Maarten Midden

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Utrecht

Maarten Midden's trofeeën

  1. Hoi Jan90, Ik denk dat je veel duidelijk moet krijgen wat je rol gaat zijn en waar jij waarde kan toevoegen. Zoals je het schrijft blijft het vrij vaag. Ook zou ik beginnen een sales plan uit te werken of te kijken naar het bestaande sales/marketing plan. Dan kan je kijken wat het potentieel is en of je überhaupt voor je zelf inschat dat het de moeite waard is om in deze sector op commissiebasis te werken. Verder kan je kijken hoe die tussenpersonen nu de sales generen. Je kunt leren welke tactieken zij gebruiken en of je die met jou ervaring goed kan repliceren. Over het algemene zijn de principes van het verkopen binnen B2C en B2B hetzelfde alleen je doelgroep en tactieken veranderen. Dus vaak zie je dat het binnen halen van leads moelijker is, de kosten per lead hoger zijn, de lead times langer en de de close rate lager is. Maar daar staat tegenover dat de waarde van een contract/sale en de duur van een overeenkomst vaak veel hoger is. En de complexiteit van de contracten is vaak anders. Bijv. doordat er SLA's e.d. opgenomen zijn. Werken op commissiebasis is vooral interessant als je weet hoe je die sales gaat generen. Als dat onzeker is, dan kun je beter een andere samenwerkingsvorm voorstellen waarbij je voor je inspanningen betaald wordt, ook als je niet direct resultaat behaalt.
  2. Hi @karan070. Om je te oriënteren heb je geen KVK inschrijving nodig. Ook is een ondernemingsplan niet nodig om te starten. Dat soort plannen worden vaak gebruikt om een investeerder of de bank te overtuigen van de haalbaarheid van je onderneming. Als je dus geen geld gaat lenen of ophalen bij een investeerder, dan heb je ook niet zo'n plan nodig. Ik raad net als de andere mensen, wel aan een plan te maken. Het dwingt je om na te denken over allemaal zaken die je straks nodig hebt om je bedrijf te runnen. Denk aan dit soort vragen: Voor wie wil je kleding ontwerpen (wat is je doelgroep)? Waar laat je je nieuwe kledinglijn ontwerpen? Hoe ga je je designs laten produceren? Hoe ga je nieuwe kleiding opnieuw bestellen als je voorraad bijna op is? Wat zijn de levertijden? Welke maatboog een aantallen heb je nodig? Wat kost de productie van deze kleding? Voor welke prijs ga je je kleding aanbieden? Je wilt er natuurlijk ook geld mee verdienen. Wie gaat product foto's maken Wie gaat content schrijven en zorgen voor product informatie Wie gaat je webshop bouwen? Hoe ga je de webshop promoten? Via betaald adverteren (facebook ads, google ads) of via organisch verkeer? Wat zijn de andere vaste kosten waar je mee te maken krijgt? (Bijv. administratie uitbesteden, hosting, doorontwikkeling van de webshop, advertentiebudgetten, fulfilment) Hoe ga je om met retouren? In de kledingbranche komen veel producten retour als ze niet passen. Welke webshop software heb je nodig? Welke betaalmethoden ga je aanbieden en welke payment service provider hoort daar bij. Denk aan bijv. Mollie of Adyen Aan welke juridische voorwaarden moet je webshop voldoen (leveringsvoorwaarden, algemene voorwaarden, retourbeleid, cookie consent etc)? Hoe ga je vragen van (ontevreden) klanten netjes afhandelen? Per mail, telefonisch en/of social media? Helaas zijn er altijd mensen niet tevreden met een product. Goede bedrijven zorgen voor een goede oplossing waardoor klanten, ondanks een eerdere negatieve ervaring, weer graag bij dezelde winkel kopen. En zo zijn er nog een aantal dingen. Hoeveel tijd heb je nodig om alle werkprocessen goed te onderhouden? Kortom, je wilt begrijpen hoeveel geld je met je kledinglijn kan omzetten, tegen welke kosten. En om dat te begrijpen moet je naar alle belangrijke onderdelen kijken. Omdat dit best complex is (en leerzaam), beginnen veel mensen met het ontwerpen en verkopen van eigen t-shirts. Dit is laagdrempelig en er zijn veel bedrijven waar je direct je t-shirts kan laten printen en afleveren. Omdat het laagdrempelig is, zal er ook veel concurrentie zijn. Het is in ieder geval een aardige manier om het hele proces beter te begrijpen. Linkjes (ik ben niet gelieerd aan deze partijen): Hier een voorbeeld van een bedrijf dat t-shirts op aanvraag print: Hier een aardig artikel van thuiswinkel.org. Zij beschrijven de meest gemaakte valkuilen bij het opzetten van een webshop. Hier legt de KVK uit welke stappen je moet nemen om een bedrijf te starten. Succes!
  3. @Daniel_Nijmegen Volgens mij heb je hier ook bestaande software om dat soort berekeningen te automatiseren. Pricing software zorgt ervoor dat die berekeningen gemaakt worden en de competitie in de gaten gehouden kan worden. Op basis van de data die je aan het systeem geeft, kan het systeem o.b.v. business rules prijsaanpassingen doen . Zulke systemen zijn over het algemeen minder foutgevoelig dan Excel. Al kom je met Excel ook heel ver. Uiteraard kost het inregelen van dergelijke systemen ook tijd en geld. Het is belangrijk een business case voor je zelf te maken. De kosten (o.a. aanschaffen, terugkerende kosten, beheren, licentie/abonnement) moeten opwegen tegen de opbrengsten (o.a. tijdwinst, minder fouten, stijging in omzet en winst t.o.v. de periode dat je geen tool gebruikte) die je met dergelijke tools behaalt. Er zijn veel verschillende aanbieders. Ik kan niet helemaal direct afleiden of dit helemaal de oplossing voor je biedt. Maar wellicht is het wel een interessante optie om te onderzoeken. Ik ben niet gelieerd aan deze systemen. 2 voorbeelden: https://www.omniaretail.com/nl/ https://www.netrivals.com/
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.