zal versteld zijn welke ideeën er op tafel komen. Ik heb alle begrip voor je situatie. Alleenstaande moeder. Er komt wel heel veel op je schouders. En je hebt na je 35e ook niet meer de veerkracht toen je 25 was. Je moet de kar in je eentje trekken. Maar als het lukt zal dit een ongelooflijke boost geven. Succes. Laat je niet uit het veld slaan. Met vr. gr. Ron
  8. Beste, Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering en leg de case voor. Dan weet je wat de opties zijn. met vr. gr. Ron
  9. Beste John, Endorsement lijkt me in jouw geval de beste marketing methode. Ik twijfel wel over de gekozen namen. Je zal op een of andere manier boven het maaiveld van het gitaarpedalen oerwoud moeten uit zien te komen. Misschien kan Mojo je aan Management adressen komen, zodat je je product bij bekende rock gitaristen kan aanbieden. Act Local, Think Global. Je zou je pedalen gratis op kunnen sturen naar een aantal bekende gitaarzaken in Amerika. Als ze iets anders bieden dan andere pedalen, wordt het daar wellicht opgepikt door een bekende rock gitarist en zal het product uiteindelijk in muziekbladen komen. Hoewel ik op je site zie dat de producten reeds in belangrijke magazines zijn besproken. Norman's Rare Guitars in Los Angeles is zo'n zaak waar veel bekende gitaristen komen. De Big John pedalen zijn wel allemaal gericht op Distortion en Overdrive. Vette sounds. Geen Wah of Delay effects. Je zou ook voor de overige gitaristen een voor hun interessante pedaal moeten ontwikkelen. Of het product moeten worden opgepikt door een bekende gitarist of je bent heel veel geld kwijt aan marketing. Tom Scholz heeft meer verdiend met zijn Rockman versterker dan met de Boston albums. Gr. Ron
  10. Beste K Nokkert, Ik heb geen inzicht in alle details, maar op het eerste gezicht lijkt mij dit weer een typisch geval van veel te lang doorgaan. Uiteraard is het van de grootste leverancier niet correct geweest om maar te blijven leveren en de winkel het volste vertrouwen te geven als de cijfers van 2010 al slechter waren. Maar het blijft te allen tijde de beslissing van de ondernemer zelf. Je was niet verplicht om de schulden zo hoog op te laten lopen. Trekken aan een dood paard heeft geen zin, zei mijn opa altijd. Nu ziet het er naar uit dat je ook geen enkele ruimte meer hebt om andere initiatieven op te starten. Heb je een webshop? Zo niet, zie je mogelijkheden om dat op te starten. Zorg dan wel voor een goede uitstraling. Heeft de concurrent in het dorp een identieke winkel? Dezelfde producten en merken? zo niet, dan zou je wellicht de winkel onderscheidend in de markt kunnen zitten. Je biedt iets wat de ander niet heeft. Zou ook service en klantvriendelijkheid kunnen zijn. Heeft de winkel van de concurrent dezelfde uitstraling als jouw winkel? Ondanks dat het een discount winkel is kan je het wel een luxere uitstraling geven. Je hebt verf voldoende op voorraad, lijkt me. Als je de winkel een frisse, moderne uitstraling geeft kan dit ook verschil uitmaken. Reclame hoeft niet veel te kosten. Met name de Lokale Suffertjes zijn altijd te porren voor artikelen. Free advertisement. Stuur ze b.v. iedere maand een nieuwsitem over verf- en kleurentrends en verftips voor in en om het huis. Maak een actie met stoepkrijt of vingerverf voor de kinderen of een kleurwedstrijd. Ik verzin maar wat. Als je maar met de winkel in het blaadje komt en erover gesproken wordt. Ondanks alle ellende naar je klanten optimisme blijven uitstralen. Ik heb veel middenstanders gezien die totaal uitgeblust en dus met een onvriendelijk gezicht achter de balie stonden. Dit heeft effect op je klanten. Die komen dan liever niet meer. Je vertelt dat je voor de scheiding rond reed om de winkel te promoten. Hoe deed je dat precies? Zou een vriend of familielid dit voor je kunnen doen? Vraag ook aan vrienden en familieleden om met je mee te denken, hoe je de winkel anders zou kunnen presenteren, producten anders zou kunnen aanbieden, e.d. Zij kunnen waarschijnlijk met een frissere blik er naar kijken. En ze kunnen misschien beter je winkel beoordelen als consument. Bij jou kan, door alle ellende en zorgen, een soort bedrijfsblindheid optreden. Iets waar je overigens niets aan kan doen. Dat sluipt erin. Er moet meer omzet komen om de schuld af te kunnen bouwen. Ik hoop met name dat anderen (met name eenmanszaken) die in een vergelijkbare situatie dreigen te komen lering uit jouw situatie halen en in een zo vroeg mogelijk stadium aan de bel trekken. Als de waarde van de voorraad al lager is dan de openstaande schulden moet je al achter je oren gaan krabben, en kritisch gaan kijken wat er veranderd kan worden. Ik wens je veel kracht en sterkte de komende periode. Met vr. gr. Ron
  11. Beste Saskia, Er bestaan ook infrarood stralings-panelen. Geschikt voor montage in bestaande systeemplafonds. Die werken perfect als het plafond niet al te hoog is. Ik had deze ook in van onze showrooms. Met vr. gr. Ron
  12. Beste Rowan, De lay-out van de site is top. Niets meer aan doen. Waar ik als muziekliefhebber absoluut niet op zit te wachten zijn TVOH-achtige covers. Wat ik wil ontdekken is muzikaal talent met originele songs. Platenmaatschappijen zijn ook op zoek naar originaliteit. Bij gebrek aan demo's / input kan je ook zelf Youtube afspeuren naar NL en BE talent. Live-opnames, demomateriaal. e.d. Benader dit talent en vraag ze of ze een representatieve opname, met zeer goede geluidskwaliteit, willen maken voor jullie site. Dan heb je kans dat je voldoende traffic haalt om advertentie inkomsten interessant te maken. Zou het haalbaar zijn om het talent op jullie site een fictieve naam of een nummer te geven? Dat ligt gevoelig denk ik. Talent wil graag zo bekend mogelijk worden, dus ook via jullie site. De andere kant is dat je, in geval je de jackpot hebt, je een contract kan opstellen waarin je voor een bepaalde periode een commissie vangt in het geval de band/artiest een platencontract aangeboden krijgt. Dan heeft de site ook een Agency functie. De site kan je promoten door b.v. te flyeren bij concerten, clubs en festivals. Succes. Met vr. gr. Ron
  13. Beste Ten positieve,, Ik wilde je mijn hulp aanbieden. Ik heb het nog niet gehad over stoppen. Turnaround Management gaat daar volgens mij nog aan vooraf. Maar zonder input kan ik je niets bieden. Veel succes en sterkte toegewenst. Met vr. gr. Ron p.s. Ga niet uit van aannames. Probeer je te focussen op Facts & Figures
  14. Beste Ten positieve, 1 - Wat voor producten verkoop je? 2 - Zakelijke of Particulieren markt? 3 - Wat is precies je achterstand? 10 producten, 100 producten? 4 - Wat is de levertijd per product? 5 - Hoeveel tijd ben je kwijt, na ontvangst van jouw leverancier, voor het verwerken per order? 6 - Zijn de achterstallige orders al betaald door jouw klanten of worden ze op rekening geleverd? 7- Huur je een pand of heb je een webwinkel aan huis? (vanwege de showmodellen waar je over spreekt) 8 - Wat is de URL van je website? 9 - Wat zijn de vooruitzichten m.b.t. je ziekte? Korte of lange duur? 10 - Als je niet ziek zou zijn geworden, hoe had de vlag er dan voor gestaan? Ik wil meer inzicht in het bedrijf en product hebben, voordat ik je mijn hulp kan aanbieden. Met vr. gr. Ron

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept