Electronixs.nl

Senior
  • Aantal berichten

    38
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Geslacht
    Male
  • Adres
    Beeklaan 118, Hillegom, 2182NH, Nederland
  • Voornaam
    Willem
  • Achternaam
    Kromhout
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Kromhout Electronixs
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    starten met importeren van goeden. Starten met een webshop. En tips voor het importeren van goederen en de risico's die daar aan vast zitten
  • Mijn mening over innovatie
    Stilstaan betekend achteruigang
  • Mijn mening over ondernemerschap
    Ondernemen is risico. Wil je geen risico lopen dan kunt je beter niet ondernemen.

Electronixs.nl's trofeeën

  1. Via channable is het mogelijk om een csv bestand en in en exporteren. Het is wel gericht op webshops maar je kan ook een eigen api of dergelijke aanmaken. Bij mijn webshop wordt de info uit de webshop geladen en een excel bestand van de voorraad en deze informatie kan worden samen gevoegd zodat alles up to date is. Er zijn diverse exportmogelijkheden. De kosten hiervan vind ik best hoog. Als je vaker op update wilt hebben denk ik dat het bovenstaande een betere oplossing is. En dan met een FTP server werken waar de bestanden direct wordt bewerkt.
  2. Het is misschien beter om je boekhouding uit te besteden. Of jezelf er in te verdiepen. Je kan dus de BTW terugvragen. En over het bedrag hoeft er geen inkomstenbelasting betaald te worden. Het gaat dus van de winst af.
  3. Kijk anders ook even hier http://www.webwinkelforum.nl/viewtopic.php?t=13874
  4. Daar zijn toch groothandels voor? Een bedrijf die een tankwagen grondstoffen gaat lossen zal daar niets van verkopen. Het is alleen al administratief teveel werk.
  5. Een retour zending kost al snel 5 euro. Ik neem aan dat de productiekosten per hoofddoek niet 5 euro omhoog gaan.
  6. Een halve euro pallet 60cmx80cm zal niet meer kosten dan 30 euro voor verzending. Als je nu 80 euro betaald dan is dat gewoonweg te veel. Een normale euro-pallet verzenden kost rond de 45 tot 50 euro. Als jullie toch regelmatig rondrijden. Dan is een rolcontainer ook nog een optie. Daar zitten ook metalen rek omheen om de zending goed te kunnen bevestigen. Ook hiervoor betaal je een lager tarief ten opzichte van een euro-pallet. De rolcontainer zou dan later opgehaald kunnen worden als er iemand in de buurt is.
  7. Detailhandel? Waarom vraag je het bij de KvK niet met inschrijven?
  8. Als je via AmazonUK koopt zegt dat volgens mij nog niets waar het product vandaan komt. Is dit product dan al in Europa? Zo niet dan ben jij de importeur. Een product aansprakelijkheid verzekering kost niet zo heel veel. In de voorwaarde staat vaak wel dat je een CE gecertificeerd product moet hebben. En ook de testdocumenten. Maar hoeveel risico loop je met jou product? Ik verkoop bijv een afstands meter. Die werkt op een 9V batterij. Wat kan hier nu mis aan gaan? Er zit een laser in dus plak ik er een sticker op "Niet in de ogen schijnen bij mens of dier" Niet geschikt voor kinderen. enz enz. Ik verkoop ook 230V omvormers. Van deze producten heb ik wel een CE RoHS certificaten. Inclusief alle testrapporten. Omdat deze producten niet afgeschermd worden en kan om brand of dergelijke aanwezig is neem ik dit risico liever niet. Verder hebt je het over hoofdtelefoons. Als ik aan een hoofdtelefoon van 20 euro die uit china komt denk ik ook gelijk aan een kopie van een merk hoofdtelefoon. Namaak is verboden om in te voeren.
  9. Volgens mij kunnen er gewoon afspraken gemaakt worden hoor. Als je te laat komt krijgt de transporteur een boete. Bijv kruitvat werkt met tijdsafspraken. Kom je te laat dan kost het je 250 euro. Er zullen vast wel transporteurs die dat kunnen garanderen. Al vind ik Fedex persoonlijk langzamer als DHL. Vanuit China komt DHL altijd binnen 24 -30 uur afleveren.
  10. Met een transportbedrijf gaat je dit nooit lukken. Of je moet echt heel veel verzenden. Geen idee wat het apparaat kost in aanschaf en onderhoud maar waarschijnlijk te duur voor het aantal zendingen. 0kg-23kg = een pakket mits deze niet te groot is 23kg - onbeperkt = pallet Ja een pallet kost duurder. Maar geniet ook van de voordelen dat deze een kleinere kans op beschadigingen heeft. Waarom stuur je een doos van 45KG af als je niet wilt dat de chauffeur teveel tilt? Als je 100 stuks door het hele land heen stuurt dan moeten er dus ook 100 van die Tillers aangeschaft worden en dat is gewoon te duur. Op wat voor pallet verstuur je? Probeer de pallet zo klein mogelijk te houden. Hooguit 0,2 laadmeter. Dat is een halve euro-pallet. Dit zal dus ook de helft kosten Opties * Langer levertijd ervan maken en dan per regio/provincie versturen met 1 koerier. Die geven jullie dan zo'n Tiller mee. Als je genoeg verzend zal dit waarschijnlijk de goedkoopste oplossing zijn. *Meubeltransporteur > Die beschikt over spullen om het dragen van zware goederen te beperken. Ook zijn die vaak dubbel bemand. Dit gaat je natuurlijk extra kosten en is een pallet goedkoper. *Zelf brengen. Met een eigen chauffeur. Maar dit gaat waarschijnlijk nog meer kosten dan het bovenstaande. Maar je kan wel service bieden aan je klanten. Hebben jou klanten wel deze apparaten? Schijf dan op de vrachtbrief dat deze gelost wordt!! Jou klant zou dat het pakket moeten lossen met geschikt middel hiervoor. Ik had dit bericht ook al op een andere site gezet maar nog geen antwoord gekregen wat je nu betaald voor een pallet? En welk formaat de pallet heeft
  11. Ik had hetzelfde probleem. Als je een pakket hebt van bijv 50 euro dan moet daar nog BTW over afgedragen worden. Hoef je niets te betalen aan de Postbode dan staat er een verkeerde waarde op het pakket. Jouw taak is dus om het alsnog aan te geven bij de Douane. Maar hier komt het. Daar zijn ze heel kortzichtig en dit systeem werkt heel moeizaam en slecht. Je belt de Douane. Meld dat er een verkeerde waarde op zit. Mevrouw vraag waar het pakket zich bevind. Als je dan zegt dat je het al op de zaak hebt liggen melden ze dat dit onmogelijk is omdat alles goed gecontroleerd is. Ze beweren dat het onmogelijk is dat er pakketten worden doorgelaten met een verkeerde waarde? Nou volgens mij is dat toch wat kort door de bocht. Bij de belastingdienst zijn ze beter op de hoogte en bieden je dan Art. 23 aan. Het nadeel hiervan is dat je alle pakketten moet bijhouden die je binnen krijgt. Je spaart er wel kosten mee uit want je hoeft nu niet die 13 euro aan PostNL te betalen of 25 euro aan Fedex DHL UPS. De BTW wordt dan verlegd. Ook kom je sneller door de douane heen en levert dit geen vertraging op. Je krijgt wel een factuur van de invoerkosten indien die van toepassing zijn. Je kan het ook blijven invoeren hoe je het nu doen maar dan via DHL of Fedex ect. Je krijgt een factuur met BTW en Administratiekosten/invoerrechten. De BTW kan je terug vragen. Dus het factuurbedrag levancier met BTW invoeren en de administratiekosten/invoerrechten als kosten opvoeren.
  12. Ik kies altijd voor OUR en raad je ook aan het te doen. Uit ervaring weet ik dat de kosten erg wisselen en de ontvanger eraan probeert te verdienen. Ook laten bedrijven het op de rekening van hun personeel storten om zo kosten te besparen. Maar ze rekenen wel de volle mep voor jou. Zoals hier al beschreven, 2% is niet eens zo heel veel. Paypal is veel en veel duurder.
  13. Ik heb een Chinese mobiel met dual-sim. Via Skype schakel ik het nummer door. Je krijgt dan ook een landelijk nummer bijv 085-1234567. In de avond als ik niet meer bereikbaar wil zijn schakel ik die sim uit. Automatisch word dan de voicemail ingeschakeld. Let op het doorschakelen kost geld. Als ik weet dat een klant een lang verhaal heeft bied ik hem aan om terug te bellen. Ik heb dan wel een onbeperkt abonnement.
  14. Per uitzondering lever ik wel eens zonder vooraf betaald te worden. Mijn ervaring is hoe groter het bedrijf hoe langer het duurt. Om maar niet te spreken over gemeentes die doen er gerust 2 maanden over. Ik meld dat onze producten zo scherp verkocht worden omdat we een betaling vooraf eisen. Doen ze het achteraf dan krijgen ze 21 dagen de tijd om het over te maken. Doen ze dit niet dan krijgen ze per mail een herinnering bij geen reactie komen er kosten bij. Dit spreek ik van te voren af. Meestal is het 15 tot 20 euro. Om niet zeurderig over te komen gaat dit bedrag pas na 30 dagen in ze hebben in die tijd dan 2 keer de kans gehad om het over te maken. Dan hebben dan geen excuus het is onderweg is of dergelijke
  15. Als ze uit de EU komen dan importeer jij het niet. Het is dan al in het vrij handelsverkeer gebracht. Ik weet niet precies hoe het zit met voedingssupplementen maar ik denk dat de importeur daar wel meer informatie over heeft. De importeur is eind verantwoordelijke voor een goed product. Mocht je een contract teken dan staat er vaak in dan je per partij de samenstelling moet laten testen/controleren. Mocht daar eens een foutje in zitten dan hebben ze nog een stok achter de deur als je het niet hebt laten testen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.