Davinci9

Junior
  • Aantal berichten

    21
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

Davinci9's trofeeën

  1. De btw op de facturen en bonnen die je hebt aangemerkt als aanloopkosten, is tevens aftrekbaar. Nadat de Belastingdienst je heeft geaccepteerd als btw ondernemer dan kan je de genoemde bedragen aangeven als voorbelasting en hierdoor ook deze btw terugvragen.
  2. Helemaal eens. In dit geval moet je het product niet alleen zien, maar vooral ook ruiken! :-) Doe er een mooi kaartje bij in de (huis)stijl van je merk en vertel dat je graag binnenkort langskomt om de mogelijkheden te bespreken. Of als je een warme ingang hebt, kan je zelfs beter langsgaan met je samples. Originaliteit en lef zijn hier key!
  3. Uit welke omgeving kom je? Dit is namelijk relevant voor de verschillende incubators, die vaak een regionale insteek en netwerk hebben.
  4. Verder wellicht interessant voor jou, de kleine ondernemersregeling: https://www.kvk.nl/advies-en-informatie/zzp/kleineondernemersregeling-verandert/ De kleineondernemersregeling (KOR) in de btw-regelgeving is per 1 januari 2020 veranderd. In plaats van een belastingvermindering is er nu een btw-vrijstelling. Deze kun je gebruiken als je omzet onder de 20.000 euro blijft. Als je hieronder blijft, hoef je per kwartaal dus helemaal geen BTW-aangifte te doen. Uiteraard wel je jaarlijkse inkomstenbelasting.
  5. Een belangrijke trend die ik zie op dit moment zijn de 'hart onder de riem boxen' voor werkend personeel dat gedwongen thuiszit door Corona. Met dit soort boxen laat de werkgever haar betrokkenheid zien en geeft dit vaak een boost voor de motivatie van de werknemer. Leuke voorbeelden die ik heb gezien zijn boxen met healthy snacks, gezonde sappen, film bonnen, verwen-artikelen (badspul etc), bloemen/planten. Hier is zeker vraag naar en biedt wellicht een kans voor jullie!
  6. Helemaal eens met Hans. Het beste is om je potentiële klanten te bevragen of ze zouden stoppen voor je kraampje en wat hierin voor hun belangrijk is (snelheid, gemak, betaalmogelijkheden, service etc). Ga dus langs de weg staan, deel gratis proef-aardbeien uit en vraag mensen naar hun mening. Proof of the pudding is the eating!
  7. Helaas wel, aangezien het een 'generieke regeling' is. Bedrijven die voldoen aan de spelregels, hebben dus recht op de steunmaatregelen.
  8. Mag ik je een advies geven? Maak deze gok wat concreter door het doen van goed marktonderzoek, een enorm belangrijk onderdeel van je ondernemingsplan. Welke trends zijn er momenteel? Waar hebben klanten behoefte aan? Welke bedrijven zijn precies je doelgroep? Hoe ga jij hier op inspelen? Wat is je onderscheidend vermogen ten opzichte van je concurrentie? De antwoorden uit je marktonderzoek gaan je waarschijnlijk ook meer richting geven op de vraag of je een vrachtwagen moet kopen, huren, leasen of wat voor vorm dan ook.
  9. Paar zaken die mij opvallen: Het pop-up scherm van de inschrijving van de nieuwsbrief zit precies onder je 'sticky' menu (home t/m blog) waardoor je het niet kunt wegklikken. Ik snap je slogan niet c.q. vind het niet krachtig. Wat bedoel je met 'In geen tijd een betaalbare software op maat van uw KMO'? Bedoel je dat jullie snel werken? Binnen no-time? Snelheid vind ik zelf altijd een wat zwakke USP. Ik zou geen snelheid willen bij maatwerksoftware, maar juist kwaliteit. Verder weet ik niet direct wat je met KMO bedoeld. Je call to actions zijn wat wazig. Ontdek de kostprijs? Kom ik nu iets te weten over je inkoopprijzen? Waarom is dit voor mij als bezoeker relevant? Als je perse iets wilt zeggen over je prijzen zeg dan ' ontdek waarom wij een scherpe prijs hanteren'. Verder ' Contacteer ons voor meer informatie' is meer gebiedende wijs, 'Neem contact met ons op' vind ik veel vriendelijker. Ik lees geen reviews van andere gebruikers. Het is altijd een krachtig middel om de klanttevredenheid van eerdere klanten te laten zien. Ik begrijp dat jullie een zeer brede propositie hebben: Onze software applicaties zijn uitermate geschikt voor: facturaties, CRM integratie, voorraadbeheer, bestellingen, document management, enz. Is er geen sprake van focus? Als jullie inderdaad allround softwarebouwers zijn dan zou ik wat voorbeelden willen zien van software dat jullie eerder gemaakt hebben. Een showcase kan hier goed werken. back office administratie, volgens mij een contaminatie. Je administratie is per definitie back-office, van een front-office administratie heb ik nog nooit gehoord namelijk. De prijzen lijken modulair opgebouwd (vanaf 799 euro). Ik kan echter nergens lezen wat de andere opties zijn waaruit ik kan kiezen en waarom dit voor mij interessant kan zijn. Als ik op de 'onze handige offerte-tool' call to action klik ga ik gewoon naar een contactformulier. Dat dekt niet helemaal de lading. Is de link niet juist of is de offerte-tool nog niet af? Ik word nu als gebruiker met verkeerde verwachtingen doorgestuurd en dit zou een reden zijn voor mij om af te haken. Verder vind ik het een leuk concept waar zeker potentie in zit. Betaalbare (maatwerk) software voor het MKB segment is veel behoefte aan. Met een beetje bijschaven aan het concept kan je leuke dingen gaan doen in de toekomt. Succes!
  10. Wauw wat een goede en bruikbare feedback! Echt heel mooi om te zien dat diverse mensen echt de tijd nemen om de website helemaal door te nemen en daarna nuttige tips terug te koppelen! Ik ga - aan de hand van de feedback - eens kritisch kijken naar enkele ontwerp elementen (pagina diensten, icoon winkelwagentje, dropdown kennisbank). Verkoopcijfers en conversie kan ik inderdaad niet direct met je delen, maar dit ziet er wel goed uit. Zeker de verkoopcijfers zijn positief, de conversie mag wat mij betreft nog wat omhoog. Ja de kennisbank levert inderdaad veel traffic op! Dit vind ik een interessante constatering. Uiteindelijk gaat het inderdaad om de ondernemer/onderneemster. Wat zou je hier willen zien op de site? Of wat mis je precies?
  11. Inderdaad een mooie suggestie om het nuttige met het aangename te combineren!
  12. Oh, ik zie het inderdaad, dank! @Hans van der Vlis: mooie recensie heb je kregen. Leuk dat klanten de moeite nemen om zoiets over je te schrijven. Ik zie dat de recensie centraal geplaatst is op je website, waardoor je bezoekers snel de recensie zullen vinden. Een mooi visitekaartje dus. Waar ikzelf wat argwaan bij zou hebben is het feit dat het slechts één recensie is. Wat zegt dit (over het algemeen) over de tevredenheid van je klanten? Heb je wellicht meer feedback gekregen, zodat je bijvoorbeeld 3 recensies zou kunnen laten zien? Power of the crowd is hierin belangrijk!
  13. Volgens mij is in de manier van communiceren wat maatwerk noodzakelijk. Sommige klanten die een (emotionele) band hebben met de oud-eigenaar, zullen een 'warme overdracht' meer waarderen waarbij de oud-eigenaar zelf (in persoon) vertelt over de overname. Bij andere (wellicht wat kleinere) klanten kan je wellicht volstaan met een brief. Bottom-line is volgens mij dat klanten continuïteit van dienstverlening enorm belangrijk vinden. Het is dus goed om te benadrukken welke zaken er gaan veranderen voor de klant door de overname en wat hiervan het effect is. Positief geredeneerd kan je het momentum ook aangrijpen om eens een keer extra persoonlijk contact te hebben met je klanten. Dit is wellicht een wat zwaardere investering, maar klanten waarderen het over het algemeen zeer dat je persoonlijk de tijd neemt om hun te informeren over alle wijzigingen.
  14. Hallo Hans, Zou je - aangezien de link naar je site is verwijderd - de recensie hier eens kunnen delen op dit forum? Dat geeft mij wat meer gevoel wat iemand over jouw dienst of product heeft geschreven. Recensies kunnen vanuit sociale bekrachtiging een goed middel zijn om klanten over de streep heen te trekken, maar als je ze niet goed gebruikt gaat dit ten koste van je geloofwaardigheid is mijn ervaring.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.