BOS.DIS

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Voornaam
    Ekko
  • Achternaam
    Klein
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Bosquet Disseny
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Drachten

BOS.DIS's trofeeën

  1. Hahahaha, typerend ... #MKB Rijzen. Hun correspondentie is doorspekt met taalfouten ... Voet bij stuk houden hoor. Ik herken de wanhoop, maar bleef - vooral dankzij dit forum - strijdbaar !!!
  2. De eerste dagen na het telefoongesprek steeds heel alert geweest op mails met termen als "reizen", "contract", "leveringsvoorwaarden", "overeenkomst" etc. etc. etc. Omdat ik steeds niks kon vinden en vooral omdat Covid 19 ineens daar was, is het vervolgens geheel aan mijn aandacht ontsnapt... Vanmorgen nog eens goed naar die bewuste mail "papierloze werkomgeving" gekeken: zelfs al zoek je naar bepaalde steekwoorden, je vindt ze niet. De mail is namelijk opgebouwd uit afbeeldingen met daarin de stukjes tekst en daarin kun je dus niet op woorden filteren. Alleen een paar persoonlijke zaken worden als tekst tussen de afbeeldingen geplaatst. Ze zijn dus heel gewiekst daarin !
  3. Overigens, na hun laatste mail (waarin ze ineens met een betaal- of afkoopregeling komen) heb ik nogmaals geantwoord geen gebruik te maken van hun diensten. Dit keer ook maar even gemeld dat ik de eerstvolgende keer hún een factuur ga sturen voor zowel gerechtelijke als buitengerechtelijke kosten. Normaal kreeg ik steeds binnen een uur weer een reactie, maar nu voor het sinds lange tijd blijft het ineens angstvallig stil...
  4. Ik werd gebeld door een vrouw met accent, niet altijd even goed verstaanbaar, maar wel aardig. Ze biedt aan reizen met hoge kortingen. Omdat ik voor mijn werk veel en door héél Europa reis, niet meteen de botte bijl ter hand genomen. Aan het eind komt er de bandopname. Hier wordt ook voor het eerst een bedrag van € 375,00 genoemd. Meteen extra alert, expliciet gevraagd of het geheel vrijblijvend is etc. etc. De dagen erop extra alert op mails met bijlagen en/of mails over reizen, goedkoop, voordeel, contract, overeenkomst, leveringsvoorwaarden e.d. Niks ... Meteen na verstrijken bedenktijd (door Corona was ik de hele aanbieding al lang weer vergeten...) kwam de inmiddels welbekende factuur. Metéén gemaild dat ik a) geen mail heb ontvangen en b) geen gebruik wens te maken en c) te factuur te crediteren en mij als klant uit het systeem te verwijderen. Al snel komt er eem reactie met geluidsopname, een log-file van een door mij gelezen mail en of ik vooral maar kan betalen. Ik verwijderde spam terug gehaald en op zoek naar die bewuste mail. Na enig zoeken vond ik een mail met als titel "papierloze werkomgeving". Die heb ik voorbij zien komen, herkend als zijnde reclame en zo weggegooid. Het blijkt dus te gaan over een boekhoudprogramma waarvoor de € 375,00 excl. het abonnementsgeld is. Huh ??? Ik weet met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat de lieve dame aan de lijn nooit heeft gesproken over een boekhoudprogramma ! Inmiddels driegen én rekenen ze met mega rentebedragen, adm. kosten, juristen etc. Ze krijgen van mij geen ene enkele cent. Les geleerd ? Jazeker !!! Maar daar gaat het nu niet om. Het gaat erom wat je als gedupeerde kan doen. Het zakelijk recht is anders dan consumentenbescherming. De tekst die mij heeft geholpen vond ik elders op het forum. Omdat ik moest registreren, kan ik niet 1 2 3 de auteur herleiden, maar onderstaande geeft mij als benadeelde meer rust dan die mensen die oordelen : "Dat ondernemers geen consumentenbescherming genieten, betekent niet dat ze vrij wild zijn. Op grond van de Wet Acquisitiefraude (6:194 BW en 6:195 BW) kunnen ook ondernemers zich verzetten tegen misleiding en oneerlijke handelspraktijken. Er zijn een aantal oplichters actief die vooral startende ondernemers bellen om van alles te beloven in een verkoopgesprek, gevolgd door een bevestigingsgesprek dat geen correcte samenvatting geeft van het aanbod. De aanvaarding wordt opgenomen in dat bevestigingsgesprek, maar het volledige aanbod ontbreekt. Op grond van die opname stelt de verkopende partij dat er een overeenkomst is ontstaan waardoor de vordering rechtmatig is. Als dat niet duidelijk weersproken wordt, gaat ook de rechter mee in de redenering van de verkopende partij. Op het ondernemersforum Higherlevel.nl - mogelijk gemaakt door het Ministerie van EZK - worden elk jaar zo ongeveer drie nieuwe scams aangemeld. Wij brengen gedupeerden (online) samen en helpen als deelnemende ondernemers anderen om zich te verweren tegen deze valse vorderingen. Vrijwel altijd is er bovendien sprake van wanprestatie omdat de aangeboden dienst in geen verhouding staat tot het gevorderd bedrag. Ook op het ondernemersforum zijn er uiteraard betweters die gedupeerden erop wijzen dat ze niet zo dom hadden moeten zijn om de verkoper te woord te staan, maar over het algemeen doen wij niet aan ‘blame the victim’. Door inspanningen van vrijwilligers bij HL.NL is MKBopReis afgekoppeld van de booking engine waar ze als affiliate hun reisaanbod vandaan haalden, omdat die onderneming zag dat er nooit een reis geboekt werd via MKBopReis. Ook de huurbaas in Hengelo besefte dat het oplichters waren, met als gevolg dat ze daar op straat gezet zijn en nu vanuit een antikraakpand in Zwanenburg opereren. Desondanks gaat MKBopReis door met werven voor een niet-bestaande dienst (reizen) met een niet-bestaande korting. De scammer stuurt aanmaningen, maar daar wordt verder geen gevolg aan gegeven. Geen incasso, geen dagvaarding. Wij adviseren ondernemers dan ook: stel 1) stel dat je verkeerd geïnformeerd bent, 2) dat je reactie was gebaseerd op dwaling en 3) dat een onbestaande dienst verkopen wanprestatie is. Betaal nooit en negeer na de duidelijke betwisting niet meer op aanmaningen."
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.