Explect B.V.

Junior
  • Aantal berichten

    14
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    Importeren, exporteren, transport en logistiek hebben. Opzoek zijn naar kansen in het buitenland

Explect B.V.'s trofeeën

  1. Er zit nog een heel verschil in. Je betaald bij luchtvracht vaak over de KG. maar dit is ook afhankelijk van de grote, en dan vooral hoe hoog is het. Dit heef te maken met de airline die gebruikt kan worden. Bij zeevracht is de verhouding als volgt 1cbm staat gelijk aan 1000 kg. Meestal is het zo dat pakketten onder de 60 / 80 kg. goedkoper zijn om inderdaad met een dhl of tnt te vliegen. Maar ook hiervoor is het mogelijk om bij een expediteur op te vragen vaak hebben die weer contracten waar door soms goedkoper is. Ga je echt groot vliegen hebben wij bijvoorbeeld ook opties voor, maar in verhouding met zeevracht stijgen de kosten natuurlijk de pan uit.
  2. Uit ervaring weet ik dat er enorm veel frisdrank uit Zwitserland komt. Vooral energie drinks enzo. Let op deze goederen moeten dan ook uit en ingeklaard worden. + je heb dan ook nog een suiker TAX.
  3. Er zijn vele wegen die je kan bewandelen om te bereiken wat je wil. Ik denk dat het vooral belangrijk is om eerst is te gaan bedenken wat je doel is en die in zoveel mogelijk detail uit te schrijven. Wat misschien een makkelijke en leuk instap voor jou is bijvoorbeeld kickstarter, dan kunnen mensen je product al kopen voor dat het er is en kan jij het maken of laten produceren. Als je dan je producten hebt stuur je het op. Verder als het echt het product van het jaar word voor kinderen, doe het dan in 1 keer goed want een tweede kans is erg moeilijk. Juiste branding, merk, marketing etc etc. Als het hout is, kan je ook denken om bijvoorbeeld in de Philippijnen of Zuid-Amerika je product te laten maken en voor fairtrade te gaan, geeft weer extra waarde aan je product. Zo gezegd genoeg opties. Mocht je dit gaan doen, kijk voor een handels agent of ga zelf kijken, en maak met je import export gebruik van een expediteur. Bezoek wat meetings anders ook is om je ideeën te ruilen met andere ondernemers.
  4. Frans Sijtsma dat is een zeer goed punt. Waar ik ook zeker wat mee kan. Dit is ook wat ik bedoel ik heb daar zelf niet op die manier naar gekeken. Bedrijven-mensen zoeken natuurlijk als eerst specifiek op hun eigen product omdat te exporteren of importeren.
  5. Dat Klopt Ward, het is voor ons dan ook erg moeilijk om het juiste publiek te vinden en daar op in te zetten. natuurlijk kan er via addwords een hoop maar dan is ook weer de vraag hoe zet je hier op in. Het is lastig om te bepalen wat de juiste zoekwoorden zijn. Ik denk dan als Expediteur, ik zoek op Expediteur Kaapstad of Expediteur New york, maar een hoop mensen weten niet eens van het bestaan van de Expediteur.
  6. Ik ben zelf Expediteur dus opzoek naar een transporteur zal ik niet snel gaan om me hiermee te helpen. Toch zien we vaak dat bedrijven nog wel wisselen van transporteur, dit is voor mij ook meer een vraag omdat ik benieuwd ben naar de gedachten gang van een importeur of exporteur. Om zo in te kunnen spelen op de zoek vraag. We zien vaak wisseling naar ons toe, bij terug kerende problemen, als het bedrijf te groot gegroeid is en veel al geen persoonlijk contact.
  7. Goede dag, Ik vroeg mij af als je opzoek bent op Google voor transport naar bijvoorbeeld Kaapstad of de Verenigde Staten voor zowel import als export, hoe formuleren jullie da je vraag. Zoek je bijvoorbeeld echt op transport Kaapstad, of expediteur Kaapstad?
  8. Wat Logic4l zegt, We hebben ook maar al te vaak gezien hoe dat gaat met CIF. Je kunt ook nog voor EXW gaan als je toch met een Expediteur werkt. De meesten hebben wel agenten om dit mee af te handelen. Bij een NVOCC krijg je vaak ook nog hogere tarieven als je geen transporteur-expediteur bent.
  9. Soms is er wel wat meer in mogelijk door wat te bellen met die en gene. Soms kunnen documenten ook nog omgezet worden. Onder welke incoterm heb je ingekocht? Waar je ook nog op moet letten is dat je verantwoordelijk bent als importeur. Klaart jouw klant onder de verkeerde HS Code in dan kan dit gevolgen hebben. Het beste is om voor af de incoterms en condities goed te bespreken met je klant en leverancier. En de vrees dat je leverancier jouw klant benaderd zou ik niet zo hebben, als je klant zelf deze handelingen wou hadden ze zelf wel ingekocht.
  10. Je zou ook kunnen kijken op sites in het verre oosten. Er zijn wel wat bekende websites. Of opzoek gaan naar een handelsagent hiervoor. Verder ligt het eraan wat je wil zijn het puur afbeeldingen, zou je ook aan zeefdruk kunnen denken. Is het meer dan dat kun je in het buitenland gaan zoeken ook. Het ligt er natuurlijk ook aan over wat voor aantallen je het hebt.
  11. Via deze link kom je ook een eind: http://madb.europa.eu/madb/indexPubli.htm Ik weet niet of je de goederen zelf gaat verzenden, als je dit met een expediteur doet dan helpen deze je ook vaak verder.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.