Ondernemer Nijmegen

Legend
  • Aantal berichten

    367
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Alles dat geplaatst werd door Ondernemer Nijmegen

  1. Daar valt vrijwel niet over te communiceren met Amazon. (dat geld eigenlijk voor alles, je krijgt gewoon geen of maar een half antwoord). Het enige dat ik dus kan doen is zorgen dat ik het kan terugvragen maar ook belangrijk dat is straks de boekhouding goed kan bijhouden en duidelijk kan zien hoeveel btw ik in welk land moet afdragen.
  2. Goedendag, Momenteel gebruiken we voor de boekhouding het pakket van Reeleezee. Dat bevalt opzicht goed. Wel moeten we klooien met aan amazon te betalen BTW. Wij verkopen op o.a. amazon. Van amazon krijgen we welke maand een factuur voor de ingehouden commissie bedragen. Amazon die dat factureerd zit in Luxemburg. maar ondanks dat ze ons BTW nummer hebben brengen ze gewoon 21% btw over de commissiebedragen in rekening . (al contact over opgenomen maar komt geen bruikbare reactie en ook geen oplossing). Deze BTW mogen we dus niet in Nederland terugvragen maar moeten we in Luxemburg doen. Nu splitsen we binnenkort het bedrijf en moet ik dus ook een nieuwe boekhouding opzetten. daarvoor dus al bezig met gratis account van Reeleezee. Maar nu blijkt dat er geen ICP aangifte mogelijkheden zijn binnen Reeleezee als er dus BTW in rekening gebracht wordt, ze gaan er altijd vanuit dat je 0% btw betaald. Maar ook blijkt hun pakket niet bruikbaar te zijn als je boven de drempelbedragen in landen komt. Ik verwacht b.v. na paar maanden boven het drempelbedrag voor Belgie en Frankrijk te komen en binnen een jaar ook voor Duitsland en mogelijk nog andere landen. Reeleezee heeft echter geen mogelijkheden om vanaf drempelbedrag dus de btw niet meer in Nederland af te dragen maar in het betreffende land, je kan dus niet instellen dat die BTW apart gehouden moet worden en snel en eenvoudig elke maand/kwartaal een overzicht van omzet in dat land krijgen en de daar af te dragen btw (en wat daar nog meer bij komt kijken). Dus moet helaas opzoek naar nieuw boekoud pakket welke dat wel kan. Liefst een die ook andere valuta aankan (krijg nog wel eens gefeactureerd en uitbetaald in andere valuta (voornamelijk Engels Pond momenteel) maar moet dat nu dus steeds handmatig omrekenen. Iemand een tip voor een redelijk eenvoudig te gebruiken boekhoud pakket welke bovenstaande wel allemaal kan? Groet Daniel
  3. dat klopt, maar is denk ik wel de belangrijkste uitdaging van franchise ketens om op te lossen zodat alle partijen daar voldoende achter staan en voldoende van profiteren. elke keten die daar geen goede oplossing voor vind gaat het uiteindelijk afleggen. Action, Aldi, kruidvat en Lidl heb ik vaker gelezen maar blijf me daar over verbazen. Die partijen hebben zodanig klein assortiment dat het geen concurrentie zou mogen zijn. Als je daar als gespecialiseerde speelgoedwinkel met zeer groot assortiment niet van kan winnen dan doe je echt iets heel erg fout!
  4. Het is een bug die al tijdje bestaat in het nieuws en artikelen systeem. 1. naar mijn idee is dat zeker het geval. enkel zijn veel franchise formules niet met hun tijd meegegaan. veelal door kanaal conflicten naar mijn idee. de franchise nemers zien vaak online activiteiten als een bedreiging voor hun omzet. Bij intertoys waren die problemen er wat ik heb meegekregen daarvan er ook. zo vonden ze die marktplaats functie die Intertoys kortstondig vervulde helemaal niks omdat de prijzen daarmee onder druk kwamen te staan en dat er omzet verdween naar andere online verkopers. Hoe ze dat vergoedingstechnisch opgelost hadden weet ik niet. Maar als er een goede combinatie is van online en offline en de opbrengsten daarvan goed gedeeld worden is er zeker een toekomst. Maar dan moeten de winkels wel een toevoeging zijn voor het geheel en dat was bij Intertoys duidelijk niet het geval. Franchise is een goede manier om een keten te laten groeien en gebruik te maken van de lokale kennis van ondernemers. 2. ja waarom zouden ze dat niet zijn? ze mogen dan wel gebruik kunnen maken van de marketing van het moederbedrijf en inkoopvoordeel hebben maar moeten het wel nog steeds zelf inkopen en verkopen. Dus het risico blijft en zullen nog steeds goede ondernemers moeten zijn om de zaak winstgevend te kunnen laten draaien
  5. link naar artikel niet zichtbaar, bug is nog niet opgelost zo te zien.
  6. Bedankt! het is me redelijk duidelijk nu. Maar is wel complex aangezien ik dat voor Duitsland, Frankrijk, Belgie en later mogelijk nog andere landen krijg. Heb te maken met de registraties in de verschillende landen, de btw aangiftes in de verschillende landen en dus de administratie die ingericht moet worden om alle bedragen voor die verschillende landen duidelijk te krijgen. Niet iets om mee te gaan hobbyen dus, Naar Reeleezee heb ik net een mail gestuurd met diverse vragen over inrichting van administratie hiervoor. Voor aanvragen belastingnummers voor Duitsland heb ik ook een adres gekregen, maar het liefst werk ik daarvoor dus met een partij die dat gelijk voor alle landen kan regelen.. Weet jij of iemand anders toevallig een bedrijf welke bij dat soort zaken kan helpen? Is de KvK een goed startpunt om me hier verder in t verdiepen (advies gesprek??)
  7. zoals ik al aangaf is mijn vraag niet omdat ik het er niet mee eens ben maar omdat ik in verwarring was door het bericht van dat platform welke mij meedeelde dat die wet dus per 1-1-2019 in werking getreden is en dat ik daarom verplicht ben een Duits btwnummer en identificatienummer door te geven. Kwam dus over alsof dat van de Duitse wet verplicht gesteld wordt en dus ingaat tegen het drempelbedragen stelsel. Ik begrijp nu dat het een keuze van het platform is om dat verplicht te stellen voor hun platform. Dan nog wel de vraag: om die nummers te krijgen moet je dus in Duitsland registreren (nu lees ik her en der dat je daarvoor ook een in Duitsland gevestigd persoon moet hebben). Maar laat ik die nummers verkrijgen en die doorgeven, kan ik dan ook gewoon 0 aangiftes doen bij de Duitse belastingdienst en nog steeds tot drempelbedrag in Nederland aangeven? Nu is het voor huidige bedrijf niet interessant om in Duitsland die nummers aan te vragen aangezien we bezig zijn het bedrijf op te delen waarna de verkoop activiteiten op platformen naar nieuw bedrijf gaan. Maar met dat nieuwe bedrijf wil ik dus wel goed regelen vanaf begin aangezien ik verwacht voor diverse landen of 2019 of 2010 over drempelbedrag heen te gaan, b.v. Duitsland: 100.000 euro - hoop ik tegen eind 2019 zeker bereikt te hebben Belgie: 35.000 - kan ook snel gaan Frankrijk: 35.000 euro - kan ook met paar maanden bereikt zijn Italie: 35.000 euro - hoewel omzet daar wel snel toeneemt zal dat nog wel even duren spanje: 35.000 euro - zal nog wel even duren Eigenlijk dus opzoek naar partij die voor al die landen daarbij kan assisteren. en uitzoeken hoe dat boekhoudtechnisch allemaal moet en of dat met een pakket als reeleezee ook kan.
  8. gaat er niet om dat ik niet mee eens ben, gaat erom dat het erg onduidelijk is . Wil overal aan voldoen, maar ben blij dat ik NL btw snap en dit maakt het gelijk stukje ingewikkelder. Opzich niet erg als ik maar weet wat ik moet doen, hoe ik moet doen en hoe ik dan belastingtechnisch in mijn boekhoud systeem instel (reeleezee). Kortom: plots heel veel uitzoek werk en regelwerk wat ook nog op zeer korte termijn gedaan moet worden.
  9. Ik heb het platform ook ondertussen om opheldering gevraagd . Ook boekhouder heb ik het gevraagd maar die wist zo ook niet dus verwees me door naar specialistische partij betreffende Duitse BTW. Platform vraagt namelijk heel specifiek om een DUITs BTW belastingnummer nummer en Duits BTW indentificatienummer. Beide moet ik voor 1 maart doorgeven. Moet zo en zo even heel goed gaan verdiepen in de Europese belastingregels en hoe ik dat allemaal moet opzetten aangezien ik verwacht in 2019 voor paar landen wel de drempelbedragen zal gaan halen (Duitsland en Frankrijk). En mogelijk interesant om inderdaad gelijk Duitse BTW te gaan berekenen aangezien die 2% lager is als in NL en ik dan net iets lagere prijzen kan aanbieden. eens uitzoeken waar ik daarvoor terecht kan om me beter te laten informeren over alles wat daarbij komt kijken.
  10. dat klopt, maar deze Duitse marktplaats verzoekt mij dus wel voor 1 maart een Duits belastingnummer en Duits BTW-indentificatienummer door te geven. en als ik die dus niet heb moet ik daarvoor zo snel mogelijke en aanvraag doen. en als reden daarvoor wordt dus naar die Duitse wet verwezen die op 01-01-2019 in werking getreden is. Ik moet wat ik er van begrijp mij dus bij Duitse belasting aanmelden en die nummers krijgen en vanaf eerste euro vanaf dat moment belasting in Duitsland betalen.
  11. Bedankt voor de link, geeft iets meer informatie maar nog steeds niet duidelijk helaas. Begrijp daaruit dat het gaat om dat er veel btw ontduiking zou zijn en veel btw onterecht niet in Duitsland aangegeven wordt. Maar haal daar dus niet uit dat ik een Duits BTW nummer moet aanvragen en overleggen en wat zo een verklaring inhoud. En buitenlandse klanten (waar ik onder val als ik begrijp) moeten ook een binnenlandse gemachtigde opgeven. dus nog niet erg duidelijk wat ik nu moet gaan doen helaas.
  12. goedendag, sinds tijdje ben ik bezig om naar diverse Europese landen uit te breiden of in elkgeval voorbereidingen te treffen hiervoor. Nu ben ik bekend met drempelbedragen betreffende de BTW maar haal ik die nog niet. Ik hoop voor de eerste landen dit jaar of volgend jaar die drempelbedragen wel te gaan halen. Nu weet ik ook dat gewerkt wordt aan het invoeren van een Europees BTW systeem waarbij je de aangifte gewoon altijd in je eigen land doet en de landen daarna onderling verrekenen. als ik het goed gelezen heb is dat voor bepaalde beroepsgroepen al ingevoerd en zou de rest 2020 moeten volgen. Nu kreeg ik echter deze week van een platform waar ik me bij aangesloten heb (maar nog niet actief ben) een e-mail met daarin: Wat ik hier dus uit begrijp moet iedereen die dus ook maar 1 euro in Duitsland verkoopt dus direct een Duits BTW nummer aanvragen en de BTW daar afdragen en geld dat Drempelbedrag dus niet meer? Iemand die hierover meer weet hoe dat zit? Moet die gegevens voor 1 maart ingevoerd hebben Heb dit nu pas vanaf 1 Duits platform te horen gekregen. Hoe verhoud dit zich ten opzichte van die nieuwe Europese belastingregels? Groet Daniel
  13. Ik heb rest van opmerkingen niet gelezen maar wat mijn eerste indruk was: 1. Ik ga hem weer afsluiten met dat Loading gedoe.... 2. wat is dat voor iets met Antwerpen 3. hij doet iets met diamenten 4. Onee toch iets met saxophone 5. onee, toch iets met bier 6. Nu weet ik het echt niet meer, iets met chocolade? Nu zou ik normaal toch echt alweer weggeweest zijn. Maar vooruit nu even doorgeklikt naar Diensten. oh wacht... hij kan helpen met uitbreiden naar Belgie Wel ik wil wel wat meer weten over consultancy... hmmm dan moet ik gelijk een mail sturen in plaats van dat ik meer info te lezen krijg Kortom (en dat is niet lullig bedoeld) vind ik het een zeer slechte website die zeer onduidelijk is over wat je doet en wat je te bieden hebt. Bekijk eens websites van andere bedrijven die dit soort zaken doen en begin dan nog eens opnieuw of beter laat iets maken door iemand die er verstand van heeft. Tool die je nu gebruikt hebt is naar mijn mening niet iets voor een serieuze zakelijke website. (en ik ben zelf iemand die momenteel druk is naar diverse Europese landen uit te breiden en veel websites van bedrijven die daarbij kunnen ondersteunen bezocht heeft afgelopen maanden)
  14. Hallo Maaike, bedankt voor je reactie. ik zal je eens via Linkedin benaderen. Ondertussen alweer hoop ontwikkelingen hier. plan is nu bedrijf te gaan splitsen in online en offline deel. Online gebeuren zal nog veel beter ingericht gaan worden, heb een hele lijst met verbeterpunten om efficienter te werken. ook staan er hele lijst kanalen in de rij om aangesloten te worden die (snel) kunnen bijdragen aan omzet. Verder was en is mijn probleem dat ik nu in het wildeweg als een soort van blinde bezig ben met verkopen en prijzen. Daarvoor ben ik met een specifieke marketingpartij in gesprek over een plan om veel gerichter te kunnen gaan verkopen op de platformen. Daar heeft die partij zeer veel ervaring mee (niet enkel de theorie maar vooral de praktijk) en speciale software voor om meer producten in koopblok te krijgen en prijzen te optimaliseren. Gebeurd dus van alles (ook mindere zaken als software problemen die naar boven komen)
  15. A. volgens mij had TS de aankoop kosten van dat 2de beschadfigd retour ontvangen product niet hoeven terug te betalen. de klant dient het wel deugdelijk terug te sturen. TS heeft het keurig beschermd in bubbelfolie naar klant opgestuurd, klant heeft het goed ontvangen maar heeft of thuis zelf beschadigd of doordat ze ondeugdelijk (zonder bubbelfolie) terug gestuurd hebben is de klant verantwoordelijk voor de schade. Dus TS had keurig het goed retourontvangen product terugbetaald. voor het 2de beschadigd retour ontvangen product is dan de vraag of hij helemaal niet hoeft terug te betalen of slechts een deel. Uiteindelijk heeft hij dat volledig terugbetaald dus meer gedaan als hij zou moeten doen. B. heeft de TS te maken met een louche incassobureau die dossierkosten (fantasiekosten) rekent, voor mij zou dat al reden zijn incassobureau dus zeker niet te betalen, zeker ook al gezien die veel te vroeg ingeschakeld zijn.
  16. Hoi, we willen eerdaags een bestaand bedrijf gaan splitsen met online en offline werkzaamheden. Voor het online deel moet ik nu een nieuwe handelsnaam hebben maar blijkt lastiger als gedacht. wat gaan we doen: online verkopen van allerlei consumentenproducten, voornamelijk via diverse marktplaatsen in heel Europa. en daarnaast ook via meerdere eigen webshops. We gaan verkopen in Nederland, Duitsland, Engeland (afhankelijk van brexit), Frankrijk, Italië, Spanje en later in nog diverse andere europese landen. Ik zoek een naam die in alle talen goed uit te spreken is, geen vreemde betekenis heeft en waarvoor domeinnamen als .nl / be / .de / .fr, .co.uk / .sp / .it / .com enz. nog zoveel mogelijk vrij is. Naam hoeft niet perse een specifieke betekenis te hebben maar moet gewoon goed klinken en geen verwarrende associaties opleveren. Aangezien we vele verschillende soorten producten gaan verkopen kan het dus niet een product gerelateerde naam zijn. En aangezien we door heel Europa gaan verkopen kan het ook geen plaats/land gebonden naam zijn. Hoop dat iemand me verder op weg kan helpen hiermee. Gaat dus echt om de naam voor het bedrijf (waarop algemene site komt met bedrijfsinformatie Groet Daniel
  17. Dat mag ook via b.v, het aanbieden van de mogelijkheid de order te komen ophalen. Is voor de meeste klanten geen optie maar daarmee voldoe je dus ook al daaraan. maar daarmee neem je een flink financieel risico en haal je jezelf erg veel werk op de nek. Bij afterpay of klarna ben je (vrijwel) gegarandeerd van dat je je geld krijgt en heb je verder niks meer mee te maken, dus geen gedoe met herinneringen, aanmaningen, rechtszaken en risico dat je je geld nooit krijgt.
  18. kort door de bocht: dat is niet aan hem maar aan de oud eigenaar die contract met hoster heeft gesloten. iets genuanceerder: hangt er uiteraard vanaf of hij dat contract heeft overgenomen of niet
  19. waar de site staat is onbelangrijk. gaat om waar de domeinnaam staat (https://www.sidn.nl/whois?q=manelli.nl) . maar als je token hebt kan je gewoon verhuizing aanvragen. ga naar b.v. transip.nl vul naam in, klik op verhuizen en volg de stappen. website ziet eruit alsof je kan missen. betreft e-mail: nadat je domeinnaam verhuist hebt kan je via transip of andere hoster een pakket nemen en e-mail aanmaken en heb je binnen 24 uur weer e-mail.
  20. via sidn.nl kan je gegevens van domeinnaam opvragen (als nl naam is) en kan je ook zien waar gehost wordt. Maar als je token hebt van domeinnaam moet je de domeinnaam gewoon zo kunnen verhuizen zonder tussenkomst van oude domeinregistar. En als je de naam verhuist hebt gaat de website vanzelf offline
  21. nog een terugkoppeling: er is veelvuldig contact met platform geweest, op gegeven moment ging het over naar: je mag ook een screenshot van online banking account maken waarop alle gegevens incl. Bic code bij elkaar staat. Ook daarvan weer moeten uitleggen dat dat niet kan omdat ook daar de BIC code niet vermeld wordt. Uiteindelijk heb ik een bankafschrift, jaaroverzicht, screenshots van verschillende pagina's van online banking en een screenshot + link van bankpagina waar BIC vermeld wordt gestuurd. Daar hebben ze ruim 2 weken over moeten nadenken maar zojuist dan toch uiteindelijk bericht dat ze het accepteren en mijn account is goedgekeurd :-) Iedereen bedankt voor meedenken dus.
  22. een update: Ik was druk met verzendproblemen naar buitenland en had al besloten van PostNL af te stappen maar de afgelopen 2 weken diverse ontwikkelingen (voornamelijk laatste dagen). was weer een hele reeks met problemen met zendingen naar voornamelijk Duitsland en Frankrijk.: * na scan naar land van bestemming helemaal niks meer * adres/klant onbekend terwijl duidelijk wel bestaat * na arriveren in buitenland direct retour * DHL afleverpunten (niet aan adres zichtbaar) * 1 afleverpoging waarna de klant een bericht hoort te krijgen dat hij kan ophalen of nieuwe afspraak kan maken maar waarvan berichten niet aankomen. Gevolg hele reeks boze klanten, zendingen die weken over doen om retour te komen, klanten die klachten indienen, orders die ik moet annuleren (vanwege dhl adressen) enz. enz. Resultaat: verkoop accounts op platform (tijdelijk) geblokkeerd omdat aantal annuleringen en klachten tehoog was. dus daaruit nu geen orders meer. Heel erg balen uiteraard, maar zie het ook weer als kans. Goed dat dat nu gebeurd, en blijkbaar iets waar je duidelijk eerst doorheen moet. Bied me dus inzicht in dat ik bepaalde zaken nog veel beter moet organiseren (zowel de verzending als de productinfo voor die platformen aangezien ook daarmee een probleem was). Dus daarmee nu alweer aan de slag (zover ik dat nog niet was). Buiten bovenstaande problemen werd de keus voor een andere specifieke verzendpartner ook stuk makkelijker gemaakt door de mogelijke samenwerking met groot nieuw platform waar het een harde eis is dat je verzend via DHL of Hermes - overstappen naar DHL dus alleen kan dit pas maart/april omdat de plugin van DHL voor mijn webshop software pas naar verwachting dan klaar is. nu dus aan het kijken naar tussenoplossing via pakketstapelaar maar dat lijkt qua tarieven enkel oplossing voor Duitsland maar niet voor overige landen. Hier dus heel druk mee om zo snel mogelijk op te lossen. - productinfo proberen te verbeteren/uit te breiden. niet makkelijk doordat bepaalde info ontbreekt maar op bepaalde platformen wel verplicht is - eerdaags gesprek met eigenaar van een bedrijf welke zelf ook tegen al die zaken aangelopen is in het begin van zijn bedrijf Ondanks dat het dus even balen is dat er een stukje omzet wegvalt bied dat de kans om nog veel sterker terug te komen en heb ik weer veel van geleerd (en nog met partijen in gesprek om volledige duidelijkheid te krijgen. Verder bevestigd het mijn strategie om risico te spreiden over meerdere platformen, meerdere accounts per platform en meerdere soorten producten. En het laat zien dat het op het eerste oog een makkelijk te kopiëren concept is maar dat dat in de praktijk heel erg tegenvalt door zeer lange aanlooptijden en vele valkuilen die vrijwel niet te ontwijken zijn. Klein stapje terug doen nu, weer even goed bekijken en dan weer vol vooruit (en dan vast nog wel paar keer een stapje terug doen)
  23. Ik weet niet exact hoe ze elke concurrent werkt. Maar ik zie 2 partijen als belangrijkste concurrent: partij 1: verkoopt 383.924 producten (in verschillende productcategorieën, erotiek assortiment is vergelijkbaar met mij, verder heel veel in 2 andere categoriën, waarvan bij 1 een deel weer overlap met erotiek heeft)) en heeft naar schatting 100 x zoveel orders als mij. zover ik kan nagaan en vanaf horen zeggen werkt deze partij als volgt: heel klein deel is op voorraad, ander deel wordt 1 keer per x dagen/weken bij groothandels besteld en dan zelf verzonden en deel gebruiken ze dropshipping dienst van hun leverancier. Over het algemeen een wat langere levertijd. In welke categorie hun meeste omzet zit durf ik niet te zeggen maar merk in mijn basis categorie flinke concurrentie met hun. Partij 2: verkoopt 51.640 producten (in verschillende categorieën waarbij ze qua grote in mijn basis assortiment nog een ruimer assortiment hebben). naar schatting 80 x zoveel orders als mij. deze werken naar wat ik kan achterhalen ook met verschillende manieren, deels voorraad, deels 1 x in x tijd bestellen bij groothandels en dan verzenden en deels dropshipping. Deze partij heeft voor groot deel flink snelle verzendtijd, als ik dan kijk naar waar ze gevestigd zitten kom ik tot de conclusie dat ze die heel snelle levertijd enkel kunnen hebben doordat ze voor grootste deel gebruik maken van dropshipping. Ondanks dat deze partij dus een groter assortiment heeft in mijn basis categorie kom ik ze minder vaak tegen in de concurrentie vergelijkingen betreft prijs. deels komt dat omdat ze deels assortiment voeren van leveranciers die ik (nog) niet heb aangesloten. Daarnaast zijn er uiteraard nog vele concurrenten waarvan er nog wel 10 zijn die momenteel meer orders als mij hebben met soms een beperkter assortiment. deels betreft dit partijen die vanuit de basis al groter zijn (bedrijven met stenen winkels waar ze spullen hebben liggen en daardoor tot 23:00 kunnen verzenden. deels gebruiken die partijen ook Logistiek via bol.com en hebben daar dus voorraad liggen (LVB heb ik ook al wat testjes mee gedaan maar is verhaal apart). De factor omzet tussen mij en bovenstaande concurrenten is enkel op basis van Bol.com en gebaseerd op de verhouding beoordelingen. En beoordelingen is daarvoor geen compleet betrouwbare methode maar zal wel flink dicht in de buurt komen. Van de 2 bovenstaande concurrenten kom ik vooral ook partij 2 veel tegen op andere externe platformen waar ik nu nog mee bezig ben. je bedoeld dat je jouw voorraad daar kan neerzetten? Realistisch gezien heeft dat nog geen enkele waarde met een tiental orders per dag. Om betrouwbare analyses te kunnen maken heb je veel meer input nodig. deels ook probleem doordat ik vanaf platformen maar beperkte data krijg Dat is stiekem natuurlijk wel een beetje het uiteindelijke doel. Daarom wil ik me ook buiten de huidige categorie gaan begeven zodat ik ook toegang tot die platformen ga krijgen die geen erotiek doen. Ik heb een redelijk lagentermijn visie (moet wel gefinancierd worden met een deel kotertermijn visie) waar ik heel rustig aan werk om op te bouwen. Maar theoretisch is als ik al die platformen aangesloten heb, reputatie opgebouwd heb en het kunstje van dat platform door heb en zowel aan mijn zijde (de webshop met importeren van producten en verwerken orders) en de koppeling naar alle platformen op orde heb het mogelijk om elk mogelijk product te verkopen. Het is dan (in theorie) een kwestie van een koppeling leggen met de groothandel en mijn webshop beheersysteem. Een filter maken in koppelingssysteem met platformen en de juiste platformen selecteren en de producten staan in heel europa tekoop. als alles helemaal op orde is kan ik dus elk mogelijk product binnen 1 a 2 dagen binnen heel europa tekoop hebben staan. Realistisch gezien: daar moet nog verdomd veel voor gebeuren om technisch goed voor elkaar te hebben en overal die posities te verkrijgen.
  24. worden opgerold verzonden ;-) en dus geen 2-persoons matrassen en hij betaald toeslag voor grote zendingen
  25. Ik begrijp je gedachte, maar laat me uitleggen: Partij 1 waar ik inkoop betreft niet zomaar een groothandel maar is ook 1 van de belangrijkste producenten ter wereld met vele tientallen eigen merken. Deze heeft vestiging in Nederland en sinds 2 jaar een eigen vestiging in Amerika. dit bedrijf levert niet enkel aan (web) shops maar ook aan vrijwel alle belangrijke groothandels ter wereld. Ik heb ooit (ergens 2011/2012 met hun om de tafel gezeten om te kijken of deelname van hun in mijn bedrijf of andere samenwerking een mogelijkheid was. dat was absoluut niet mogelijk omdat hij dan echt zwaar problemen met andere klanten zou krijgen (hele grote klanten). Ik heb toen dus wel een heel goed inkoop contract gekregen en heb zelfs een tijd lang daar in de groothandel zelf een ruimte gehuurd tot ik eind 2013 door omstandigheden moest stoppen. Dat dit bedrijf uit deze regio vertrekt is zeer onwaarschijnlijk gezien zijn binding met de Regio en de panden die hij recent nog heeft laten bijbouwen. Groothandel 2 was onderdeel van een heel groot Duits concern welke recent failliet gegaan is. De groothandel is net daarvoor verkocht aan een partij die daar veel geld in geinvesteerd heeft en het van Almere en Zeeland naar deze regio verhuist heeft en hier daarvoor net een 8 maanden terug hier een heel pand heeft ingericht. Ook dit is naar deze regio verhuist omdat de eigenaren hier in de buurt nog 1 of meerdere aanverwante bedrijven hebben. De kans dat dit in de nabije toekomst verhuist is nihiel. mocht dat in de verre toekomst wel gebeurden kan ik daar tegen die tijd zeker ook wel oplossing voor vinden. Buiten dat deze partij een groothandel is is ook dit zelf een producent met in de markt heel belangrijke eigen merken en diverse externe merken welke zij exclusief hebben binnen europa. Is ook een speler die aan heel Europa levert. met deze partij doe ik pas paar maanden zaken (heb daar in ver verleden onder vorige eigenaren wel zaken gedaan, sterker nog, dat is de partij waarmee ik ooit in 2004 met deze handel begonnen ben). betreft samenwerking? voorlopig niet, eerst daar een goede relatie mee opbouwen als klant en groeien als klant (kan daar nog een 4 a 5 stappen in kortingsstaffels groeien), dan valt daar nog heel veel mee te bereiken. Mijn belangrijkste concurrenten op de marktplaatsen werken ook met deze groothandel en zijn daar nu veel grotere klanten als mij. die hebben daar dus veel hogere kortingen en kunnen daardoor nu op die platformen goedkoper als mij leveren, maar bij steeds meer producten pak ik ondanks hogere prijs vanwege mijn veel snellere levertijd het koopblok. als ik daar groei kan ik dus ook steeds betere prijzen bieden en dus nog meer omzet vanaf concurentie afsnoepen. Is echt een belangrijke groeipartner voor me dus (zowel qua omzet als winst op producten)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.