Jump to content

xbcc

Junior
  • Content Count

    23
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0
  1. Bedankt voor de reacties allemaal. Binnenkort ontvang ik de verzekerings voorwaarden van zeevracht en kan ik meer zeggen over het soort verzekering.
  2. Om precies te zijn: 3 cartons van elk 52x52x55 cm 9 cartons van 59x40x43 cm 19 cartons van 66x49x46 cm 6 cartons van 52x52x55 cm @Norbert Bakker Goed punt. Ik zal even vragen naar de juiste policy. Bedankt!
  3. Bedankt voor de inzichten Bert. Ik zal, eerlijik, hoogstwaarschijnlijk dat boek aanschaffen sinds ik zelf meer inzicht wil hebben in hoe het allemaal werkt. Als mijn leverancier EXW levert, dan verzorgt mijn expediteur natuurlijk alle handelingen in China. Maar als ik het dus goed begrijp is het dus altijd verstandiger dat de leverancier FOB levert, zodat zij verantwoordelijk blijven voor alle problemen die men mogelijk kan ondervinden in China. Is dat correct? En in je vorige bericht raadde je aan om contact op te nemen met het bedrijf die de pallets uitlaadt om tot een deal te komen voor goedkope palettisering. Moet ik dat dan aan mijn expediteur in China vragen of de consolidatie bedrijf in Nederland? Ik zit te denken en indien ze al in China het palletiseren, dan hoeft de Nederlandse bedrijf ook niet meer hier in Nederland te palletiseren voordat ze het uitlaten... dat scheelt ze nog meer werk.
  4. Ok dit gaat mijn pet te boven. Kijken of ik het allemaal ga snappen. Ik vroeg naar de Policy voorwaardes aan mijn expediteur en als reactie stuurt ze een document van een eerdere Air shipping van een andere klant. Mijn zending is via zee, maar ik denk dat dat ze bedoelt dat de voorwaarden hetzelfde zijn. op het document staat de naam van de klant/retailer die importeert, niet de expediteur. De verzekering voorwaarden heb ik in een pdf verwerkt die ik hier als bijlage heb toegevoegd. Zou je aub een kijkje kunnen nemen? Ik zou het enorm waarderen! Dat ligt eraan wat ik kies. Ik moet eerst even kijken of ik er voor kies of mijn leverancier FOB of EXW gaat leveren. De verzekering is bij EXW in ieder geval door to door. De expediteur levert inclusief alle kosten, behalve douanekosten in Nederland en BTW in Nederland. Volgens mij heet DAP? Moet ik dus expliciet aan de expediteur melden dat het een DAP zending is? Ik zou het echt niet weten. Zie nogmaals de verzekeringsvoorwaarden in de bijlage. Dat is helemaal waar. In het geval dat ik een beroep moet doen op de verzekering van CPIC, dan neem ik aan dat het in eerste instantie door mijn expediteur wordt gedaan? Natuurlijk indien ik niet eens ben met de beslissing van CPIC, dan komt het procederen in het spel. Weet je toevallig of het vaak voorkomt dat een verzekering een onredelijke beslissing neemt? Alvast erg bedankt! pdfje.pdf
  5. Dank voor de reacties allemaal! @Hans van den Bergh Ik heb het even nagevraagd en de verzekering is all-risk verzekering bij de ''China Pacific Insurance Company (CPIC)''. Wellicht is het nu in ieder geval minder noodzakelijk? Ik neem aan dat een dergelijk groot Chinees verzekeringsinstantie wel betrouwbaar is, toch? @Bert. Als ik het dus goed begrijp is er niet een grote kans dat zonder pallets dozen worden kwijtgeraakt. Het is vooral handig voor de laders en lossers. Ik zou met de expediteur kunnen onderhandelen om voor een klein bedrag het op pallets te doen, aangezien het bedrijf dat de pallets lost er voordeel bij heeft. Mijn freight forwarder in China verzorgt het grootste deel en daarna dragen ze het over aan een consolidatie bedrijf in Nederland om de douane te klaren en transport te verzorgen. Moet ik dus het beste contact opnemen met het bedrijf in Nederland, of in China?
  6. Bedankt voor je input. Dus als ik het goed begrijp wordt pallets aangeraden omdat bij een LCL lading de kartonnen dozen door elkaar kunnen raken en er zo dozen wordt kwijtgeraakt? Om de 150 USD kosten te besparen is wellicht een andere oplossing om een a4 met mijn logo op elk doos te plakken? Of zoals @Hans van den Bergh de dozen op een andere manier te bundelen? Hoe moet het dan gebundeld worden is de vraag? Mijn forwarder zal waarschijnlijk pas morgen antwoorden op de vraag wat de verzekering inhoudt.
  7. Edit: Het is waar wat ze ons vertelden op de basisschool. Begrijpend lezen is erg belangrijk. Verzekering kost ''cargo value *1.1*0.1%''. Dus 0.1% in plaats van 0.1. Ik vraag aan mijn forwarder even wat voor een verzekering het is en dan rapporteer ik het hier.
  8. Bedankt voor je welkom Hans! Ik twijfel of ik je vraag begrijp. Het is een batch die komt van 1 leverancier, dus dan zouden ze toch bij elkaar moeten worden gezet? Of moet ik expliciet aan de expediteur vragen dat ze het moeten bundelen? En wat wordt precies met bundelen bedoeld? Eerlijk gezegd heb ik niet over verzekering nagedacht. Dit is pas mijn derde grote shipment. Het is dus verstanding om een verzekering af te sluiten neem ik aan. Momenteel heb ik een goede offerte ontvangen van een freight forwarder in China, die al 2x eerder succesvol zendingen via spoor voor mij heeft geregeld. Huidige zending gaat dus via zee. Verzekering kost bij hun ''invoicewaarde x1.1 x 0.1''. Dat zou bij deze zending al gauw 500 euro zijn. Dat is nogal duur. Is dat een normale prijs voor verzekering? Ik twijfel dan of de verzekering het waard is. Ik ga wat meer onderzoek doen over verzekering.
  9. Beste Higherleveler's, Ik heb een zending die van Shenzhen naar mijn huisadres in Nederland moet gaan, via zee. Het gaat om 37 cartons van elke 60x60x60 cm. 5.10 CMB in totaal en 366 kg in totaal. Is het erg noodzakelijk om ze op pallets te plaatsen? Een expediteur vertelde mij dat het vaak gestolen wordt in Rotterdam haven als het niet op pallets zou worden geplaatst. Een ander zei dat het verstandig is om de zending te beschermen. Wat is jullie mening hierover? Is het nodig om ze op pallets te plaatsen? Het zou mij namelijk 150 USD extra kosten. Bij voorbaat dank.
  10. Hallo mensen, Ik ben nogal in tijdsnood vanwege een deadline en ik hoop dat iemand hier mij kan helpen met zijn/haar kostbare tijd. Ik wil een zelf-massage tool importeren en branden om het verder te gaan verkopen, maar ik weet niet of ik dan geen inbreuk maak op enige intellectuele eigendomsrechten. Er zijn meerdere bedrijven die hetzelfde soort tool verkopen, maar elk met een iets ander design. Zie de collage afbeelding. Ik denk dat de tool als eerste is uitgevonden door Thera Cane. Een paar vragen hierover: 1) Waarschijnlijk kunnen de andere merken hetzelfde tool als de Thera Cane verkopen, anders zouden niet zo veel bedrijven dat doen. Wat ze denk ik niet mogen is precies hetzelfde design te gebruiken als de Thera Cane. Klopt dat? 2) Als ik het goed heb mag ik niet een product op de markt brengen met precies hetzelfde design als de Thera Cane en het een eigen merk te geven? Of moet ik dan een iets andere uiterlijk hebben? Of misschien is de Thera Cane alleen beschermd in de US en mag ik in Europa hetzelfde design gebruiken zonder er (in de toekomst) in problemen mee te komen? 3) Hoe kan ik erachter komen of de design van de ''Selfie massager'' en ''Body Back'' merk ook beschermd zijn? 4) Alibaba verkoopt een design, zie collage, die ik niet eerder heb gezien op Amazon. Zou het legaal zijn om dit product hier in Europa op de markt te brengen? Alvast heel erg bedankt! Links naar de verschillende brands, wellicht is dat handig: *Thera Cane: https://www.amazon.com/Thera-Cane-No-Model-Massager/dp/B00NH0XG7E/ref=sr_1_3?keywords=thera%2Bcane&qid=1552745469&s=gateway&sr=8-3&th=1 * Selfie Massager: https://www.amazon.com/LiBa-Massager-Trigger-Fibromyalgia-Relief/dp/B014RQ82JS/ref=sr_1_7?keywords=thera+cane&qid=1552745469&s=gateway&sr=8-7 * Body Back: https://www.amazon.com/Body-Back-Original-Trigger-Therapy/dp/B005F9F5H4/ref=sr_1_1_sspa?keywords=thera%2Bcane&qid=1552745242&s=gateway&sr=8-1-spons&th=1 *Sokiss: https://www.amazon.com/Sokiss-Massager-S-Shaped-Shoulder-Myofascial/dp/B073PY5JZK/ref=sr_1_26?keywords=thera%2Bcane&qid=1552745242&s=gateway&sr=8-26&th=1
  11. Ja Huidige registratie wordt niet aangepast. Nieuwe aanvraag krijgt apart nummer, en moet ook apart voor betaald worden. Helemaal top! Hiermee ben ik dus enorm geholpen :) Bedankt!
  12. Exact hetzelfde woordmerk nogmaals aanvragen voor iets andere waren- en diensten kan ook prima zonder er iets achter te plakken. Oh ik dacht dat dat niet kon! Dat zou een ideale oplossing zijn. Weet je dat zeker? Want op de website van BOIP staat: ''Uw merkrecht geldt dus alleen voor de producten en diensten die u vermeldt. Denk er daarom goed over na welke u kiest, want nadat uw merk is ingediend, kunt u er geen meer aan toevoegen. ''. Bedankt! @Highio Ik heb een master rechten afgerond.
  13. Ok mensen, ten eerste bedankt voor al jullie antwoorden. Ik wil inderdaad mijn ecommerce journey beginnen met private labeling en niet zozeer ''verkopen van Chinese meuk''. @Branko Ik heb contact gehad met de Notice and Takedown afdeling van bol.com en die erkennen dat een Notice and Takedown procedure alleen succesvol doorlopen kan worden indien er sprake is van een ''schending van merk- en eigendomsrechten in de breedste zin''. Ik heb onderzoek gedaan naar deze kwestie en de meest zekere methode (met het minste hoofdpijn) is om het merk te registreren en te laten drukken op het product en/of verpakking. Ik besef dat jullie je niet realiseren wat het betekent als je lang hebt gezocht naar een goede leverancier en de juiste type van het product hebt uitgezocht, foto's gemaakt, het product voor weinig hebt aangeboden en dus geld hebt geinvesteerd zodat je product hoger in de rankings komt etc etc... en dan komt er iemand doodleuk op jou listing verkopen. Vaak is het niet eens identiek hetzelfde product. Het is dus niet zomaar ''even een belletje plegen en het product ligt volgende dag bij bol.com en je maakt miljoenen''. Ik heb niet rechten afgemaakt om vervolgens ''Chinese meuk te verkopen''. Ik wil een goede brand bouwen en ik heb onderzoek gedaan voor ik dit vraag stelde, maar niet essay-waardig onderzoek. Ik dacht misschien weet iemand het concrete antwoord hier. Voor mensen die met hetzelfde probleem zitten: je kunt ook het merknaam registreren met iets erachter. Zoals ''Nike classics'' en op die manier extra klassen aan toevoegen. Bedankt voor degenen die hulpzame antwoorden hebben gegeven!
  14. Beste mensen, Om ervoor te zorgen dat op bol.com geen andere verkopers onder mijn listing hetzelfde product verkopen is het haast noodzalijk om mijn merk officieel te registreren. Nu wilde ik mijn merk registreren, maar ik stuitte op een probleem: het kiezen van de ''klassen'' waarin mijn merk bescherming zal genieten. Dus de soort producten waarvoor mijn merk geregistreerd zal zijn. Bij BOIP mag je bij de standaardpakket maar 3 klassen kiezen. Het probleem is dat ik maar net begonnen ben met ecommerce en nog geen niche heb gekozen. Dit betekent dat ik voor nu allerlei producten wil verkopen die onder verschillende product categorien vallen. Deze producten vallen onder veel meer dan 3 klassen. Het is dan te duur om het merk te registreren voor al deze klassen. Is er een manier om dit op de lossen? Is het bijvoorbeeld mogelijk om het merk voor een hele algemene klasse te registreren waardoor ik toch het hooffdoel van voorkomen van andere verkopers op mijn listing kan bereiken? Of misschien zoiets als het merk registreren voor de klasse ''webshop'' of iets dergelijks? Ook vraag ik mij af of het mogelijk is om later nog klassen toe te voegen voor hetzelfde merknaam? Of moet je dan per se een andere merknaam kiezen? Bij voorbaat dank!
  15. Een klein deel van onze werkzaamheden is het organiseren van het transport voor de klanten waarvoor wij sourcing en orderafwikkeling regelen. Voor het transport bestaat bij ons nog steeds geen behoefte (lees vertrouwen) dit met een Chinese forwarder te doen. Trek daaruit zelf je conclusies. Bedoel je hier dat als je 20 cbm hebt het met een Chinese forwarder 2.000 USD goedkoper is? Dan verwijs ik je naar het commentaar van Blous "Als het klinkt en lijkt ....." Als je maar 1 cbm goederen in het total hebt en dat al 100 USD goedkoper is, zitten er geen THC, inklaringskosten etc. in. Die komen er dan beslist nog bij. Bedankt voor je reactie. Nee, dat bedoel ik niet. Ik had het beter kunnen formulere. Als ik 1 cbm stuur dan is de Chinees tot nu toe ongeveer 100 USD goedkoper voor verscheping via spoor. Transport via de spoor is bij Nederlandse expediteur duurder heb ik gemerkt. Voor zeevracht ben ik achter gekomen dat Nederlandse expediteurs goedkoper zijn, vooral als het om grotere volumes dan 1 cbm gaat.

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept