PieterWes

Junior
  • Aantal berichten

    11
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Man
  • Land
    Nederland
  • Achternaam
    Westerhuis
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Trustoo bv
  • Email
    pieterwesterhuis@trustoo.nl

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Leiden
  • Telefoonnummer
    0653157866

PieterWes's trofeeën

  1. Beste TwaBla, Mooi dat het zichtbaar is! We gaan inderdaad voor Betrouwbaar & Transparant. Het is zoals gezegd een onafhankelijke rating, die voor ieder bedrijf op dezelfde wijze wordt berekend. Daar zit geen discrepantie in. In de default sortering houden we (uiteraard) rekening met Premium klanten. Maar de beste lokale bedrijven staan er ook altijd bij. En als een Premium bedrijf een lage score heeft of niet aan de criteria voldoet, dan staat deze er niet bij. Het voorbeeld van de notarissen is waarschijnlijk veroorzaakt doordat bedrijven niet goed reageren. Dat is ook een factor in de default sortering - als gebruiker wil je tenslotte wel antwoord krijgen en het liefst binnen afzienbare tijd. Dat we een default sortering hebben die niet alleen rekening houdt met de score is niet alleen gebruikelijk, het is ook goed voor de gebruiker. Maar als je afstand, reactietijd of beschikbaarheid ed niet belangrijk vindt kun je als gebruiker met één klik sorteren op alleen de score. We zien dat gebruikers naar veel meer kijken dan de score. We bieden ze een goede 'shortlist' in plaats van dat ze zelf uren research moeten doen. En dan kan je zelf kiezen voor iemand die je aanspreekt. Vrijwel alle gebruikers maken hun eigen selectie door te filteren, sorteren, door te klikken naar de volgende pagina met resultaten en de profielen te bekijken. Wij doen ons best zoveel mogelijk heldere informatie te verstrekken, zodat een bezoeker zelf een keuze kan maken. We zien dat mensen dat doen en het waarderen dat ze zelf aan het stuur zitten. Advanza en Trustoo zijn twee compleet losse platformen. Er worden geen leads over en weer gezonden of wat dan ook. We geloven dat lead generatie op een andere manier moet en kan. Dus uiteindelijk niet meer het 'black box' model dat je op de meeste sites ziet (zo ook Advanza). Dat model werkt commercieel goed, maar is op de lange termijn niet altijd het beste voor de aanvragers en de bedrijven. Daarom hebben we de afgelopen jaren flink geïnvesteerd in Trustoo, vanuit een heel andere filosofie. Daar zijn we helemaal naar over aan het gaan en zetten we vol op in. Zodat we op een transparante en betrouwbare manier onze klanten en gebruikers kunnen bedienen. En gelukkig zien we in de enorme tractie en de vele goede reacties van onze gebruikers en de aangesloten bedrijven we dat daar duidelijk behoefte aan is. Mvg, Pieter
  2. Beste Benm, criteria zijn bijvoorbeeld of er geldige contactgegevens bij zitten. Als het een niet bestaande email en/of nummer is dan kan je ook geen contact opnemen. We probere dan overigens alsnog de juiste gegevens te achterhalen. En we checken ook bepaalde termen, soms staat er echt onzin in ene aanvraag - die worden dan nog handmatig nagelopen. Als het een echte klant is met een echte vraag zetten we hem altijd door. Groet, Pieter
  3. Beste TwaBla, nee daar maken we geen onderscheid in; met een Premium Profiel heb je ook een Premium positie. Zo kom je bijvoorbeeld niet alleen in je vestigingsplaats naar voren, maar in alle paatsen in je werkgebied. Met mijn opmerking doelde ik erop dat ook de gratis profielen in de Top10 staan. En dat de wijze waarop de Trustoo score wordt berekend voor alle bedrijven gelijk is; gratis of Premium. Mvg, Pieter
  4. Beste Benm, Aanvragen worden automatisch gecheckt of ze echt zijn. Zo worden fake aanvragen niet verzonden om te voorkomen dat bedrijven er onnodig mee aan de slag gaan. Als je me laat weten om welk bedrijf het gaat, dan kan ik het checken. Maar het is waarschijnlijk dat het daar aan ligt (prima als je een test-aanvraag stuurt natuurlijk, maar ik zou het wel waarderen als je deze alleen naar je eigen bedrijf stuurt, anders gaan anderen er onnodig mee aan de slag - bedankt alvast!) De quote die je noemt gaat over het Premium profiel. Voor een gratis profiel gelden zoals gezegd geen kosten. Het is natuurlijk niet zo dat een Premium profiel een plek in de Top 10 'koopt'. De Trustoo score wordt voor ieder bedrijf op dezelfde wijze berekend. Mvg, Pieter
  5. Beste lezers, ik was een tijdje niet op dit forum geweest - excuus voor mijn verlate reactie. Graag wil ik nog even reageren op een aantal vragen die ik een stukje terug las. Allereerst de vraag hoe Trustoo en Advanza zich tot elkaar verhouden. Trustoo is inderdaad een handelsnaam van Advanza. Trustoo ben ik gestart in 2019 en is een nieuw platform dat geheel los staat van Advanza. Het werkt namelijk heel anders en de filosofie erachter is totaal anders. De meeste lead generatie platformen werken als een 'black box'; je doet een aanvraag en die gaat dan naar een x aantal partijen (en je weet niet wie). Trustoo is een open en transparant model. Het werkt zoals je bij TheFork een retaurant uitzoekt. Of een Hotel bij Booking. Je kijkt wie er allemaal zijn, kan filteren en dan direct contact opnemen met degene die je aanspreekt. Om de zoeker te helpen echt de beste bedrijven te vinden hebben we alle informatie die er te vinden is op een rijtje gezet. We gaan op zoek naar de beste lokale aanbieders op basis van alle informatie die er online beschikbaar is. Zie het als een gespecialiseerde online zoekmachine voor de beste lokale bedrijven. Op basis van deze lokale shortlist kan je direct contact opnemen met die bedrijven. Ik las dat iemand zich afvroeg of er fake reviews zouden zijn en dat reviews van Google of Truspilot betrouwbaarder zijn. Dat is uiteraard niet het geval. Wat wij doen is juist alle reviews verzamelen om een zo goed mogelijk beeld te vormen. De meeste bedrijven hebben reviews op meerdere plaatsen staan, bijvoorbeeld op Google, Facebook en Trustpilot. Door naar al deze reviews te kijken krijg je een beter beeld. Je kan op Trustoo uiteraard ook direct doorklikken naar de bron van die reviews om ze te lezen. Tenslotte las ik nog enkele vragen over de relatie met Webdesignkaart en een aantal andere sites. Daar kan ik kort over zijn; die relatie is er niet . We werken niet met affiliates, resellers oid. We kopen geen aanvragen in en verkopen ze niet door. Dat kan ook niet want bij ons zit de aanvrager achter het stuur - die bepaalt naar wie de aanvraag gaat en die gaat dan rechtstreeks naar die partij. We doen ons uiterste best een transparant en fair platform te bieden. Het is voor lokale bedrijven vaak lastig in al het online marketing geweld om goed naar voren te komen bij de online zoekers, daar moet je zelf online marketeer voor worden of heel veel in investeren. Daarom geven wij de beste lokale bedrijven juist een podium om hun klanten te bereiken. Vriendelijke groet, Pieter
  6. Beste Benm, Ik hoop dat het gelukt is met de test-aanvraag. Als je een aanpassing in je profiel wilt doen, dan kan dat uiteraard. Bijvoorbeeld het logo. Wij doen het graag voor je via de klantenservice. Maar het kan ook eenvoudig zelf in je dashboard. Daar kan je alle informatie op je profiel zien en aanpassen. Maar ook bijvoorbeeld aangeven welk type aanvragen je wel en niet wenst te ontvangen. We hebben de aankondiging en een link naar het dashboard eerder gestuurd, maar ik denk dat deze aan uw aandacht is ontsnapt of niet goed bij je terecht is gekomen. Als je me laat weten om welk bedrijf het gaat, dan stuur ik deze opnieuw (mijn directe email staat in mijn Higher level profiel). Mvg, Pieter
  7. Beste mevrouw van der Post, Het spijt me dat u het als lastig heeft ervaren om uw profiel te verijwderen. We doen daar nooit moeilijk over, een mailtje of telefoontje verderken we direct. Zoals mijn collega Stephan ook heeft toegelicht willen we uiteraard voorkomen dat iemand een profiel van een ander bedrijf verwijdert, dus checken we het email-adres van de afzender of het telefoonnummer. En als dat niet overeenkomt, dan nemen we contact op om het te valideren. Maar goed te lezen dat het wel gelukt is via de chat. U vroeg zich af of de eerste aanvraag gratis is en je daarna moet gaan betalen. De aanvragen zijn en blijven gratis. Je hebt een gratis profiel van ons gekregen op basis van je goede score en dan zijn de aanvragen uiteraard ook gratis. Potentiele klanten die online zoeken kunnen u vinden. En berichten of aanvragen gaan direct naar u door, daar gaan wij verder niet tussen zitten (u krijgt ook direct het nummer van de aanvrager). Een reply op de aanvraag gaat ook diretc naar de aanvrager. We helpen consumenten die online zoeken om makkelijk de beste bedrijven in de buurt te vinden. Dat is vaak nog best lastig, dus hebben we alle informatie op een rijtje gezet om ze daarmee op weg te helpen. We zijn dus een online zoekmachine die een stap verder gaat door alle informatie overichtelijk te aggregeren. Voor goede lokale bedrijven is het een gratis extra marketing-kanaal. We informeren de bedrijven die een vermelding krijgen op Trustoo vooraf. In uw geval heeft dat bericht blijkbaar niet gezien. We hebben in de afgelopen maanden aanpassingen gedaan in de mails, om te voorkomen dat deze worden aangemerkt als spam (uiteraard kan je ook een emaildomein aanmerken als 'geen spam' zodat je de aanvragen altijd direct ziet). Ik hoop hiermee al uw vragen beantwoord te hebben. Mocht u op basis hiervan besluiten alsnog uw profiel op Trustoo te willen handhaven, dan kan dat natuurlijk altijd. En mocht ik u nog ergens mee van dienst kunne zijn dan hoor ik dat graag. Vriendelijke groet, Pieter
  8. Dank Ruisruis, we maken het direct in orde. En ik zal het even bevestigen per mail.
  9. Beste TwaBla, Ja, ik heb mijn email toegevoegd, dank voor de tip. Wat we doen om te kijken wie de beste is, is eigenlijk wat je zelf ook zou kunnen doen: sstel je zoekt een Notaris in Haarlem en je gaat er een paar uur even goed voor zitten. Je kan alle erkende notariskantoren op een rij zetten, met keurmerken, brancheverenigingen, KvK data, wat er op hun website te vinden is en alle reviews (van Google, Facebook, GoudenGids etc etc). En je maakt daar een shortlist van. Dat is eigelijk het werk wat we voor de zoeker uit handen nemen. En daarna kan je zelf zien wat de data is en met wie je direct contact op wil nemen. Geheel transparant. Tav de score; we kijken inderdaad naar meerdere factoren. Waarbij reviews het zwaarste wegen, en hoe meer reviews hoe zwaarder dat gaat wegen. Maar er zijn natuurlijk meer factoren va belang, niet alleen reviews (zeker bij bedrijven die maar 10 reviews oid hebben), zoals ervaring en keurmerken. Daarom wegen we dat ook mee in de score. De score wordt voor ieder bedrijf op dezelfde wijze berekend. En daarbij maakt het niet uit of een bedrijf een betalende klant is of niet. Tav de sortering; bij de standaard sortering houden we rekening met; 1) de score 2) waar een bedrijf zit (de bedrijven die gevestigd zijn in de bereffende plaats krijgen voorrang), omdat de consument vaak een lokale aanbieder wil 3) of iemand beschikbaar is en snel reageert (uiteraard relevant voor de gebruiker) Daardoor kan het zijn dat een lagere score boven een hogere staat. Dat is overigens meestal omdat ze lokaal gevestigd zijn (niet omdat ze betalen). Overigens is de standaard sortering bij Bookings, TheFork, Coolblue etc ook niet alleen obv score. Maar je kan - net als bij ons - eenvoudig sorteren op de hoogste score als je dat wil. Tenslotte zijn er soms meer goede bedrijven da 10. Dan tonen we de eerste 10. Maar je kan als je dat wil er meer bekijken. Of als je bijvoorbeeld een motorrijbewijs nodig hebt dan filter je daar op en krijg je de top 10 die motorrijles aanbieden. Uiteraard hebben wij een verdienmodel. Zoals je terecht aangeeft snappen ondernemers dat ook wel. Als Premium klant krijg je een heel aantal extra features. En kan je bijvoorbeeld gevonden worden in een groter gebied. En genereren we meer bezoekers naar je profiel. Zodat je veel meer aanvragen ontvangt. Maar goede lokale bedrijven die niet adverteren worden ook gewoon goed gevonden en zullen ook gewoon klanten krijgen via het platform. Ze hoeven daar uiteraard niet voor te betalen. Soms denken mensen dat er een addertje onder het gras moet zitten en het daarom niet helemaal vertrouwen. We hopen dat hoe meer bedrijven een positieve ervaring met ons hebben, dat zal verdwijnen. Gelukkig zijn dat er al een heleboel. En hopelijk heeft deze toelichtng daar ook weer een beetje bij geholpen... Vriendelijke groet, Pieter
  10. Ha ha, de reactie op dit forum gaan sneller dan ik kan reageren zie ik... (@TwaBla ik heb nu even een meeting...ik kom later even terug op de punten - ik zal mijn email inderdaad even toevoegen in mijn profiel) Beste patmaniak, Ja, goed punt. - Allereerst nemen we contact op met bedrijven alvorens we het publiceren en niet pas erna. - Voor onze gebruikers is het van belang een zo objectief en compleet mogelijk overzicht te geven, we willen transparantie bieden in de aanbieders voor lokale diensten. Daarom publiceren we in de basis de complete lijst. - In die zin wijken we overigens niet af van wat er in de markt gebruikelijk is. Google maakt bedrijfsprofielen aan, LinkeIn, de GoudenGids etc etc. - Tenslotte is het zo dat als je er geen prijs op stelt we je direct verwijderen, zoals ik ook eerder noemde. Bedrijven krijgen mails en aanvragen vanuit vele kanten. Zo ook via ons. En soms zitten daar aanvragen bij waar je niets mee kan. Dat kan je dan laten weten ‘Bedankt voor de aanvraag, we doen helaas geen projecten voor particulieren’. Dat zou je denk ik ook doen bij andere mails. Om te voorkomen dat dat vaker voorkomt is het bij ons binnen één minuut geregeld om in te stellen welk type aanvragen je wel of niet wenst te ontvangen. Zelf in je dashboard of via onze klantenservice bellen of mailen. Overigens stellen wij dat ook vooraf zo goed mogelijk in op basis van wat je zelf noemt op je website. (negatieve reviews van bedrijven die niet reageren hebben we overigens nog niet gezien) Tenslotte denk ik goed om te vermelden dat verreweg de meeste aanvragen wel goed zijn en het voor de meeste bedrijven juist een mooie aanvulling is op hun online vindbaarheid. Hoop dat ik met deze toelichting duidelijk heb kunnen maken dat wij ons best doen een dienst te leveren die zowel voor de aanvrager als de bedrijven fair en transparant is.
  11. Beste Ruisruis, Bedankt voor uw bericht. Graag geef ik een korte toelichting namens Trustoo. Zoals u zegt kunt u ons een beetje vergelijken met de gouden gids. Wij verzamelen openbare informatie van onder andere installateurs, uit een groot aantal bronnen. Op basis van deze openbare informatie creëren wij een regionale top 10 met bedrijfsprofielen, zodat mensen die op zoek zijn al meteen een goede shortlist hebben. Dus niet zomaar een lijst met alle bedrijven, maar een selectie van de beste bedrijven bij jou in de buurt. Om onjuistheden te voorkomen en omdat we niet willen dat u er ongewenst op staat hebben we vooraf per mail geinformeerd en ook gevraagd uw profiel te controleren. Wellicht dat dat bericht u is ontgaan. We maken een overzicht van de beste bedrijven in een bepaalde brache en het is zeker niet de bedoeling dat tegen de wil van deze bedrijven te doen. Dus als u dat niet wilt zullen we u per direct verwijderen. Het spijt met zeer te lezen dat u ons al meerdere keren een bericht hebt gestuurd zonder antwoord. We behandelen alle mails binnen 24uur en een dergelijk vezoek zouden we ook direct doorvoeren. Ik heb nog een keer in onze mailboxen gezocht en kan helaas geen van uw berichten vinden. Dus daar lijkt iets mis te gaan. Kunt u me aub laten weten om welk bedrijf het gaat? dan maken we het direct voor u in orde. Graag wil ik nog even kort reageren op een paar punten in de discussie hierboven, om te voorkomen dat er een verkeerd beeld gaat ontstaan; We gaan niet tussen de aanvrager en het bedrijf staan zoals hieroboven wordt vermeld. Als een aanvrager een bedrijf ziet dat ze aanspreekt kunnen ze een bericht sturen en dat bericht gaat 1 op 1 naar dat bedrijf. En naar niemand anders. Deze aanvraag komt dan rechtstreeks uit bij u als ondernemer. Door te reageren op deze e-mail bent u direct in contact met de klant, of u kunt zelfs het telefoonnummer inzien als u dat liever hebt. U geeft aan dat u een aanvraag heeft gedaan als privepersoon en door een ander bedrijf werd gebeld. We sturen nooit aanvragen aan een bepaald bedrijf zomaar naar een ander bedrijf. Als iemand u een bericht stuurt gaat dat uiteraard alleen naar u. Wel is het zo dat bij de aanvraag u de mogelijkheid krijgt om deze ook nog nog naar andere (max 3) goede partijen te sturen. Daar kan je dus als aanvrager voor kiezen, dat is om het aanvragers makkelijker te maken - dan hoeft men niet meerdere keren alles in te vullen (want de meeste aanvragers willen enkele prijsopgaven zodat ze kunnen vergelijken). Wat er waarschijnlijk is gebeurd is dat u deze functie (blijkbaar niet expres) heeft gebruikt en dat een van de andere bedrijven heeft gereageerd. Ik hoop dat ik met bovenstaande toelichting uw zorgen en bezwaren enigszins weggenomen te hebben. En nogmaals, als u zo vriendelijk wilt zijn mij door te geven om welk bedrijf het gaat, heel graag. Dan zal ik zorgen dat uw profiel direct wordt verwijderd. U kunt mij ook direct mailen via pm. Ik hoor graag van u. Vriendelijke groet, Pieter
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.