Dé Seo Content Specialist

Newbee
  • Aantal berichten

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Dé Seo Content Specialist's trofeeën

  1. Los van het lage zoekvolume op uw specifieke zoekterm(en) moet mij wel van het hart dat goeie concurrentie nooit uit de weg gegaan dient te worden. Als ergens flinke (Seo) concurrentie op bestaat, betekent dat ook dat er marge is voor winst/groei. Of dit nu linksom (prijsconcurrentie) of rechtsom (kwaliteit, service) is. Wat ik wil zeggen is, is dat de SERP (positie in zoekmachinelijst na het zoeken op een bepaalde zoekterm) helemaal niet zo vast ligt als men denkt. Een Marktplaats.nl of een Amazon.com komt men simpelweg niet voorbij, maar de websites in de (seo) middenmoot zijn met betrekkelijk simpele methodes wel voorbij te streven. Laat u dus niet teveel afschrikken door (seo) concurrentie, tenzij het hele grote spelers zijn, waarmee u echt niet kan wedijveren. Wat betreft uw specifieke zoektermen waar een laag zoekvolume op zou bestaan: - bij het zoeken naar de juiste zoektermen moet men zich in breedste zin kunnen inleven hoe een gemiddelde Google gebruiker zijn termen intikt (kopen of bestellen +term, online, goedkoop of morgen in huis +term, etc) Er zijn waarschijnlijk veel bijkomstige keywords te koppelen aan uw oorspronkelijke zoekterm. Veel kleintjes maken dan uiteindelijk ook één grote. -Keyword planner is in het gebruik tamelijk omslachtig en onvolledig. Persoonlijk zou ik Market Samurai aanraden omdat de (gratis) Trial versie behoorlijk meer functionaliteit heeft t.o.v slechts de keywordplanner van Google. Ook kan men de (seo) concurrentie op een bepaalde term goed onder de loep nemen. Daarnaast wil ik graag kwijt dat een Google Adwords campagne de zoekmachineresultaten toch weer omzeilt. Daarbij is het van belang om te kijken naar de concurrentie op bepaalde zoekwoorden. Hoe hoger de concurrentie, des te hoger de 'prijs per klik' van de advertentie. Als een zoekterm zeer lage concurrentie heeft, dan heeft u voor een habbekrats kans op meer conversie (klant gaat over tot actie) en leads(daadwerkelijke aanschaf/verkoop/bestelling). Bijvoorbeeld: 100 kliks op uw advertentie met als kosten 20 euro, die statistisch gezien X daadwerkelijke opdrachten oplevert. Tenslotte is het devies om zeer uitgebreid onderzoek naar alle mogelijke niche keywords te doen, die voor u van toepassing kunnen zijn. Soms kunnen bepaalde aangrenzende termen heel voor de hand liggend zijn maar evengoed onontdekt blijven. Opgeteld is er met goeie seo dan makkelijk resultaat te boeken. In de tussentijd kan men werken aan de seo van de website (en content, backlinks, etc.) zodat de strijd aangegaan kan worden op zoektermen met hoge concurrentie. Tot die tijd daar is, kan dit gemis worden afgevangen met een Google Adwords campagne. Hopende u hiermee van dienst te zijn geweest, Dé (seo) Content Specialist
  2. Los van de financiering, zou het een optie kunnen zijn om een geruisloze overgang van eenmanszaak naar BV in gang te zetten i.v.m. de hoofdelijke aansprakelijkheid? Of zijn de criteria van de Belastingdienst in deze niet haalbaar? Vervolgens ga ik absoluut niet aanraden om creatief te gaan boekhouden (integendeel), maar ik heb door de jaren heen heel wat Rekening Courant DGA's gezien die in verhouding te belachelijk voor woorden waren. Belastingdienst deed er toen niks aan. Me dunkt echter dat de Belastingdienst hier tegenwoordig veel voorzichtiger mee omspringt. Dit is allemaal geen direct antwoord op de vraag, maar ik zou toch ook gaan denken aan een contingency plan in het geval dat het niet loopt zoals u voor ogen heeft gehad.
  3. Mocht iemand een vergelijkingssite willen starten dan heb ik nog wel een kleine tip: Zorg dat gebruikerservaringen gekoppeld zijn aan bestaande profielen op social media. Ik heb vanavond net een blogpost geschreven over de twijfelachtigheid van zogenaamde "onafhankelijke" vergelijkingssites zoals Independer. In een grijs verleden schreef ik veel webcontent in opdracht en het kwam wel voor dat je opdrachten voor je neus kreeg waar je gefingeerde gebruikerservaringen moest schrijven. Als je jezelf op een integere manier wil positioneren t.o.v. de hele rits vergelijkingssites die er nu zijn zou je kunnen inspelen op het feit dat de gebruikerservaringen op jouw site ook daadwerkelijk toetsbaar zijn (via het koppelen aan sociale media) Een beetje offtopic, mijn excuses, maar toch food for thought.
  4. Zelf vind ik het handig om een beschrijvende naam te nemen die tegelijkertijd inspeelt op een niche keyword op internet. Dus een niet (heel erg) voor de hand liggende keyword combinatie waarop wel zoekvolume bestaat en nog weinig seo concurrentie is. Als de keywords waarop je je richt al in je domeinnaam zitten heb je al een klein streepje voor. Je kunt dit ook loskoppelen, d.w.z. zomaar een naam bedenken en dan evengoed een domein reserveren waarin je keywords waarop je inspeelt liggen besloten. De website van je echte bedrijfsnaam zou ik dan redirecten naar de website met de keywords in de domeinnaam (anders heeft het weinig effect). Met abstracte namen duurt het een eeuw voordat de branding waarde zijn vruchten gaat afwerpen. Dat is superlange termijn investering. Maar het een sluit het anders dus niet uit. Dus zelf baseer ik een nieuwe naam altijd op de google keywords waarop ingespeeld gaat worden. Met google Keywordplanner kom je een eind maar met een ongelicenseerde versie van Market Samurai kun je heel makkelijk keywordonderzoek doen. Het genereert en zoekt zelf ook nog eens naar varianten waar je in eerste instantie niet aan gedacht zou hebben. Vervolgens ga je kijken of op die keywords zoekvolume is. Op deze manier draai je de zaken om. Een bedrijfsnaam dus waarin je zoekmachine keywords besloten liggen. Dit is wel allemaal geschreven vanuit het perspectief van internet marketing, maar dat is geloof ik tegenwoordig niet geheel onbelangrijk.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.