Hoi @Lisa-TCO,
Allereerst ziet je homepage er goed uit.
Een conversiepercentage van 0,5% is naar waarschijnlijkheid aan de lage kant. Echter dit kan aan verschillende dingen liggen:
1. Kwaliteit van de bezoekers: Zoals @RubenT al zei, waarschijnlijk vielen de mensen die de krant en jou website hebben bezocht niet in jou doelgroep en waren vermoedelijk meer nieuwsgierig zonder intentie om te kopen. Hierdoor zakt al gauw jouw conversiepercentage. Het is belangrijk om te kijken van welke kanalen bezoekers vandaan komen en wat bezoekers van bepaalde kanalen op je website doen. Dit kan je makkelijk met google analytics zien en filteren. Ik zag in je privacy policy dat die ook gebruikt. Echter heb ik hierover nog wel een tip/opmerking. Ik kreeg geen melding dat je website cookies gebruikt dus als je google analystics gebruikt, wat valt onder analytische cookies, voldoet je website niet aan de GDPR/AVG wetgeving. Hier een link voor een cookiemelder voor shopify: https://apps.shopify.com/ultimate-gdpr-eu-cookie-bar. Bovendien las ik af en toe adverteert via facebook en instagram. Ik ga er dan ook vanuit dat je dan een facebook pixel op je website heb, zo niet is dat misschien wel handig. Dit valt ook onder cookies dus kijk hier nog even goed naar.
2. Product beschrijvingen: Toen ik keek naar jouw product omschrijvingen vond ik deze heel matig en dat bedoel ik niet gemeen. Echter hier laat je veel potentie liggen. Op dit moment zijn je product omschrijvingen een aantal zinnen wat meer product specificaties zijn. In je product omschrijving moet je meer een verhaal vertellen of het hebben over de voordelen van het kledingstuk. Dit zal ook bedragen aan je SEO score en helpen bij het verbeteren van je conversiepercentage. Hopelijk is dit ook geadviseerd door je SEO bureau.
3. Gedrag bezoekers: Terugkomend op bezoekers wil nog als tip mee geven verdiep je in het gedrag van je bezoekers op je website om te kijken waar mensen afhaken. Met de analystics van shopify en google zie je niet altijd even goed hoe mensen zich gedragen op je website. bijvoorbeeld op welke knoppen drukken veel mensen, waar en hoelang kijken mensen naar bepaalde dingen op een pagina. Dit zijn allemaal belangrijke gegevens die je niet direct uit beiden analystics kan halen. Ik raad aan om eens te kijken naar hotjar (https://www.hotjar.com/) zodat je heatmaps van je pagina's krijgt en opnames van bezoekers.
Als je nog vragen hebt en/of hulp nodig hebt, kun je mij altijd een persoonlijk bericht sturen.