Jump to content

Robin K.

Junior
  • Content Count

    8
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    maak een keuze
  • How did you find us:
    maak een keuze
  1. Iedereen bedankt voor het advies. Aanvullend heb ik contact gehad met zowel de belastingdienst als de leasemaatschappij. Beide partijen gaven (in mijn geval(!)) aan dat het geen enkel probleem was.
  2. Bedankt voor je antwoord. Dat dacht ik al, ik kan alleen geen enkele bron vinden die dat bevestigd. Het lijkt mij hetzelfde als een consumentenabonnement voor mobiele telefonie als ZZP-er gebruiken. In de voorwaarden van de leasemaatschappij kan natuurlijk wél staan dat zakelijk gebruik verboden is, net zoals dat bij particuliere autoverzekeringen vaak het geval is. Daarmee zijn woon- werk en klantbezoek meestal niet verboden, slechts andere zakelijke werkzaamheden zoals dingen vervoeren etcetera. Ik zoek nog steeds een bron óf iemand die eerder een private lease contract zakelijk geëtiketteerd heeft.
  3. Na 4 dagen onderzoek heb ik nog geen definitief antwoord op de vraag of ik als eenmanszaak/ZZP-er een private lease auto zakelijk kan etiketteren. Dit topic gaf een antwoord in de goede richting maar ik kan hiervoor nergens een bevestiging/bron vinden. Het antwoord uit betreffend HL topic: Mijn vraag: Kan ik als eenmanszaak/ZZP-er een private lease contract zakelijk etiketteren? Daarmee zou ik te maken krijgen met bijtelling en 2,7% BTW-correctie over de cataloguswaarde. Dat is prima.
  4. Ik lees dat de wet incassokosten alleen van toepassing op particulieren. Bij vorderingen op een bedrijf moet ik het bedrijf gewoon in gebreke stellen. Hoe zit dat bij ZZP-ers? Is de wet incassokosten gewoon van toepassing op ZZP-ers? Of moet ik een ZZP-er behandelen zoals een B.V. en gewoon in gebreke stellen? Context: - Ik ben ZZP-er - Mijn klant is ZZP-er - Ik heb een dienst geleverd - Ik heb een factuur gestuurd - Ik heb meerdere herinneringen gestuurd - Klant betaalt niet Wat nu? 1. Aanmaning sturen volgens Wet Incassokosten zoals men bij een particulier zou doen? 2. Of ingebrekestelling sturen zoals men bij een B.V. zou doen? Alvast bedankt voor jullie hulp.
  5. Die had ik gelezen maar op het andere formulier staat juist weer dat ik die als individual niet mag gebruiken. Vandaar dat ik niet kon kiezen. Het is in ieder geval opgelost door jullie hulp. Bedankt! Voor anderen met dezelfde vraag: Als ZZP-er/eenmanszaak/sole proprietor moet je gewoon het W-BEN formulier invullen alszijnde een individual.
  6. Dat dacht ik ook. Daardoord werd ik doorverwezen naar het tweede formulier (W-8BEN-E) voor bedrijven. In dat formulier moet je kiezen welke legale entiteit je bedrijf is. Maar daar staat een eenmanszaak/sole proprietorship weer niet tussen. *hoofd explodeert*
  7. Hallo allemaal, Ik ben ZZP-er/eenmanszaak/sole proprietorship en een Amerikaanse klant geeft aan dat ik dit formulier moet invullen voor de Amerikaanse Belastingdienst: https://www.irs.gov/pub/irs-pdf/fw8ben.pdf Op het formulier staat echter dat het niet geschikt is om als natuurlijk persoon te gebruiken en dat bedrijven dit andere formulier moeten gebruiken: https://www.irs.gov/pub/irs-pdf/fw8bene.pdf Maar op dat formulier staat niet de juiste rechtsvorm, namelijk sole proprietorship. In de zoektocht naar antwoorden kom ik allerlei engels specifieke gevallen tegen die net niet aansluiten bij mijn situatie. Zijn hier mensen die daar ervaring mee hebben? Wat was jullie oplossing?
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept