Ga naar inhoud

Dennis Marinus

Junior
  • Aantal berichten

    14
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Karma

0

Over Dennis Marinus

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Branche
    Huisvesting & vastgoed
  • Branche 2
    Innovatie & concepten
  • Branche 3
    29
  1. Dennis Marinus

    Big Data Expo

    tot
    WAT IS BIG DATA EXPO? Big Data is een ontwikkeling die erkend moet worden. Big Data heeft een toegevoegde waarde die al lang niet meer ter discussie staat. Wetenschappelijke studies hebben aangetoond dat er een duidelijk causaal verband bestaat tussen het toepassen van Big Data en significante rendementsverbeteringen. De vraag is dan ook niet óf bedrijven aan Big Data moeten doen, maar hoe ze het moeten aanpakken. Waarom Big Data Expo? Men spreekt van Big Data als de hoeveelheid gegevens zo groot en divers is dat ze niet meer te beheren zijn met de tot nu toe gebruikelijke middelen zoals conventionele databases. De hoeveelheid data groeit snel, verandert voortdurend en is diffuus en ongestructureerd van aard. Om overweg te kunnen met zeer grote, ongestructureerde, niet relationele dataverzamelingen is veel kennis en kunde nodig. Echter wanneer we in staat zijn deze grote hoeveelheid beschikbare data goed te begrijpen binnen de juiste context, biedt het ons veel relevante en bruikbare informatie voor onze bedrijfsvoering. De tweedaagse vakbeurs Big Data Expo geeft bedrijven en instellingen de mogelijkheid om hun kennis en kunde te presenteren aan een grote groep specifieke bezoekers die op zoek zijn naar oplossingen om hun data relevant te maken. Website Naar website van evenement Organisator Organisatie Groep Zuid B.V. Prijs Op aanvraag.
  2. Dennis Marinus

    Wat zijn goede manieren om nieuws te creëren voor free publicity

    Ik zoek goede, voordelige manieren voor free publicity.
  3. Wat zijn jullie (eenvoudige en voordelige) tips en trucks om nieuws te creëren rondom je (online) onderneming voor free publicity?
  4. De meeste bedrijven doen niets met de data die ze verzamelen en bewaren. Dit is een gemiste kans want advanced analytics kan hen helpen om een voorsprong op hun concurrentie te bewerkstelligen met inzet van competitive intelligence. Tevens kunnen structurele besparingen gerealiseerd worden die investeringen mogelijk maken en het behalen van de doelstellingen eenvoudig maakt. Big data creëert kansen en groei. Big data is here to stay. Uit een recent onderzoek van de KvK ‘Ondernemen met (big) data door het MKB’ daterend van 10 januari 2017 komt naar voren dat 46 procent van de ondernemers geen werknemers in huis heeft om waarde met data te creëeren en slechts 7 procent geeft aan wel de benodigde expertise te bezitten om met data te werken. Een groot deel van de ondernemers lijkt zich niet bewust te zijn van de kansen die ondernemen met (big) data in zich heeft. Ondernemers willen met big data met name de volgende vijf punten optimaliseren: klantbediening verbeteren, inzicht in de klantbehoefte, omzet verhogen, de concurrentiepositie verbeteren en het ontwikkelen van nieuwe producten en diensten. Gemiddeld is circa 13 procent van de ondernemers in het MKB er al mee bezig, 15 procent gaat er zeker mee aan de slag en 22 procent twijfelt er nog over. Het onderzoek toont dat ondernemers hun ontwikkelniveau van het toepassen van (big) data laag inschatten, ze beoordelen zichzelf met circa een 2 op een schaal van 1 tot 5. Predictive analytics kan een business leader helpen met het begrijpen hoe hij waarde aan de klant levert. Door het genereren van klantinzicht is een ondernemer beter in staat om in te spelen op de behoeftes van zijn klanten en zelfs deze behoeftes accuraat te voorspellen. Met predictive analytics wordt vergaande personalisatie haalbaar en wordt onder andere de online customer experience geoptimaliseerd. Met gebruik van machine learning algorithms kunt u uw klanten persoonlijke aanbiedingen doen nog voordat u de klant kent. De machine learning algorithm aanbevelingen zijn gebaseerd op eerdere aankopen door klanten. Forecasting geeft ondernemers hun eigen kristallen bol. Accurate en tijdige forecasting drijft succes. Een retailer weet hierdoor precies hoeveel voorraad hij moet bestellen. Een ondernemer bestelt hierdoor nooit te veel of te weinig voorraad maar ook zaken als omzet, personeelsbezetting en kosten kunnen kunnen weken en maanden vooraf inzichtelijk worden gemaakt. Volgens een onderzoek van Het McKinsey&Company - McKinsey Global Institute zou de operationele marge van retailers met zestig procent kunnen toenemen als ze big data volledig zouden inzetten. Met predictive analytics ligt targeted marketing binnen handbereik. Uw klant data kan worden ingezet om targeted marketing campaigns te ontwikkelen. U weet vooraf met procentuele zekerheid welke klanten waarschijnlijk uw aanbieding zullen aanschaffen. Dit maakt uw marketing campagne niet alleen effectiever maar werkt ook nog eens kostenbesparend en doordat u vooraf weet welke klanten geïnteresseerd zullen zijn in uw aanbod kunt u een perfect offer samenstellen. Met marketing campaign optimization weet u precies wanneer u uw klanten het best kunt benaderen. Met marketing campaign optimization weet u met grote zekerheid welke klanten u op welke dag en tijdstip het best kunt benaderen en tevens via welk kanaal, bijvoorbeeld via een: cold call, e-mail en SMS. De machine learning algorithms tonen u op welke moment van de week uw prospect op uw aanbod ingaat. Predictive analytics maakt churn inzichtelijk. Het is eenvoudiger en rendabeler om bestaande klanten te houden dan nieuwe klanten te werven. Met predictive analytics kunt u churn inzichtelijk maken en hierop adequaat actie ondernemen door de klant bijvoorbeeld te contacteren of een onweerstaanbaar aanbod te doen. Applicant/employee hiring and retention. Met applicant/employee hiring and retention staat u niet meer voor kostbare verrassingen. Employees zijn de meest waardevolle assets van uw organisatie, ze zijn de levensader van uw organisatie. Predictive analytics helpt u of uw HR manager om de meest geschikte kandidaat for the job te selecteren en tevens helpt predictive analytics u om inzichtelijk te maken welke employees procentueel het meest kans maken om hun ontslag in te dienen. Big data is de aanjager voor economische groei en innovatie. Big data wordt beschouwd als de olie van de 21e eeuw en big data is overal. Het is duidelijk dat big data een grote rol gaat spelen in de maatschappij. Wat we nu nodig hebben zijn slimme analyse-technieken om big data om te zetten in waardevolle informatie. En het ontwikkelen en gebruiken van die technieken, dat is een vak apart: data science. Big data is de aanjager voor economische groei en innovatie.
  5. Dennis Marinus

    Big data en marketing

    Jos, je argumentatie is sound. Consumenten zijn zich bewust dat hun privacy in gevaar kan worden gebracht door een verscheidenheid van manieren door middel van agressief gebruik van marketing data. Maar tegelijkertijd lijken ze vergevingsgezind wanneer er een evenwicht is tussen privacy en value en waar 'de bedreiging' stopt? Dat is koffiedik kijken.
  6. Dennis Marinus

    Big data en marketing

    Dank je Hans, ik neem je advies ter harte.
  7. Dennis Marinus

    Big Data Expo

    Dit topic is bedoeld voor discussie over bovenstaand(e) evenement(en).
  8. Neem telefonisch contact op met bedrijven en vraag hen wat hun informatiebehoefte is en wat jij daarin zou kunnen betekenen en wellicht nodigen ze je uit voor een kop koffie.
  9. Dennis Marinus

    Vandaag bestaan we 15 jaar ! Hiep HIEP HOERA !

    Proficiat allen met het 15-jarig bestaan van Higherlevel!
  10. Dennis Marinus

    Big data en marketing

    Dan word ik een een trouw lid van Higherlevel. Met unsupervised learning hoeft het overigens niet duidelijk te zijn welke informatie je zoekt.
  11. Dennis Marinus

    Big data en marketing

    TwaBla, ik lees graag hoe fellow entrepreneurs over dit onderwerp denken mede omdat het een onderwerp is dat m'n interesse heeft en tech in marketing alsmaar relevanter wordt. Een discussie over dit onderwerp is dus gerechtvaardigd.
  12. Dennis Marinus

    Big data en marketing

    Hallo allemaal, Mijn naam is Dennis Marinus Scholtus, ik ben 34, een nieuw Higherlevel.nl lid en ik ben een data scientist. Wat vinden jullie van de ontwikkeling dat big data en tech een alsmaar grotere rol speelt in marketing en commercie? Zien jullie het als een kans of een (dure) bedreiging? Zijn jullie voorbereid op data-activiteiten? Wat is jullie visie omtrend big data en marketing? Met vriendelijke groet, Dennis Marinus Scholtus
  13. Dennis Marinus

    Zakelijke spam nu (bijna) echt verboden

    Nu de klant de dans moet leiden door de veranderende privacywetgeving 2018 is inzetten op contentmarketing belangrijk. Informatieve online whitepapers zijn een waardevolle aanvulling op de bedrijfswebsite en whitepapers worden gewaardeerd.

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké