Jump to content

Jos van Marrewijk

Junior
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

Register

  • How did you find us:
    maak een keuze
  • You are:
    ondernemer
  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
    commercie en marketing
    ondernemingsplannen
    juridische en fiscale zaken
    innovatief ondernemen
    expert advies

Company info

  • Company or organization name
    Raise - Online Marketing
  • Branch
    Communicatie & marketing
  • Branch 2
    Advies
  • Branch 3
    Media & (vak)informatie
  1. Interessante propositie! Wat ik mij wel afvraag is hoe en of dit in lijn is met de GDPR/AVG richtlijnen. Is daar over nagedacht? Een andere interessante optie is om voor jullie klanten (adverteerders) de mogelijkheid te bieden om hun CRM data te verrijken. Dan draai je het eigenlijk om. Is daar al over nagedacht? Ik ga ook even de website bekijken!
  2. Bedankt voor jullie antwoorden en geboden inzichten. Het is inderdaad een kleine moeite om het wél te doen, ook al is het niet verplicht.
  3. Hi Dennis, Ik wil graag wel even inhoudelijk reageren op je interessante vraag. Het verzamelen van data (en informatie) is natuurlijk een ontzettend breed begrip. Dus ik wil dit graag iets specifieker maken, door te veronderstellen dat het hier vooral om klantspecifieke data gaat. Wanneer we het hebben over klantspecifieke data ben ik van mening dat dit een hele mooie ontwikkeling is. Tegenstanders zullen het gooien op privacy en dergelijke, maar ik als voorstander zie vooral de kansen om alle interacties die plaatsvinden tussen koper en verkoper veel relevanter te maken. Enerzijds zorgt dit bij klanten voor het (misschien vervelende) gevoel: 'hoe weten ze dit nu weer?!', maar anderzijds zal daardoor de irritatie door irrelevante aanbiedingen (of communicatie in het algemeen) worden weggenomen. Een win voor de verkoper --> hogere conversies; en een win voor de koper --> minder irrelevante communicatie --> minder irritatie. Het is ook onoverkomelijk omdat de consument steeds meer gemakken eist van de partijen waar hij of zij een aankoop doet. De gemakken kunnen (vaak) alleen maar geboden worden wanneer de verkopende partij het een en ander over jou weet. Voorbeeld: tegen je persoonlijke assistent zeg je: ik wil een blauwe spijkerbroek kopen en die op mijn werk laten bezorgen. Alleen deze zin kan genoeg zijn om een complete bestelling te voltooien. Hier is echter wel enige informatie voor benodigd: maat van de broek, adres van de werklocatie en verder ook nog de betalingsgegevens. Het biedt een enorm gemak voor de consument, maar daar staat tegenover dat er een hoop data beschikbaar moet worden gesteld. Uiteraard zitten er ook een hoop mitsen en maren aan dit hele verhaal. Want wat is de grens? Google en Facebook gaan al heel ver, maar er zijn webshops en andere bedrijven die ook ontzéttend veel van je weten. Veel meer dan nodig is voor het relevant maken van de communicatie tussen jou en de partij waar je bijvoorbeeld iets koopt. Conclusie: het is een mooie kans om de relevantie te verhogen. De bedreiging die hier speelt zit hem met name in de vraag 'waar stopt het?'
  4. Beste HL leden, Begin maart ben ik begonnen met het opzetten van een nieuwe website, waarmee ik extra inkomsten verwachten te genereren. Op dit moment ben ik de eigenaar van een eenmanszaak die websites ontwerpt en ontwikkelt en online marketing werkzaamheden verricht. De werkzaamheden die ik uitvoer vanuit mijn eenmanszaak liggen erg in lijn met wat ik met de nieuw op te zetten website ga doen. Daarom vroeg ik mij af of het noodzakelijk/handig/aan te raden is om deze nieuwe website op te nemen als handelsnaam binnen mijn bestaande eenmanszaak. Alvast bedankt voor jullie adviezen!
  5. Als je doelgroep groot genoeg is zonder Audience Network dan zul je in 9/10 gevallen zeker betere resultaten behalen als je al je budget overhevelt. Als je doelgroep te klein is dan is het nog maar de vraag of je er veel winst mee behaalt als je het Audience Network uit zet.
  6. Facebook laat niet echt weten wat het Audience Network inhoudt. Je kunt het enigszins vergelijken met de zoekpartners van Google. Wat ik zelf vaak heb meegemaakt, en waarom ik het nu standaard uitzet, is dat het vooral veel kwalitatief laag verkeer is. Ik weet niet of je conversies meet, maar bij een aantal van onze campagnes vielen de conversieratio's erg tegen van het verkeer dat uit het Audience Network afkomstig was.
  7. Ik weet niet precies wie je doelgroep is, maar LinkedIn kun je uitstekend gebruiken om klanten te werven. Zowel betaald als organisch. Adverteren is misschien wat aan de dure kant wanneer je alleen werkt, maar in dit stadium (zonder website) wel het overwegen waard.
  8. Ik geef je een tip, waardoor je veel meer rendement gaat halen uit je campagnebudget: Zet een FB campagne op en ga het verkeer dat daaruit voortkomt remarketen via AdWords. Dit doe je door een remarketinglijst te maken in Analytics waarbij je de bron als variabele opneemt. Vervolgens zul je in AdWords 'similar audience'-lijsten krijgen, die dus meer (wel iets breder/minder specifiek) potentiële klanten bevat. Succes!
  9. Voorkom dat waardeloze bezoekers in je remarketinglijst terechtkomen. Deze bezoekers, die bijvoorbeeld na 5 seconden al weer hebben weggeklikt, zullen je geen conversies opleveren. Het makkelijkst kun je dit doen via een remarketinglijst in Google Analytics. Je kunt via Analytics meer metrics gebruiken dan via AdWords. Denk bijvoorbeeld aan time on site, aantal bezochte pagina's en nog veel meer. In totaal meer dan 200 metrics, om je een beeld te geven. Zorg er ook voor dat je een duidelijke boodschap communiceert in de banners. Zo zou een banner, die wordt getoond aan iemand die zijn winkelmandje heeft volgestopt maar niet heeft afgerekend, een andere boodschap moeten communiceren dan aan iemand die alleen in je remarketinglijst is terechtgekomen door te voldoen aan de kwalitatieve metrics. Succes!

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept