Jump to content

Mail Subscriber

Junior
  • Content Count

    7
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
    commercie en marketing
    innovatief ondernemen

Company info

  • Branch
    Communicatie & marketing
  • Branch 2
    ICT/ automatisering
  • Branch 3
    Webwinkel
  1. Ik zie het zo: een chatbot helpt je, dit vervangt niets of niemand. Een chatbot kan 24/7 nieuwe bezoekers op je website 'verleiden' om een chat aan te gaan. De bot legt het eerste contact en dit contact volg jij dan zelf op. Of het kan dienen als interactieve FAQ. Is wellicht branche afhankelijk.
  2. Een chatbot is ideaal voor eenmanszaken en ZZP'ers. Veel klantenservice systemen zijn gericht op teams van meerdere personeelsleden en dat is voor een ZZP of eenmanszaak niet nodig. Hebben jullie ervaring met een goed systeem?
  3. In het kader van de AVG hierbij de belangrijkste aandachtspunten m.b.t. nieuwsbrieven en e-mailmarketing. Deze punten zijn eenvoudig uit te voeren met de meeste e-mail marketingsystemen. Je mag e-mailadressen niet zomaar importeren. Visitekaartjes, oude klanten, vage contacten en adressen gevonden op het internet mag je niet importeren. Je contacten moeten aantoonbaar zelf hebben aangegeven dat ze abonnee willen worden van je nieuwsbrief. Dit moet vervolgens ook bevestigd worden door je abonnee (double opt-in). Bij inschrijving moet de persoon worden geïnformeerd dat zijn persoonsg
  4. QR-codes worden nog steeds veel gebruikt als je van drukwerk snel naar een webpagina wilt doorverwijzen. Bijvoorbeeld in de evenementenbranche, in de etalage van makelaars en winkels en in krantenadvertenties. Ik denk dat je ieder moment moet benutten waarop een (potentiële) klant zich aan kan melden voor je nieuwsbrief. Je nieuwsbrief zorgt voor betrokkenheid en betrokkenheid brengt mensen terug in je winkel. Wat bedoel je precies met "Welke code is dan gebruikelijk of leidend in de Benelux?"
  5. Goed punt! "omnichannel" is het keyword. Bijvoorbeeld Shopify, deze webshop is tevens geschikt als POS systeem in winkels.
  6. Er zijn branches waarbij klanten periodiek terugkomen. Denk aan de kapper, nagelstudio, pedicure en ook de snackbar op de hoek. Voor de ondernemer zijn dit type klanten goud waard: men is al bekend met het product of dienst en een 'repeat' is meestal eenvoudig te realiseren. Toch komt het voor dat klanten na verloop van tijd afhaken. U weet niet waarom, maar ze komen niet meer terug in de zaak. Zijn deze klanten verhuisd? Zijn ze ontevreden over een geleverde dienst? Gaan ze naar een concurrent? In dit artikel leest u een aantal tips voor ondernemers met een fysieke winkel om het aantal repeat
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept