Jump to content

Faloude

Junior
  • Content Count

    27
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • Country
    Nederland

Company info

  • Location
    Maastricht
  1. Verrekt, dacht ik even een fiscaal voordeel gevonden te hebben om defect electronica op te kopen om milieubewuste reparaties uit te voeren en e-waste terug te voeren. Dan maar doorgaan met onderdelen bestellen uit China.
  2. Is de margeregeling (globalisatie) hier niet van toepassing? Die stelt dat je de BTW over tweedehands ingekochte artikelen enkel betaalt over de winstmarge die je erover boekt. Dus ik zou dan 0% btw rekenen en aan het einde van tijdvak (totaalwaarde ingekocht tweedehands) - (totaalwaarde verkocht tweedehands) = bedrag waarvan BTW gerekend wordt.
  3. Stel eens voor.. Ik (computer reparateur / eenmanszaak) koop een defecte laptop voor € 200. De laptop bevat 3 bruikbare onderdelen welke ik de waarde van noteer als volgt: Geheugen: € 50 Harde schijf: € 50 Scherm: € 100 Een klant loopt binnen en vraagt om een reparatie van zijn laptop. Ik gebruik het scherm van eerder ingekocht apparaat en factureer als volgt: Scherm (tweedehands): € 100 (geen btw) Montage: € 75 (inclusief 21% btw) Klopt deze factuur dan fiscaal gezien?
  4. Wat is de meest milieuvriendelijke type verpakkingstape voor pakketten? Zo'n ongekleurde kartonnen doos is meestal puur natuur en kan makkelijk gerecycled worden. De verpakkingstape dat gebruikt wordt om de doos te sealen, maakt het recyclen moeilijk of onmogelijk en dat vind ik zonde. Cellofaan, waarvan de meeste verpakkingstape gemaakt is, is 100% composteerbaar. Ik weet echter niet hoe het zit met de coating en het lijm dat gebruikt wordt. En stel dat je een verpakkingstape hebt dat 100% recyclebaar of composteerbaar is, hoe gaat dat werken als je de kartonnen doos mét tape in de gemeentelijke recyclebak voor oud papier gooit?
  5. Wat goed dat je dat nog herinnert :-) Dankjewel Norbert en een fijne kerst.
  6. Ik repareer laptops als ZZP'er. Stel, ik ben bezig een MacBook te voorzien van een nieuwe accu, waarbij ik een iets te lange schroef gebruik bij het monteren en daarbij het scherm breek (schade: € 550). Valt dit onder beroeps- of bedrijfsaansprakelijkheid?
  7. Ik heb een offerte op maat aangevraagd en ik wacht op reactie 🙂
  8. Ah, ook die heb ik niet. Nu mijn bedrijfje groeit en vorm begint te nemen, ben ik bezig al deze dingen in orde te maken.
  9. Ah okay ik begreep het even verkeerd. Ik dacht dat je reactie een aanvulling was op andere reacties hierboven. Ik denk dat dataverlies inderdaad het grootste risico vormt vanwege de theoretische waarde. Het duurste fysieke onderdeel dat ik ooit heb vervangen was € 700 waard. Maar een compleet ongebackupt bestand aan technische schetsen van een architect is dan al gauw een jaaromzet aan schade.
  10. Ja uiteraard, maar waarom benoem je dat zo specifiek? Valt dit niet gewoon onder een doorsnee bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering?
  11. Mee eens. Dank voor feedback. Goed punt. Ik heb nog maar weinig nagedacht over het opwegen van de kosten tegen de risico. Dat leek mij in eerste instantie ook verstandig.. Ik heb even onderzoek gedaan en ik moet zeggen dat het wel verwarrend is onder welke verzekering een incident als bovenin beschreven, nou valt. Als ik tijdens de reparatie iets te hard op een schroef druk en het scherm van een € 1800 macbook barst: wordt dit vergoed via AVB (Bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering) of BAV (beroepsaansprakelijkheidsverzekering)? Ik gok zelf op het laatste.
  12. Ja absoluut, maar ik begrijp waar je vraag vandaan komt. Het antwoord hierop is vrij eenvoudig te vinden, maar in fora als deze krijg je vaak advies over bijzaken waar je zelf niet aan gedacht had en dit geval bijvoorbeeld échte ervaringsadvies in plaats van promotioneel informatie.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept