Jump to content

Mail Subscriber

Junior
  • Content Count

    7
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
    commercie en marketing
    innovatief ondernemen

Company info

  • Branch
    Communicatie & marketing
  • Branch 2
    ICT/ automatisering
  • Branch 3
    Webwinkel
  1. Ik zie het zo: een chatbot helpt je, dit vervangt niets of niemand. Een chatbot kan 24/7 nieuwe bezoekers op je website 'verleiden' om een chat aan te gaan. De bot legt het eerste contact en dit contact volg jij dan zelf op. Of het kan dienen als interactieve FAQ. Is wellicht branche afhankelijk.
  2. Een chatbot is ideaal voor eenmanszaken en ZZP'ers. Veel klantenservice systemen zijn gericht op teams van meerdere personeelsleden en dat is voor een ZZP of eenmanszaak niet nodig. Hebben jullie ervaring met een goed systeem?
  3. In het kader van de AVG hierbij de belangrijkste aandachtspunten m.b.t. nieuwsbrieven en e-mailmarketing. Deze punten zijn eenvoudig uit te voeren met de meeste e-mail marketingsystemen. Je mag e-mailadressen niet zomaar importeren. Visitekaartjes, oude klanten, vage contacten en adressen gevonden op het internet mag je niet importeren. Je contacten moeten aantoonbaar zelf hebben aangegeven dat ze abonnee willen worden van je nieuwsbrief. Dit moet vervolgens ook bevestigd worden door je abonnee (double opt-in). Bij inschrijving moet de persoon worden geïnformeerd dat zijn persoonsgegevens worden opgeslagen. Wij raden aan dit ook in je privacyverklaring op te nemen. Het moet eenvoudig zijn om je af te melden van de nieuwsbrief en alle andere lijsten waarop de persoon eventueel is geabonneerd. Je mag deze knop niet ‘verstoppen’. Het moet duidelijk zijn wie de afzender van de e-mail is. Alleen je bedrijfsnaam of logo is niet voldoende, je moet je volledige vestigingsadres opnemen. Ons marketingsysteem plaatst cookies zodat er statistieken kunnen worden verzameld (indien je dit wenst) van individuele abonnees die op je website/webshop actief zijn. Je moet melden dat je cookies plaatst en dat geldt dus ook voor de cookies van het marketingsysteem. Je mag het vinkje “ik wil de nieuwsbrief ontvangen” niet standaard aanzetten in bijvoorbeeld de checkout van je webshop of het aanmeldformulier. Je klant moet zelf het vinkje aanvinken (dus niet uitvinken). Hoe implementeer je dit dan? Je kunt mi. beter 100 actieve abonnees hebben die daadwerkelijk je mailing willen ontvangen en lezen dan vele honderden adressen die inactief zijn. Ons e-mail systeem regelt alle opt-ins, afmeldingen en aanmeldingen automatisch en dit is ook op ieder moment in te zien van individuele personen. Deze tekst en link naar de privacyverklaring kunt u eenvoudig opnemen in uw aanmeldformulieren. De punten 3 en 4 worden automatisch door ons systeem toegevoegd. Een afmeldlink en een adresveld zijn verplichte onderdelen om een mailing te kunnen versturen. Punt 5 kun je eenvoudig oplossen met de gratis tool van cookiebot.com. Cookiebot scant uw website en attendeert bezoekers op de (marketing) cookies. Wij gebruiken het ook op https://www.mailsubscriber.nl.
  4. QR-codes worden nog steeds veel gebruikt als je van drukwerk snel naar een webpagina wilt doorverwijzen. Bijvoorbeeld in de evenementenbranche, in de etalage van makelaars en winkels en in krantenadvertenties. Ik denk dat je ieder moment moet benutten waarop een (potentiële) klant zich aan kan melden voor je nieuwsbrief. Je nieuwsbrief zorgt voor betrokkenheid en betrokkenheid brengt mensen terug in je winkel. Wat bedoel je precies met "Welke code is dan gebruikelijk of leidend in de Benelux?"
  5. Goed punt! "omnichannel" is het keyword. Bijvoorbeeld Shopify, deze webshop is tevens geschikt als POS systeem in winkels.
  6. Er zijn branches waarbij klanten periodiek terugkomen. Denk aan de kapper, nagelstudio, pedicure en ook de snackbar op de hoek. Voor de ondernemer zijn dit type klanten goud waard: men is al bekend met het product of dienst en een 'repeat' is meestal eenvoudig te realiseren. Toch komt het voor dat klanten na verloop van tijd afhaken. U weet niet waarom, maar ze komen niet meer terug in de zaak. Zijn deze klanten verhuisd? Zijn ze ontevreden over een geleverde dienst? Gaan ze naar een concurrent? In dit artikel leest u een aantal tips voor ondernemers met een fysieke winkel om het aantal repeat-aankopen te vergoten. Wat kunnen we leren van webshops? Tip 1: Ken uw klant Bij een webshop laten klanten veel waardevolle gegevens achter. Naam, adres en e-mailadres zijn nog maar het begin. Een webshop verzamelt tal van waardevolle data over haar klanten. Probeer uw fysieke winkel te vertalen naar een webgeorienteerde organisatie. Laat uw klanten zich bijvoorbeeld inschrijven op uw digitale nieuwsbrief. Of vraag ze uw Facebook pagina te liken. Een tablet of QR-code is alles wat u nodig heeft. Tip 2: Als u uw klant benadert, stuur deze dan alleen informatie die daadwerkelijk interessant is voor deze individuele persoon U herkent het wel: Vrijdag heeft u een afspraak bij de tandarts. Twee dagen van tevoren ontvangt u een SMS als herinnering. Een ander voorbeeld: U koopt een broek in een webwinkel. Het heeft dan weinig toegevoegde waarde om een aanbieding van een andere broek te sturen. De kans is klein dat de klant een tweede broek gaat kopen. Stuur een aanbieding voor een shirt in dezelfde prijscategorie en van hetzelfde merk; de kans dat u dit artikel verkoopt is 38% groter. Nieuwsbriefsystemen kennen uw klanten en bevatten specifieke kenmerken op individueel klantniveau. Zet e-mail marketing in de vorm van een nieuwsbrief in. Het werkt, dat hebben de webwinkels al bewezen. Tip 3: Koppel uw systemen aan elkaar Uw kassasysteem, webshop en website, boekhoudpakket, reserveringssyeem, social media profielen en andere systemen bevatten veel waardevolle informatie. Door een koppeling te leggen tussen deze systemen kunt u gerichter een e-mail sturen aan uw klant. Stel dat je bloemen verkoopt. Iedere week ontvangt u dezelfde klant in uw winkel die uit gewoonte vaak hetzelfde bosje bloemen koopt. U kent haar bij naam maar uw kassasysteem verwerkt alle verkopen als een anonieme klant. Probeer te achterhalen of u uw verkoopproces individueler kunt inrichten. Koppel dit vervolgens aan uw e-mail marketing systeem. Tip 4: Wat staat er op uw bonnetje? Veel klanten nemen uw kassabon mee naar huis. Deze beland op tafel, in de portemonnee of in de auto. Beschouw dit bonnetje als uw visitekaartje. Vermeld uw social media accounts en plaats QR-codes naar uw website en nieuwsbief aanmeldformulier. Tip 5: Gebruik automations Handmatig e-mail versturen biedt vaak niet het juiste resultaat; het moment is het belangrijkste. Stuur dus geen mailing om 19.00 uur omdat uw klanten dan waarschijnlijk de krant lezen met een kopje koffie en waarschijnlijk tijd hebben om uw nieuwsbrief te lezen. Stuur uw campagne op het moment dat uw klant uw website bezoekt. Of 2 minuten nadat deze klant een eerder door u verzonden e-mail bekeken heeft. U stelt deze automations eenvoudig in in uw e-mail marketing systeem. Heeft u leuke of interessante ideeën n.a.v. deze column? Deel ze hier!
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept