CurlySue

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Den Haag

CurlySue's trofeeën

  1. Ik ben afgelopen maandag verblijd met een bericht van het hoofdkantoor dat het contract kosteloos is beëindigd! Of het nu is gekomen door mijn melding bij ACM of toch de bedenktijd is niet genoemd, maar blij ben ik zeker. Ondank dat er geen duidelijk genoemde reden is waarom ze nu ineens wel het contract beëindigen, ben ik nog steeds wel van mening dat het nut heeft om melding te blijven doen bij ACM. Ik duim voor iedereen die nog niet van deze lui af zijn 🤞🏼
  2. Ook ik ben 24 mei door deze lui benaderd en er ingestonken. De nieuwste tactiek die ze gebruiken: Als je deel wilt nemen aan deze te gekke aanbieding moet je 10 andere ondernemers met naam en telefoonnummer opgeven die naar jouw mening ook baat hebben bij dit geweldige aanbod. En dus werd ik gebeld dat ze mijn telefoonnummer hadden gekregen van M. en dat M. dit echt iets voor mij vond. Kereltje kwam op gesprek, noemde nog 3 andere vrienden/ondernemers met wie ze ook een samenwerking waren aangegaan, deed z'n verhaal en ik had er wel oren naar. Wel had ik vraagtekens bij enkele onderdelen van het contract, ik wilde geen 5 externe landingspagina's, maar uitsluitend op mijn eigen domeinnaam, anders vind ik het een onnodige bushalte voor bezoekers. Deze informatie staat nogal onduidelijk omschreven want de ene keer is het <<landingspagina's>> en daarna hebben ze het over het hosten van een <<website>> op hun server. Maar volgens het kereltje konden de landingspagina's gewoon op mijn eigen site gemaakt worden, dat hosten was voor deelnemers die nog helemaal geen eigen website hebben. Handtekening gezet en wel, en prompt 2 dagen later blijkt tijdens het telefonische "welkomstgesprek" dat die 5 landingspagina's uitsluitend extern gemaakt kunnen worden. Maar dat wil ik niet mevrouw, het kereltje heeft mij verzekerd dat dit op mijn huidige domein gemaakt kon worden. Antwoord; Nee dat kan niet, en je hebt zelf je handtekening gezet. Inmiddels zijn we zowat een maand, tig mailtjes en vooral geen stap verder. Wat ik tot dusver in de strijd gegooid heb: • Een beroep gedaan op redelijkheid • Beroep gedaan op bedenktijd en dit onderbouwd met gevonden informatie hier op Higherlevel. • Een kleine betaling aangeboden in ruil voor finale kwijting (Ze hebben nog geen werk voor me gedaan, dus vandaar een klein bedrag) • Ontbinding op grond van wilsgebrek, zij hebben mij tenslotte foutieve informatie verschaft • Gewezen op nieuwe Wet Telecom die cold calling verbiedt Het enige wat zij doen is alles wat ik hierboven geprobeerd heb van tafel schuiven, ijskoud liegen over wat er wel of niet gezegd is door hun en door mij en een aangepast aanbod bieden voor een lager bedrag per maand. Wat inhoud dat ze na de eerste opzet, 0 uur voor me gaan werken en ik 24 maanden kan gaan betalen. Dus ik hou voet bij stuk, betaal deze lui geen euro en van mijn part slepen ze me voor de rechter. Zelf heb ik inmiddels een melding gedaan voor het feit dat ze de telecom wet overtreden via Autoriteit Consument en Markt (ACM). (Zie ook uitleg op Ondernemersplein). Ik weet zeker, samen staan we sterker, dus ik vraag/hoop/adviseer dat iedere ondernemer die gebeld wordt of is door MKB ClickService hier massaal een melding wil doen. Hoe meer meldingen er kort achter elkaar binnen komen bij ACM, hoe groter de kans dat ondernemers, die tot nu toe niet van deze bloedhonden af komen, er baat bij hebben.
  3. Hoi allemaal! Ik zit met een beetje lullig probleempje. Ik heb een inkoop website via een webwinkel platform. Vanaf de start stond de prijsweergave ingesteld op exclusief btw en werd aan het eind van de rit de btw hierover berekend. Dit is dan ook goed gegaan tot eind mei 2019. Ergens tussen half mei en eind mei is die instelling onverklaarbaar verander naar prijsweergave inclusief btw. De aanbieder en ik gaan er niet uitkomen waar en bij wie de fout ligt maar dat ter zijde. Nu zijn er dus meerdere orders geplaatst, betaald en door mij verzonden waar ik dus aardig wat euro's ben misgelopen. Want, waar over een order van €100 ex btw 21% btw op had moeten komen, heeft het 'systeem' de order afgerond op €100 inclusief 21% btw. Er is dus wel gewoon btw berekend, maar over het verkeerde bedrag. Ik weet dat dit mijn eigen verantwoording is om in de gaten te houden, maar ik vroeg me toch af of ik enig 'recht' heb om gemiste euro's alsnog in rekening te brengen? (Uiteraard na een telefoontje met fatsoenlijke uitleg over de fout.) Of is dit een typisch gevalletje 'Wat een pech, geld weg'? Het gaat overigens alleen om inkopers die in het verleden vaker besteld hebben en dus terug kunnen zien dat de bedragen in het verleden exclusief btw weergegeven werden. Alvast bedankt!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.