ploreel

Junior
  • Aantal berichten

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    maak een keuze
  • Voornaam
    Patrick
  • Achternaam
    Oreel
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Patrick’s Lab Online

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Goes

ploreel's trofeeën

  1. En los van de btw, invoerrechten ben je ook de importeur. Dat komt met vooral plichten. De spullen op Wish en Ali worden veelal in bulk en weinig controle geproduceerd. In Jip en Janneke taal:
  2. Hoelang geleden heb je de producten aangeleverd bij LvB? Hoeveel bezoeken ontvangt het product? Als Bol vindt dat de rotatie/conversie te laag is, verhuizen ze de voorraad van de Pakketweg naar elders in Waalwijk. Beperkt de klant ook direct in de aflevermogelijkheden/keuzes. Waarschijnlijk nadat de ene is verstuurd, komen de andere aantallen ook weer (snel) beschikbaar voor verkoop. Heb je nou al gebeld om Claudia te spreken?
  3. Ja, 75% van de verkoopprijs bij vermissing tijdens het proces. Meestal hoef je daar niets voor te doen, anders moet je even mailen of het zit. Kan ook zijn dat het om een voorraad verplaatsing gaat. Heb je Clauda al kunnen spreken, of anders een LvB 'captain'?
  4. Ligt helemaal aan je fulfilment partner. Ik zou gewoon eens wat offertes hier en daar opvragen. Lijkt me stuk rustiger dan straks voor 19.00 uur naar de staples te vliegen om je koopblok te bemachtigen. Als je iemand kunt vinden die het bijvoorbeeld voor 6.95 doet, maar wel tot 21.00 - 23.59 uur kan pick-pack&shippen ben je van hele hoop gedoe af en kun je zowel Bol.com als je eigen webshop daarop aansluiten. Kun jij je bezighouden met dingen die je gelukkig(er) maken in het leven. Zegmaar een LvB, zonder B. 🙂
  5. Je kunt de Lichtingstijd inzien op https://www.postnl.nl/locatiewijzer Tal van afhaalpunten worden wel op zaterdag opgehaald, zondag (zonder extra kosten voor pakjes binnen Nederland) gesorteerd en maandag bezorgd. Anders is de dinsdag té druk. Overigens zal 'het aanzetten' van de zaterdag-/maandagbezorging wél invloed hebben op je prestaties. Maar (zeer) beperkt op je koopblok. Je doet er beter aan om te investeren in een leverbelofte van 24-uurs ná 21.00 uur. Bijvoorbeeld via e-fulfilment ipv zelf op het postkantoor afleveren.
  6. Bel anders maandag even met partnerservice en vraag naar Claudia. Ik weet niet of ze er nog werkt, maar ze heeft net iets meer toegang dat de gemiddelde eerste-lijns medewerker. En maak je asjeblieft niet te afhankelijk van Bol.com - je wordt links of rechts - vroeg of laat toch benadeeld.
  7. Natuurlijke selectie, geld raakt toch keer op bij deze filantropen? Als Bol dit zelf doet is kwestie van bij-verkoop of (gebrek aan) omloopsnelheid (anders gezegd dumpen)
  8. Ik herken je probleem, maar bij mij is het marginaal (0.1%). Meestal door voorraad verschillen. Je moet weten dat je voorraad verspreid over verschillende schapen liggen en soms ook over verschillende gebouwen. En daarbij wordt het ook nog verplaatst ad van de omloopsnelheid. Een fout is zo gemaakt, het terugvinden is nagenoeg onmogelijk. Ze spiegelen (scan en tel) wel paar keer per jaar, dan popt het misschien naar boven. Heb je al overwogen: - meld je opnieuw aan onder een ander e-mailadres en dus nieuw verkoopnummer Zegmaar, nieuw begin en nieuwe kansen. Je offers kun je opnieuw importeren. Voorraad -helaas- terughalen en opnieuw voorzien van bsku. Hou er rekening mee dat je voorraad plafond voor nieuwe lvb gebruikers tot 2019 wordt vastgesteld op 250 items. Gooi dus niet alles over en voorkom dubbele offers. Anders is concreet de vraag, voldoen jouw producten wel aan LvB? Tegenwoordig is het een open deur en kan je voor ieder product (muz die ze al hebben geweerd op item- of categorie-niveau) een bsku aanmaken. Te weten maximale lengte 75 cm, gewicht 10 kg, geen gevaarlijke zaken. Breekbaar en tht kunnen maar geven extra uitdaging. Gezien de veranderingen omtrent LvB is het toch raadzaam om naast je goedlopende items (bij LvB) je minder goedlopende items zelf te versturen (of e fulfilment in te schakelen). Het wegvallen van koopblok kan ook te maken hebben met je % score zelf leveringen of het ontbreken daarvan. Je LvB offers tellen nauwelijks (gewoon niet) mee in je annuleringen en tijdig leveren. Dan gaat de conversie een rol spelen, zegmaar plat gezegd: - hoe kunnen we zoveel mogelijk verkopen - zo min mogelijk herrie van klanten - en wat is beste prijs/leverbelofte Dat je actief wordt tegen gewerkt geloof ik geen @ van, iedereen is gewoon een nummer, tenzij je miljoenen doet.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.