Ook ik ben 24 mei door deze lui benaderd en er ingestonken.
De nieuwste tactiek die ze gebruiken:
Als je deel wilt nemen aan deze te gekke aanbieding moet je 10 andere ondernemers met naam en telefoonnummer opgeven die naar jouw mening ook baat hebben bij dit geweldige aanbod.
En dus werd ik gebeld dat ze mijn telefoonnummer hadden gekregen van M. en dat M. dit echt iets voor mij vond. Kereltje kwam op gesprek, noemde nog 3 andere vrienden/ondernemers met wie ze ook een samenwerking waren aangegaan, deed z'n verhaal en ik had er wel oren naar.
Wel had ik vraagtekens bij enkele onderdelen van het contract, ik wilde geen 5 externe landingspagina's, maar uitsluitend op mijn eigen domeinnaam, anders vind ik het een onnodige bushalte voor bezoekers. Deze informatie staat nogal onduidelijk omschreven want de ene keer is het <<landingspagina's>> en daarna hebben ze het over het hosten van een <<website>> op hun server. Maar volgens het kereltje konden de landingspagina's gewoon op mijn eigen site gemaakt worden, dat hosten was voor deelnemers die nog helemaal geen eigen website hebben.
Handtekening gezet en wel, en prompt 2 dagen later blijkt tijdens het telefonische "welkomstgesprek" dat die 5 landingspagina's uitsluitend extern gemaakt kunnen worden. Maar dat wil ik niet mevrouw, het kereltje heeft mij verzekerd dat dit op mijn huidige domein gemaakt kon worden. Antwoord; Nee dat kan niet, en je hebt zelf je handtekening gezet.
Inmiddels zijn we zowat een maand, tig mailtjes en vooral geen stap verder.
Wat ik tot dusver in de strijd gegooid heb:
• Een beroep gedaan op redelijkheid
• Beroep gedaan op bedenktijd en dit onderbouwd met gevonden informatie hier op Higherlevel.
• Een kleine betaling aangeboden in ruil voor finale kwijting (Ze hebben nog geen werk voor me gedaan, dus vandaar een klein bedrag)
• Ontbinding op grond van wilsgebrek, zij hebben mij tenslotte foutieve informatie verschaft
• Gewezen op nieuwe Wet Telecom die cold calling verbiedt
Het enige wat zij doen is alles wat ik hierboven geprobeerd heb van tafel schuiven, ijskoud liegen over wat er wel of niet gezegd is door hun en door mij en een aangepast aanbod bieden voor een lager bedrag per maand. Wat inhoud dat ze na de eerste opzet, 0 uur voor me gaan werken en ik 24 maanden kan gaan betalen.
Dus ik hou voet bij stuk, betaal deze lui geen euro en van mijn part slepen ze me voor de rechter.
Zelf heb ik inmiddels een melding gedaan voor het feit dat ze de telecom wet overtreden via Autoriteit Consument en Markt (ACM). (Zie ook uitleg op Ondernemersplein).
Ik weet zeker, samen staan we sterker, dus ik vraag/hoop/adviseer dat iedere ondernemer die gebeld wordt of is door MKB ClickService hier massaal een melding wil doen. Hoe meer meldingen er kort achter elkaar binnen komen bij ACM, hoe groter de kans dat ondernemers, die tot nu toe niet van deze bloedhonden af komen, er baat bij hebben.