Jump to content

ejvaneck

Junior
  • Content Count

    6
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

Company info

  • Location
    Woerden
  1. Dat is een mooi advies JansenmeteenJ! Gelijk beginnen met een zeer onwenselijke manier van werken en bovendien niet toegestaan. Je begint met een inschrijving bij oprichting van een BV bij een afspraak bij de notaris. Zij kunnen je precies vertellen wat er nodig is voor het opstarten hiervan en regelen ook de inschrijving bij de KVK. Wil je meer mogen laden dan 499 kg dan is inderdaad een NIWO vergunning noodzakelijk. Deze opleiding zou ik dan doen voor je de BV opstart (TLEC Montfoort biedt deze aan). Al kan je natuurlijk ook beginnen met laden tot 500 kg en dan na verkrijgen van de vergunning je auto om laten keuren tot boven de 499 kg. Je klanten zou ik om op te starten zoeken bij andere koeriers/transportbedrijven en daarna eventueel "eigen" klanten zoeken. Dat laatste gaat wat minder makkelijk namelijk. Vergeet je ook vooral niet te verzekeren. Succes
  2. Dergelijke bedrijven beloven vaak een hoop. Los van deze commissie moet je vaak ook nog een lidmaatschap betalen. In de praktijk echter hebben ze vaak weinig aanbod waardoor je er per saldo dus op inlevert. Wijzelf hebben er nooit wat mee gedaan maar ik heb dergelijke verhalen verschillende malen gehoord van veelal zzp’ers die het hebben geprobeerd. In het grote transport bestaan dergelijke platforms ook maar dan met slechts een lidmaatschap en geen commissie. Je kan dan ook altijd een proefperiode aangaan zonder kosten zodat je het aanbod kan zien. Zijn die mogelijkheden hier niet, dan niet aan beginnen. Mijn advies zou zijn; benader collega’s om daarvoor te kunnen rijden en zoek intussen naar mogelijke vaste klanten in de buurt. Ik mag hier geen reclame maken maar stuur maar vast een mailtje naar mod edit: contactgegevens in profielinformatie.
  3. Zelf zou ik deze gewoon op kruisposten zetten en vervolgens hetzelfde bedrag vanuit privé terugstorten en deze ook op kruisposten zetten. Dan vallen ze weer tegen elkaar weg.
  4. Weleens aan een 'youngtimer' gedacht? Is inderdaad niet nieuw (De auto moet 15 jaar oud zijn) maar je rijdt wel heel goedkoop een fijne auto. De youngtimer die ik rijd, een Audi A6 uit '99 kost me bijvoorbeeld slechts € 50,- netto bijtelling in de maand. Veel goedkoper kan het niet vermoed ik. De boekhouder is van deze regeling vast op de hoogte.
  5. Beste Anoniem, Koerieren is inderdaad leuk. Ik ben het destijds tijdelijk gaan doen omdat het stagebedrijf waar ik daarvoor juist was aangenomen failliet ging. Ik kwam terecht in een jong, gezellig en klein bedrijf waar ik ben blijven hangen. In de jaren die volgden kon ik een beetje meegroeien en ben ik via vrachtwagenchauffeur uiteindelijk planner geworden. Het autorijden vind ik nog steeds leuk. Bedenk je wel dat af en toe een ritje iets compleet anders is als hele dagen in de auto zitten. Er vanuit gaande dat je met koerier worden niet bedoeld dat je voor PostNL, UPS, TNT of wat dan ook wil gaan rijden maar echt "spoedjes" en meer service leverende opdrachten wil gaan doen moet je je bijvoorbeeld wel afvragen of je als je vanuit Maastricht nog niet terug bent in Amsterdam gebeld wordt of je een ander ritje wil gaan doen, weer van 450 km.? Natuurijk, het is goed voor de omzet maar je moet het kunnen. Je zou kunnen besluiten je alleen te richten om als charter te kunnen gaan rijden voor andere koeriers. Je kilometerprijs is in dat geval over het algemeen wat lager maar je kunt wel nee verkopen. Want de volgende keer bellen ze je toch wel weer. Besluit je om "eigen" klanten te zoeken dan zit nee verkopen er over het algemeen niet in want dan gaan ze op zoek naar een ander. Het gevaar dat ze die de volgende keer weer bellen is te groot. Tegen de tijd dat je zover bent sta je allang in contact met andere koeriers. Die knappen de klus graag voor je op mits ze tijd hebben en met een beetje geluk hou jij er ook wat aan over. De concurrentie echter is redelijk groot. En de prijzen zijn over het algemeen laag. Bij de ZZP'ers tenminste. Ze zijn redelijk goed verzameld dus ik zie ze vaak klagen (besloten FB-groepen). Ik zou me 3 keer bedenken, en dat heb ik dus ook gedaan. Ik zie op dit moment geen bestaansrecht voor kleine koeriersbedrijven die zendingen t/m 499kg aan lading mogen transporteren (inclusief het gewicht van 1 persoon en een halve tank brandstof). Mag je auto op kenteken meer laden dan is een NIWO vergunning nodig. De grotere koeriersdiensten met een grotere diversiteit aan voertuigen doen het beter over het algemeen. Ze hebben oplossing voor allerhande transporten en dat vind een klant fijn. Die wil alle voorkomende transporten het liefst bij 1 partij neerleggen. De tarieven liggen in dat geval over het algemeen aanzienlijk hoger. Zomaar wat dingen om rekening te houden. Succes!
  6. beste HL'ers, Bij deze wil ik mezelf ook even voorstellen. Mijn naam is Ernst-Jan van Eck, 32 jaar en sinds 11 jaar werkzaam bij een koeriersdienst. Sinds een tijdje speelt het plan om zelf een aandeel in de zaak te nemen. Nu dit wat serieuzere vormen begint aan te nemen kwam ik op dit forum terecht en sindsdien lees ik me gek hier. Ik ben namelijk nog niet echt thuis in de materie en wil dit zo snel mogelijk wel worden. Gelukkig heb ik wat mensen om me heen die me tot op zekere hoogte kunnen helpen. Voor nu, bedankt voor alle reeds geplaatste vragen en antwoorden, zodra ik iets niet kan vinden gaan jullie van me horen! Groeten, Ernst-Jan van Eck
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept