Jump to content

hightree

Junior
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0
  1. Mijn advies is NIET betalen. Wil je toch een deel betalen, dan zou ik dat zeker pas doen als je een bevestiging hebt dat ze akkoord zijn met ...% van de factuur. Doe je dat niet en betaal je nu 50%, dan komen ze nog een keer terug voor de andere helft. Omdat er niets op papier staat, zullen ze wrs zeggen dat er geen regeling is getroffen en dat je vooralsnog de andere helft moet betalen... Zelf heb ik na de 1e herinnering (ergens januari) niets meer van ze gehoord. Of ik gebeld ben weet ik niet. Vreemde nummers (beginnend met 2xlandcode of korter/langer dan 10cijfers en buiteland nummers) of 'onbekend'/'prive' nummers neem ik niet op. Mensen kunnen inspreken en dan bel ik wel terug. Er is nooit ingesproken. Succes iedereen
  2. Bij mij is het nog stil, de 18e liep de 2e termijn af... Ik juich nog maar niet, maar duim wel...
  3. Het is inderdaad geen sprake van een spooknota, maar vanwege het ongeldige btw nummer komt hij niet in mijn administratie. Daarnaast ben ik misschien wel actief op hun aanbod ingegaan voor gratis vermelding door mij aan te melden, maar ik ben geen overeenkomst aangegaan. Er is géén overeenkomst, daar er geen bevestiging vanuit hun is gekomen (art 3.1 van hun AV) én de site nog altijd aangeeft dat mijn aanvraag in behandeling is.
  4. Klopt, zat ik ook aan te denken. Maar dat is dan ook zichtbaar voor ons neem ik aan. Ze komen wel erg onbetrouwbaar over als ze steeds van A naar B blijven hoppen met bankrekeningnummers, BTW nummers en dan ook hostingpartijen...
  5. Super goed gedaan allemaal! Bedankt iedereen voor de steun, dat voelde goed. Zodra er (toch) weer nieuws is laat ik van me horen.
  6. De fraudehelpdesk heb ik ook ingelicht. De factuur is aangepast en daarmee niet meer integer, zoals dit moet zijn volgens de richtlijnen van de belastingdienst. Melding hiervan kun je maken bij valse-email@fraudehelpdesk.nl. Dit wordt door de belastingdienst aangeraden.
  7. Ondanks dat het BTW nummer nu misschien wel en geldig nummer betreft heb ik een mail gestuurd naar de belastingdienst. Als aanvulling op het hele verhaal. Wat ze er mee gaan doen is natuurlijk aan hun.
  8. Zojuist heb ik de SNS bank gebeld (030 – 633 30 00). Een vriendelijke man stond mij te woord. Hij heeft alles genoteerd, hij nam het heel serieus. De beide facturen heb ik doorgestuurd. Alles gaat nu naar de afdeling fraude en zal spoedig bekeken gaan worden. Tevens heb ik hem ook verteld van de ING. Daar wordt wrs ook contact mee gezocht door hun. Wellicht handig als meer mensen gaan bellen, danwel mailen vandaag.
  9. Sturen jullie eigenlijk nog een brief/e-mail naar regiobedrijvengids als reactie op de herinnering? Was ik eigenlijk niet van plan...
  10. Helaas viel ook bij mij de herinnering op de digitale deurmat. Ook mijn factuur heeft een nieuw BTW nummer en rekeningnummer van de SNS bank gekregen. Ben eigenlijk benieuwd op welke naam deze SNS-rekening staat en op welke naam de ING-rekening staat. Het hoeft namelijk helemaal geen rekening op naam van ProNet te zijn, of op 2x dezelfde willekeurige andere naam. Dat kan verklaren waarom er toch weer een rekening geopend is. Het is namelijk zo dat er vroeger controle werd uitgevoerd of naam en rekeningnummer overeen kwamen. Tegenwoordig kun je overboeken naar een rekeningnummer met iedere willekeurige naam. Als het niet overeenkomt, wordt het geld toch gewoon naar het genoemde rekeningnummer overgemaakt. Morgen ga ik de SNS bank bellen en toch ook de belastingdienst op de hoogte brengen van deze wijziging (het zaakje lijkt toch echt te stinken met deze werkwijze). Daarnaast vraag ik me af in hoeverre ze deze wijzigingen op een factuur mogen doorvoeren. Deze factuur is nu namelijk niet dezelfde als die eerder werd toegezonden. Iemand een idee? Actiepunten: * SNS waarschuwen * Belastingdienst op de hoogte brengen * Alle nieuwtjes hier direct delen
  11. Hallo allemaal, Afgelopen 2 weken heb ik me ook verdiept in de bizarre factuur en rompslomp rondom regiobedrijvengids.nl. Erg prettig om te lezen dat ik er niet als enige zo voor sta. Na een maand gratis vermelding viel helaas ook bij mij de factuur in de digitale brievenbus. Deze heb ik uiteraard NIET betaald. Er is immers geen sprake van een overeenkomst (zie artikel 3.1 van hun AV). Ze hebben een brief van me gehad. Ze hebben gereageerd vooral niet te betalen als ik dat niet wilde, maar dat wel op een onvriendelijke 'niet-pluis' wijze. Daar heb ik vervolgens nog eenmaal een reactie op gestuurd, waar ik ze tevens op de wettelijke betalingstermijn heb gewezen. De ING bank heb ik gebeld en gemaild. Alle verhalen op de afgelopen 17 pagina's zijn mij bekend. Ik weet niet of het nog zinvol is om ook nog een klacht in te dienen en of ik de belastingdienst (ik had het ongeldige BTW nummer ook ontdekt) nog moet lastig vallen. Wat ik begreep wordt er al actie ondernomen en is de bankrekening geblokkeerd. Zelf heb ik iemand uit mijn dorp proberen te behoeden, maar helaas viel daar 30 december nog een eerste factuur op de mat. Dit is dus geen aanmaning of iets dergelijks. Heeft iemand nog iets vernomen nadat de betalingstermijn van de eerste factuur is verstreken? Die van mij verloopt vandaag... €500,- boete per dag mag absoluut niet en zal geen rechter goedkeuren. Ik hoop dat alles nu met een sisser afloopt en dat er weinig mensen betaald hebben...
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept