Jump to content

ragapeldoorn

Super Senior
  • Content Count

    110
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

  • You are:
    maak een keuze
  • Country
    Nederland
  • First name
    Richard
  • Last name
    Gabriel
  • Company or organization name
    Retulp
  • Website address

Register

  • What age group do you belong to?
    46-50
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen

Company info

  • Location
    7312
  • Branch
    Groothandel
  • Branch 2
    Detailhandel
  • Branch 3
    Innovatie & concepten

Vision

  • I'm looking for people who
    ervaring hebben in de retailbranche en promotionele gift branche
  1. Precies naar dit soort ervaringen ben ik op zoek aangezien je beter eerst van andere ervaringen kunt leren dan nog meer platforms maar zelf blijven proberen. Er gaat veel tijd in zitten met wisselend succes en ben benieuwd hoe anderen het ervaren.
  2. Ieders heeft zo zijn eigen marketing doelen maar ik zoek naar kennis / input hoe je het beter kunt manager. De ene persoon laat mij zien hoe hard de volgers stijgen op social media, de andere hoeveel content/blogs we wel niet hebben gecreëerd. Weer een andere hoeveel meer zichtbaar en vindbaar we zijn geworden door sponsoring en netwerk events, weer een andere hoe door UX design en tekstschrijven onze website is verbeterd. De volgende hoeveel we wel niet zijn gestegen op google ranking. En zelf stop ik vooral veel tijd en geld in samenwerking met goede doelen. Dus waar gaan we nu meer/minder t
  3. Ik ben heb zelf beperkte marketing kennis maar we afgelopen jaar voor ca. € 50.000 aan marketing bureaus uitgegeven en 3 collegas hebben samen in totaal zo'n 3500 uur aan allerlei marketing activiteiten besteed. Vooral SEO, SEA, tekstschrijvers, Bloggers, winakties, Social Media, Website, sponsoring etc maar het is voor mij lastig te zien wat heeft nu goed gewerkt en wat nauwelijks. Dit jaar willen we dat veel kritischer en doelgerichter doen. Likes, google ranking, naambekendheid zijn geen doelen maar middelen. Doelen zijn offerte aanvragen of nog liever orders/omzet. En daar wil
  4. Weet iemand waar ik een concreet marketingplan kan vinden? Of nog beter weet iemand een bedrijf die daar ervaring mee heeft of mee kan helpen? Ik bedoel een output / omzet gericht marketingplan met wat stop je er qua geld / tijd in en wat moet er qua omzet / winst uitkomen. Dus niet een plan met allerlei marketingactiviteiten die moeten leiden tot likes, naamsbekendheid, google rankings. Maar een plan met marketinginvestering versus marketing opbrengsten waarmee Return of investment gemeten kan worden.
  5. Waar ik B2B wil verkopen is non-food winkels en winkelketens dus kadowinkels, huishoudelijke winkels, concept stores etc in Europese landen
  6. De B2B platforms zoals Orderchamp zijn we zelf aan het proberen. Maar B2C platforms zoals Blokker, Fonq, Wehkamp, Beslist.nl richting consument zouden we toch liever overlaten aan resellers, uitbesteden of met koppelingen willen werken. We zijn maar een klein bedrijf van 5 medewerkers en anders zou ik iemand moeten aannemen. Maar consumentenverkoop doen we liever niet. Dus ben benieuwd of er iemand ervaring heeft met uitbesteden aan resellers of laten facliteren door een ict bedrijf die zorgt voor koppelingen richting vele platforms?
  7. Voor ons zijn vooral de buitenlandse B2B marketplaces interessant, we doen er nu 3 waarvan 1 succesvol is en andere 2 (nog) niet. Onlangs zijn we benaderd door andere buitendlandse marketplaces. Nextrade, Super etage, Emag, Creoate en nog een aantal. Qua sites enzo zien ze er goed uit maar om een samenwerking aan te gaan ben je er zo een paar maanden lang een halve dag per weer mee bezig voordat de eerste resultaten komen. Dus daarom ben ik op zoek naar bedrijven die daar ook ervaring mee hebben om zelf te doen of uit te besteden. Aangezien wij producent besteden we het liever uit.
  8. Vooral welke groot zijn/veel verkopen plaatsvinden en daarnaast hoe complex/bewerkelijk het is om zelf te doen en ten derde de betrouwbaarheid. Onze interesse gaat vooral uit naar ervaringen met B2B marketplaces.
  9. Wij verkopen onze producten (zelf of via andere partijen) via B2C marketplaces als Amazon en BOL en via B2B marketplaces als Orderchamp en Ankorstore. Er komen er steeds meer en we worden ook steeds vaker door allerlei nieuwe marketplaces benaderd. Hoe kun je het kaf van het koren onderscheiden, wie heeft er net als ons ervaring met diverse marketplaces? Kun je het het beste zelf doen of uitbesteden?
  10. Wij hebben een merk in duurzame producten die wegwerp verpakkingen tegengaan. Assortiment bestaat momenteel vooral uit Eco drinkflessen, thermosbekers en mondkapjes die we leveren aan groothandels, bedrijven en instellingen. Onze producten hebben we zelf uitgebreid getest en van onze klanten krijgen we lovende recensies die we soms ook mogen publiceren. Voor ons zou het meerwaarde hebben als onze producten worden vergeleken met concurrenten en worden getest zoals de consumentenbond en andere organisaties wel eens doen. Maar hoe kom je erachter welke organisaties er welke producten gaan testen
  11. Ik ben zelf 0,0 administratief onderlegd en ik heb 2 medewerkers die met Exact werken en dit geen fijn programma vinden. Het overstappen naar Exact heeft ons anderhalf jaar geleden vele uren (misschien wel 20 weken x 10 uur) gekost. Exact is volgens mij voor mensen die administratief onderlegd zijn en we zijn een te klein bedrijf om een administratief medewerker aan te nemen.
  12. Wij zijn een kleine groothandel van 4 medewerkers die werken voor 3 BV's. Tot 2018 werkten we met facturensturen.nl en sinds 2018 werken we met Exact echter is dit voor ons een te complex programma waar we na anderhalf jaar nog steeds niet aan gewend zijn. We hebben dus 3 BV's en per BV sturen en ontvangen we gemiddeld "slechts" 7 facturen per week. We gebruiken het CRM systeem van Exact nauwelijks, het voorraad systeem is wel prettig. Heeft iemand advies voor ons wat een goed boekhoud systeem is voor een kleine groothandel met 3 BV's?
  13. Dank, ik ga weer een poging wagen met UWV contact te hebben... 3 weken geleden 2 keer contact gehad maar kreeg toen reactie dat ik helaas net tussen wal en schip val en dat zij niets anders kunnen doen dan de regels uitvoeren die helaas niet voor iedereen gunstig uitvallen.
  14. Ik heb in totaal 3 medewerkers in dienst en alle 3 per 1 februari in vaste dienst genomen. Voor 1 februari werkten ze alle 3 via een uitzendbureau bij mijn bedrijf. Voor de eerste NOW regeling heb ik afwijzing gekregen vanuit UWV aangezien ze in februari en in november nog niet bij mijn bedrijf in dienst waren. Heel zuur om zo tussen wal en schip te vallen aangezien wij qua omzet fors zijn getroffen sinds maart. Daarom ben ik nu rechtsbijstand bezwaar aan het maken, zijn er toevallig meer ondernemers die ook in zo'n bizarre situatie zitten? Nu lees ik dat er een tweede NOW regeling zit aan te
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept