Jump to content

Jos van Marrewijk

Junior
  • Content Count

    18
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
    commercie en marketing
    ondernemingsplannen
    juridische en fiscale zaken
    innovatief ondernemen
    expert advies

Company info

  • Branch
    Communicatie & marketing
  • Branch 2
    Advies
  • Branch 3
    Media & (vak)informatie
  1. Tarieven zijn op de website van de aanbieders te vinden. Internationaal gezien zal de creditcardbetaling het meest worden gebruikt. Wat je daarvoor betaalt is altijd opgebouwd uit 2 componenten: een vast tarief + een variabel tarief. Bij Mollie begint dit bij €0,25 + 1,8%/2,8% (afhankelijk van wel/niet EU. Een klein verschil in variabele kosten kan over een jaar behoorlijk wat geld zijn. Kijk daar goed naar!
  2. Als IKEA hiertegen bezwaar aantekent weet ik zeker dat het verzoek tot afkeuring wordt gehonoreerd. Zodra er namelijk misleiding in het spel komt wordt er door Google snel opgetreden. Wel bijzonder dat IKEA blijkbaar de bescherming van haar merk niet op orde heeft aan de kant van Google. Ik heb een paar jaar geleden voor IKEA Nederland wat Google Ads klussen gedaan en toen is dit ook niet ter sprake gekomen... Vreemd!
  3. Ja, er is zeker een manier. Je mag namelijk de naam van je concurrent wel gebruiken binnen Google Ads als zoekwoord. Daardoor kan jouw advertentie in de zoekmachine tevoorschijn komen als een zoeker de naam van jouw concurrent intikt. Wat dan echter weer niet mag is het gebruiken van de naam van jouw concurrent in de advertentietekst. In sommige gevallen - wanneer het merk bij Google bekend is - worden advertenties afgekeurd als ze de merknaam van een ander bevatten. Voorbeeld: Je adverteert op: 'google ads' en gebruikt de merknaam 'Google' niet in je advertentie -> Je advertentie wordt getoond Je adverteert op: 'google ads' en gebruikt de merknaam 'Google' wel in je advertentie -> Je advertentie wordt afgekeurd en niet getoond
  4. Je geeft in je openingspost aan dat vooral vertrouwen een ding is in de automotive branche. Daar ben ik het mee eens, omdat je nooit 100% weet wat je nou eigenlijk aankoopt. Daardoor ontstaat er vaak automatisch een gevoel van wantrouwen. In 2014 kocht ik mijn auto bij een online autodealer. Omdat vertrouwen een van de grootste obstakels is (zeker bij enkel online verkoop, zoals in voorbeeld), moet je er alles aan doen om je 'social proof' op orde te maken. Belangrijke punten om meer te doen met o.a. social proof en beïnvloeding van potentiële klanten: - Verzamel en toon reviews - Toon je 'score' --> 9/10 op basis van 354 klantbeoordelingen - Zorg voor een vast telefoonnummer - kan een lokaal nummer zijn of 088/085-nummer - Laat zien hoeveel auto's je al verkocht hebt - vertrouwen zit vaak in aantallen Als laatste - maar ook al eerder benoemd door anderen: de uitstraling van je website strookt niet met het segment auto's dat je verkoopt. Ook deze mismatch is van invloed op het vertrouwen. PS: check ook de 7 overtuigingstechnieken van Cialdini en verwerk die in je website (bijv. schaarste -> auto's worden snel verkocht). Succes!
  5. Door dit soort praktijken ga je als eindgebruiker ook steeds minder waarde hechten aan dergelijke reviews... In een recent verleden heb ik voor een groot modemerk producten mogen vermarkten op Bol.com, samen met andere media-inzet om dat wat meer tractie te geven. Nog voordat het product daadwerkelijk te bestellen was waren er al 3 (louter positieve) reviews geplaatst... Je kunt wel stellen dat er een hele industrie is ontstaan rondom online reviews van (met name) producten.
  6. De website ziet er qua opmaak strak uit. Alleen de Over Mij pagina ziet er door de achtergrondfoto wat rommelig uit. Wat ik als potentiële funder vooral mis is waarvoor je de €85.000 nodig hebt. Heb je dit nodig voor aankoop van de grond, machines, of..? Dat is voor iemand die wil investeren een belangrijke vraag! Klein puntje: de Over Mij tekst op je homepage. Dat leest niet lekker met 3x het woord 'beginnen' erin.
  7. Interessante propositie! Wat ik mij wel afvraag is hoe en of dit in lijn is met de GDPR/AVG richtlijnen. Is daar over nagedacht? Een andere interessante optie is om voor jullie klanten (adverteerders) de mogelijkheid te bieden om hun CRM data te verrijken. Dan draai je het eigenlijk om. Is daar al over nagedacht? Ik ga ook even de website bekijken!
  8. Bedankt voor jullie antwoorden en geboden inzichten. Het is inderdaad een kleine moeite om het wél te doen, ook al is het niet verplicht.
  9. Hi Dennis, Ik wil graag wel even inhoudelijk reageren op je interessante vraag. Het verzamelen van data (en informatie) is natuurlijk een ontzettend breed begrip. Dus ik wil dit graag iets specifieker maken, door te veronderstellen dat het hier vooral om klantspecifieke data gaat. Wanneer we het hebben over klantspecifieke data ben ik van mening dat dit een hele mooie ontwikkeling is. Tegenstanders zullen het gooien op privacy en dergelijke, maar ik als voorstander zie vooral de kansen om alle interacties die plaatsvinden tussen koper en verkoper veel relevanter te maken. Enerzijds zorgt dit bij klanten voor het (misschien vervelende) gevoel: 'hoe weten ze dit nu weer?!', maar anderzijds zal daardoor de irritatie door irrelevante aanbiedingen (of communicatie in het algemeen) worden weggenomen. Een win voor de verkoper --> hogere conversies; en een win voor de koper --> minder irrelevante communicatie --> minder irritatie. Het is ook onoverkomelijk omdat de consument steeds meer gemakken eist van de partijen waar hij of zij een aankoop doet. De gemakken kunnen (vaak) alleen maar geboden worden wanneer de verkopende partij het een en ander over jou weet. Voorbeeld: tegen je persoonlijke assistent zeg je: ik wil een blauwe spijkerbroek kopen en die op mijn werk laten bezorgen. Alleen deze zin kan genoeg zijn om een complete bestelling te voltooien. Hier is echter wel enige informatie voor benodigd: maat van de broek, adres van de werklocatie en verder ook nog de betalingsgegevens. Het biedt een enorm gemak voor de consument, maar daar staat tegenover dat er een hoop data beschikbaar moet worden gesteld. Uiteraard zitten er ook een hoop mitsen en maren aan dit hele verhaal. Want wat is de grens? Google en Facebook gaan al heel ver, maar er zijn webshops en andere bedrijven die ook ontzéttend veel van je weten. Veel meer dan nodig is voor het relevant maken van de communicatie tussen jou en de partij waar je bijvoorbeeld iets koopt. Conclusie: het is een mooie kans om de relevantie te verhogen. De bedreiging die hier speelt zit hem met name in de vraag 'waar stopt het?'
  10. Beste HL leden, Begin maart ben ik begonnen met het opzetten van een nieuwe website, waarmee ik extra inkomsten verwachten te genereren. Op dit moment ben ik de eigenaar van een eenmanszaak die websites ontwerpt en ontwikkelt en online marketing werkzaamheden verricht. De werkzaamheden die ik uitvoer vanuit mijn eenmanszaak liggen erg in lijn met wat ik met de nieuw op te zetten website ga doen. Daarom vroeg ik mij af of het noodzakelijk/handig/aan te raden is om deze nieuwe website op te nemen als handelsnaam binnen mijn bestaande eenmanszaak. Alvast bedankt voor jullie adviezen!
  11. Als je doelgroep groot genoeg is zonder Audience Network dan zul je in 9/10 gevallen zeker betere resultaten behalen als je al je budget overhevelt. Als je doelgroep te klein is dan is het nog maar de vraag of je er veel winst mee behaalt als je het Audience Network uit zet.
  12. Facebook laat niet echt weten wat het Audience Network inhoudt. Je kunt het enigszins vergelijken met de zoekpartners van Google. Wat ik zelf vaak heb meegemaakt, en waarom ik het nu standaard uitzet, is dat het vooral veel kwalitatief laag verkeer is. Ik weet niet of je conversies meet, maar bij een aantal van onze campagnes vielen de conversieratio's erg tegen van het verkeer dat uit het Audience Network afkomstig was.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept