Fred45

Newbee
  • Aantal berichten

    2
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Land
    NL
  • Voornaam
    Fred
  • Achternaam
    van Tienen
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Tienen Trading
  • Email
    fredvantienen45@gmail.com

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Tienen

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    informatie kunnen geven over BTW vraagstukken. Binnen en buiten de Eu

Fred45's trofeeën

  1. Bedankt voor jullie snelle reacties. De unit staat inderdaad los van mijn woning. Ik wil de unit niet zakelijk kopen. Want als deze unit over 15 jaar in waarde is verdubbeld, wil ik daar alleen box 3 belasting over betalen. Ik wil de unit dus aanschaffen met prive middelen en daarna zakelijk gebruiken. Dus de aanschaf doe ik Prive en stort ik vanaf mijn prive rekening (en zet ik niet in mijn boekhouding) Geldt het dan ook dat ik alle kosten zakelijk mag opvoeren? (zie 1 t/m 7) Met de 10% btw per jaar bedoel ik inderdaad de herzieningsperiode van 10 jaar.
  2. Hallo allemaal, ik loop tegen het volgende aan. Ik heb al 10 jaar een eenmanszaak. Ik in- en verkoop goederen zowel binnen Nederland als daar buiten. De laatste maanden krijg ik behoorlijk grote partijen aangeboden. Deze partijen sla ik op in de garage aan het huis. De ruimte in de garage is beperkt, het past niet meer. Bij mij in de buurt zijn onlangs opslag units gebouwd en deze worden nu verkocht met BTW. (Nieuwbouw, dus Vrij Op Naam) Ik ben van plan om zo'n unit te kopen van privé middelen. De reden hiervoor is dat ik verwacht dat deze units in prijs gaan stijgen en ik op de bank bijna geen rente ontvang. Financiering kan ik doen vanuit eigen middelen. Deze unit ga ik voor meer dan 90% gebruiken voor het opslaan van mijn goederen die ik verkoop via mijn eenmanszaak. Dus ik zal ook mijn winterbanden en ski's in deze unit plaatsen. Maar absoluut niet meer dan 10%. De vragen die ik heb: 1. Mag ik in deze situatie de BTW opvoeren als voorbelasting en mag dat hele bedrag in een keer bij de kwartaal aangifte 2. Klopt het dat ieder jaar 10% van de BTW "verdwijnt" en dat als ik het pand na 10 jaar verkoop ik geen BTW meer hoef af te dragen? 3. Als ik in de unit ga verbouwen, zijn dat de btw kosten hiervan ook aftrekbaar. (bij bijvoorbeeld het plaatsen van een verdieping in het pand). 4. Mogen de kosten van Elektriciteit, VVE en Internet volledig als kosten in de eenmanszaak opgevoerd worden? 5. Ik ga er van uit dat de kosten van de notaris niet als kosten opgevoerd mogen worde op de eenmanszaak. Maar hoe zit het met de BTW? 6. Er wordt een meterkast geplaatst en water aangesloten, deze kosten zijn volgens mij Prive, mag de BTW opgevoerd worden bij de kwartaal aangifte? 7. De rekening van het water en elektriciteit zolang het voor meer dan 90% gebruik wordt voor de eenmanszaak? en de BTW daarvan? Zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden? Ik ben erg benieuwd naar de uitleg en onderbouwing. Groeten, Fred
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.