marjolein.karbet

Junior
  • Aantal berichten

    14
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Amstelveen

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    info over klantenprospectie

marjolein.karbet's trofeeën

  1. Leuke vraag, Het verschil in kantoren ligt vooral in het proces na de werving. Recruitement is het totaal plaatje zonder dat staat geen een optie ergens, headhunten is eigenlijk de eninige vorm van 'vinden' dat op een net iets andere manier wordt aangepakt. Eindstand komt het op het zelfde neer, je moet van mensen houden en van contact en vooral tegen een stootje kunnen :p Dit maakt een detacherings kantoor of uitzendkantoor- en of in ons geval werving en selectie het voorwerk doen in de zoektocht naar nieuw 'vast' persooneel. Bij werving en selectie staan de mensen niet op onze payroll. Is er een verschil tussen selectie- en werving nee De selectie is waar het verhaal begint de werving is waar het eindigd.
  2. Super tof antwoord dat is inderdaad waar we ook mee bezig zijn. Maakt het wellicht ook makkelijker de vraag te beantwoorden. Dank je.
  3. Hi Ron, Dat is jammer dat je het zo bekijkt :) Maar kan het vanuit jou oogpunt zeker begrijpen. Uiteraard is een gesprek met een opdrachtgever een totaal ander soort gesprek dan hier, hier stel ik een vraag en geef ik mee wie ik ben en waar ik voor sta. Dit staat los van een gesprek, als ik hier niet mijzelf kan zijn dan heeft antwoorden geen zin denk ik? Ik zoek hier geen project, ik zoek hier antwoorden op mijn vraag ( welke dit ook zouden zijn ) Eerder benoemde ik al dat wij niet zo zeer zonder zitten en ons (probleem ) ook niet zit bij het binnen halen van de opdrachtgever (dit is wat je hier nu wel benoemt) hierin mogen zeker niet klagen. Ik weet mij als bedrijf als wel als persoon goed neer te zetten. Waar onze vraag lag was, wat is de juiste aanpak voor het aanspreken van nieuwe projecten (opdrachtgevers) Gezien het voor de Nederlandse markt toch anders ligt dan de Belgische en dat ik trots ben op wat ik doe en mij zelf ken en weet wat ik neerzet aan kwaliteit is in mijn ogen niet opdringerig dat is gewoon je werk goed doen en er trots op zijn :) Uiteindelijk is het resultaat wat telt in onze sector. Ik kan zoveel spreken als ik wil, als ik geen resultaat lever sta ik nergens. Maar waardeer je input zeker en vast! Wat ik zoek en nog altijd meer over wil horen dat is zeker fijn, hoe jij als opdrachtgever het wel graag ziet :) ik hoor eigenlijk enkel het negatieve, wat er niet moet zijn. Ik neem alle antwoorden mee en indien nodig nemen we dit mee zoals: Advies van de website Advies van de Tenders Advies van de manier van benadering, indien er wordt gekozen voor persoonlijke benadering. Maar denk ook vooral de negatieve lading, dit is voor mij denk ik nog het meeste wat ik meeneem in mijn verdere stappen.
  4. Wat ons vooral is opgevallen in de antwoorden is de negatieve lading rond om selectie kantoren. Wat ik zelf heel spijtig vind. Ik denk als bedrijf dat dit veel werk uit handen neemt, indien het inderdaad wel op de correcte manier wordt gedaan. Gelukkig hebben wij door de opmerkingen hier wel het nodige kunnen doen om de missingen aan te pakken. Wij staan bij onze opdrachtgevers sterk en krijgen dan ook altijd zeer positieve feedback, dit maakt wel dat de groei lastiger is dan wij zelf hadden verwacht. Groei als in een goede kandidaat naar de juiste plek brengen. Er werd gezegd, niet zoeken voor je wat hebt ... wij zoeken niet op wat wij niet hebben, echter houd je altijd mooi kandidaten over waar je naar de kandidaat toe als voor je zelf graag je succes op wilt halen. Ons principe naar de opdrachtgever als wel de kandidaat is je bent gemiddeld meer dan 8 uur per weg van je thuis, dit maakt dat je die 8ur goed en met plezier moet kunnen vullen. Dat is stap 1 als een kandidaat zich niet goed voelt in een bepaalde positie of een klant zoekt naar een bepaalde persoonlijkheid wetende dat dit het beste match ga je daarmee aan de slag :) Dank jullie voor alle waardevolle info die wij verkregen hebben de afgelopen dagen super tof!
  5. Hi Ron, Wat jij aanhaalt is inderdaad de manier van evt. opdrachtgevers benaderen ( dit staat los van onze werking op kantoor MET de opdrachtgevers) Wij hekelen de manier zoals vele kantoren het aanpakken, zeker in de huidige markt is dit onnodig... zoals werd aangegeven, het push of random voorstellen> Maar ook het voorkauwen als ik het zo mag noemen is voor ons niet aan de orde. In Belgie is mijn ervaring na ruim 10jr het ook niet nodig om het op de manier zoals eerder benoemt aan te pakken. Mijn ervaring is correcte, directe en vooral zorgen voor een fijn contact met de opdrachtgever, first time right is waar wij voor gaan> Daarvoor hebben wij dan ook de nodige middelen in samenwerking met de opdrachtgever om er voor te zorgen dat er bijna geen mismatching is. Niet op werk vlak als wel persoonlijk vlak. Goede voorgesprekken zijn niet per definitie ( sollicitatie training in negatieve zin) bij ons is het in de vorm van ' goede uitleg van onze kant wat de opdrachtgever zoekt en vraagt en zien of de kandidaat past in het gevraagde plaatje. Als wij zien met onze ervaring dat de vraag lastig is, dan gaan wij met de opdrachtgever om de tafel en luisteren wat er mogelijk is. Iets willen en iets krijgen zijn 2 dingen. Onze taak is niet enkel het plaatsen onze taak is een bedrijf helpen gezond te houden in momenten van nood aan personeel. Ik kan 100% achter een kandidaat staan, terwijl de opdrachtgever in eerste instantie zegt 'nee' indien ik er toch echt achter sta, is mijn taak uit te leggen waarom ik er achter sta. Dit is ook mijn taak. Dit is ook weer niet per definitie 'pushen' maar mijn werk goed verstaan. Het is je er tegenaan kijkt wat het positief of negatief maakt, ik weet van onze kant dat wij gelukkig bij onze opdrachtgevers in België bekend staan als tof en kwalitatief team. Geld verdienen willen we allemaal, maar zonder passie is dat geluk snel op! Dat maakt het verschil, dat wij alle werken met passie zowel naar de opdrachtgevers als wel naar de kandidaten. luisteren is het belangrijkste... de rest komt dan vanzelf!
  6. Hi hi Dank je wel voor imput! Jou bericht geeft eigenlijk weer dat wij op de zeer goede weg zitten :) Wij zitten niet zonder opdrachtgevers, wij willen 1 uitbreiden en 2 de kandidaten waar wij van overtuigd zijn plaatsen in de juiste positie. Inderdaad vraag en aanbod. De vraag is enorm, het aanbod bieden wij. Om in te gaan op je stukje waarom geen nr 5 zoals jij het omschrijft helemaal mee eens, wij werken echter niet op die manier. Niet in België niet in Nederland. Dit proberen wij ook zeker naar de klanten mee te geven in onze eerste F2F meeting. Ik heb als HR partner zeker geleerd wat NIET moet ;) of wat NIET fijn is. En inderdaad wat je zegt en voor ons zeker heel belangrijk is eigenheid ' sollicitatie training is nooit verkeerd' de manier waarop en wat je meegeeft is wat het verkeerd maakt ;) een eigen motivatie is nr 1, wij staan voor de perfecte match daar staan wij ook 100% achter, onze systemen zijn hierop gebaseerd. Ik begrijp je Nogo's dus perfect :) Wij zijn al veel verder dan 2 dagen geleden dus, de imput is super tof. Ik begrijp jullie negativiteit omtrent de sector en dat is jammer. Gezien het een super toffe sector kan zijn indien je het juist aanpakt.
  7. Hi hi, Klopt wat je zegt, betreffende België, hier is het wel de gewoonte als kantoor dat je mailt. ( miss is dit ook niet helemaal correct) Maar als bedrijf, ik zit als HR partner geregeld bij klanten ben je juist blij met de mails op bepaalde momenten. Daarop reageren de recruiters wanneer zij interesse hebben. Vaker kom je in de ' vergeten mails' maar zodra er nood is wordt je boven gehaald. Een goede kandidaat leveren is al het halve werk. Gezien het antwoord wat niet mag ;) heb je wellicht ook een antwoord op hoe wij het wel het beste kunnen aanpakken? Want dat zoek ik eigenlijk. De juiste en correcte uiteraard manier van werken, wij zijn zeer flexibel en proberen ons te matchen met de toekomstige klanten. Belangrijk voor ons om mee te geven naar hen wat wij voor hen kunnen betekenen. Dit is met onze ervaring als bureau maar zeker als persoon met ruime ervaring onze sterkte.
  8. Hi alle, Naar aanleiding van ons topic gister over het prospecteren naar klanten hebben wij het nodige op poten gezet bij ons marketing team en als wel zelf flink gebabbeld over het nodige. Nu rest mij nog 1 vraag, om niet weer de zelfde fout te maken :) Prospecteren via de mail is dit nu slim of niet? Staat een bedrijf eerder open voor een directe telefonische aanpak, of zie je als bedrijf liever een mail ' met de gedachte' dat je deze altijd kan terug pakken wanneer het jou als HR partner uitkomt. ( de mail wel wat genuanceerder dan voordien dat is wel duidelijk ' eerder meer kennismaking gericht dan sales gericht' Dit is hoe ik ' nu kijkend naar mijn eigen bedrijf ' het zelf fijn zou vinden: Via de mail.... Ik leg de mails opzij en zodra ik deze nodig heb pak ik deze er uit en contacteer de kantoren wanneer het mij uitkomt. Al vast bedankt voor de zeer waardevolle feedback! tussenhaakjes :) Top forum! Waar wij nog zeker veel actief zullen zijn en voor HR gerelateerde vragen staan wij ook zeker klaar om te antwoorden voor jullie :)
  9. Hi hi, dank je wel voor je feedback! :) Hier kan ik iets mee. Ik heb vandaag al het een en ander aangehaald bij het marketing kantoor dat wij hebben aangenomen voor de site voor zowel de opbouw als wel de uitvoering =) ik ben nog van de oude stempel en heb dit inzicht niet zo snel, dank je wel. Wij gaat het meer personaliseren naar wie wij zijn en waar we voor staan en vooral wat wij te bieden hebben, want inderdaad ' dat is de mis match!' ik zie het na de feedback ook, ik zie precies wat jij verwoord. Al doende leert men :) Ps ja inderdaad de Jobs is de pagina voor de kandidaten, dat gedeelte loopt eigen beter dan we hadden verwacht. De band, relatie, contact met onze kandidaten is uitermate goed en een hele grote tevredenheid over onze werkwijzen. Daarmee dat wij het zo ' jammer' vinden dat wij het juist net DAT stukje nog niet kunnen overbrengen naar de klanten. Zeker omdat wij juist het tegenovergestelde zijn van wat hier als feedback kwam, betreffende het pushen ' opdringerig enz' juist niet! wij luisteren en zoeken doel gericht met de juiste methodes achter ons.
  10. Toffe reacties dank je!!! Heb betreffende de website al het nodige opgenomen. Betreffende de benadering van de klanten gaan we morgen eens verder in overleg met ze alle :) Ik neem het allemaal mee, de Belgische markt werkt inderdaad heel anders dan de Hollandse markt daar zijn we achter genomen. Alle tips of feedback is welcome, wij hebben van onze passie samen destijds ons beroep gemaakt en willen dit in NL met net zoveel passie uitoefenen op een correcte manier en vooral een fijne manier.
  11. Super toffe reactie!!!! Dank je wel, zo heb ik het nooit bekeken :) Ik ga dit meteen oppakken en aanpakken!!!!!!! Dank je wel
  12. Hi Wigbolt, Wij hebben bewust een Nederlands Marketing bedrijf aangesteld haha voor de Hollandse tint! Ja ik ken de term en nee dat staat er nooit ' dat is in België gelijk inderdaad' De website als de reclame spot is geheel in zijn ' Hollandse huisstijl' Het Vlaamsesausje hahah vind ik in mijn geval wel grappig! hahaha ik ben zo Amsterdams als het kan en sta hier bekent als de Amsterdammer :p hiihih Dank je wel voor je input! Het is toch best frustrerend, wetende dat de arbeidsmarkt het heel zwaar heeft en wij zeker en vast voor vele de uitkomst kunnen zijn! Ik blijf denken en aanpassen :) Aldoende leert ons!
  13. Hi Ron, aangenaam! Ik ben de verantwoordelijke binnen ons kantoor, ik heb dan ook de wetgeving er op nagelezen en vind het een lastige. Want zoals Veronique al meegaf, wij mailen vanuit de behoefde van de klant. Er zijn zeker ook positieve reactie ' niet alles is even zwart wit' maar er vloeit niks uit ' geen vervolg' Wij hebben ons netwerk waar wij nu op werken, echter om te willen groeien hebben wij ook nood aan nieuwe klanten, ons kaarten bakje zit vol en dit is verloren tijd als je hier niks mee kan doen. Het is dus tweedelig, 1 kandidaat gewijs en 2 groeien. Hoe pak ik dit het beste aan in Nederland? Het loopt dan mis, als ik het goed begrijp op de eerste communicatie? Groetjes Marjolein
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.