Mike Lameree

Junior
  • Aantal berichten

    12
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Rotterdam

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    die werken op afspraak en een afspraakbevestigingssysteem kunnen gebruiken ter ondersteuning bij hun werk en verhogen van het klantgemak

Mike Lameree's trofeeën

  1. Bedrijven kunnen middels een vaste lijn een account krijgen. Particulieren is het dus enkel 06. En wat inderdaad gezegd wordt, hoeveel mensen hebben geen 06 nummer. Je kan beter de vraag stellen, hoeveel mensen hebben geen smartphone. In dit geval zou men niet op de link kunnen klikken om de afspraak te bekijken, bevestigen en op te slaan in hun telefoon.. maar ja dat is mijn doelgroep niet.
  2. Voor nu kan dat nog niet. Maar ze zeggen dat je groot moet denken. Dus ik focus eerst op klein en simpel en als dat aanslaat en groeit, ja dan zou ik wel het reserveringsplatform willen worden die meerdere sectoren ondersteunt. Dus denk aan TheFork, Booking, etc in 1. Maar dan heb je het over paar jaar verder en significante omzet. Wat ik veel zie is dat er niet zo zeer iets als een probleem wordt ervaren, maar dat ze het gemak voor de klant willen verhogen. Bijvoorbeeld je kan online een tafel reserveren bij een restaurant.. Is gemak voor de klant die geen zin heeft om te bellen. Ik vind het geen probleem om een restaurant te bellen en te reserveren, Ik bel liever om te vragen of er een tafel beschikbaar is. Net als mijn product zal het meer de focus leggen op gemak voor de klant zodat die nadat hij een afspraak bij zijn garage heeft gemaakt voor een APK ofzo, dat het gelijk in zn agenda wordt gezet die hij ook actief gebruikt en niet per mail een bevestiging en vervolgens nog met de hand de afspraak moet invoeren.
  3. Ik heb de telefoonnummers van mijn klanten opgeslagen. Ik kan mij voorstellen dat bepaalde beroepsgroepen dit nog niet doen, maar het is wel een gemis als je niet zelf direct met je klant kunt communiceren. Denk bijvoorbeeld aan een kapper die zelf proactief een afspraak voor je inplant inplaats van afwachten tot de klant de afspraak maakt. Ik ga bijvoorbeeld om de 4 weken naar de kapper, mijn vrouw om de 4 maanden. Hier zouden ze op in kunnen spelen, want soms vergeet ik alweer dat het 4 weken geleden is en heb het deze week druk druk druk dus ga ik het uitstellen of elders om even snel een knipbeurt te krijgen. Mijn app is voornamelijk bedoeld om agenda afspraken te delen. Dus jij hebt iets in je agenda staan en dat heeft een titel, locatie, tijdstip, notities en eventueel herinneringen. Deze gegevens kan je dan delen met 06 nummers zodat zij niet zelf de afspraak handmatig hoeven in te voeren maar slechts enkel met 1 druk op de knop kunnen importeren. Als zij wel de app hebben dan wordt het automatisch opgeslagen en krijgen ze push berichten als jij de afspraak wijzigt. Voor aanwezigheidsmeldingen zou kunnen, maar dan is het meer om te zien of iemand naar de cursus komt en de deelnemer heeft gelijk tijdstip, locatie en ander informatie in zijn agenda staan. Cursussen werken vaak met e-mail registratie en je krijgt dan ook de uitnodiging per mail. Maar de helft van de mensen heeft een ander e-mail adres voor zijn agenda ingesteld op zijn telefoon. Bijvoorbeeld op mijn iPhone is mn agenda gebaseerd op mn icloud mail adres, maar ik mail hier niet mee. Ik heb een ander mail adres voor e-mailen. Dus ik krijg die afspraak nooit in mn agenda te zien. Sportclubs kunnen het doen om aankomende wedstrijden in de agenda bij iedereen te zetten en als iets afgelast wordt, kan de organisator de afspraak verwijderen en dan krijgt iedereen een melding dat dit is verwijderd.
  4. Ik denk dus ook dat wat ik heb gebouwd nog geen markt voor is en dat die gemaakt moet worden door wat jij zegt "dat ze de voordelen ervan in zien" Fysiek langsgaan is wellicht de enige optie om de doelgroepen te "overtuigen" van de voordelen ipv te overtuigen middels een online advertentie. Het maken van een markt is een stuk lastiger dan iets aanbieden wat al bestaat en je bent een concurrent van product X.
  5. Helder advies. Ik ga de website op een specifieke doelgroep richten.
  6. Correct, op dit moment mik ik me voornamelijk op de zelfstandigen omdat de meeste ketens al een eigen systeem hebben die ze bieden aan de franchisenemers. Dat vindbaar zijn kan ik eerlijk over zijn. Ze vinden mijn product niet. Die google ads die ik inzet heb ik niet echt het idee dat ik ondernemers bereik. Dus hier zal ik wel wat mee moeten om beter vindbaar te worden voor ondernemers. Het makkelijkste zou zijn dat er een forum/community is waar alle kappers bijvoorbeeld op zitten en waar je zonder gebanned te worden jouw eigen product/dienst kenbaar kunt maken, maar ben dat nog niet tegen gekomen.
  7. Dit is erg waardevol en ga ik zeker verder onderzoeken. Kan niet goed genoeg in letters uitdrukken hoe waardevol deze feedback is.
  8. Makes sense. Wat ik dus merk is dat ik de boodschap niet goed kan verwoorden. Ik denk te veel in oplossingen/functionaliteiten ipv interesse en drang. Het is niet mijn vakgebied om er een heldere boodschap van te maken. Hoe kan het dat mc donalds het wel lukt om mensen hun smakeloze producten te kopen. Welke drang hebben mensen vraag ik me bij mijzelf af haha. Hoe ik het voor mijn product dan zie is als volgt 1. Je hebt in je digitale agenda direct overzicht wie voor z'n afspraak komt of toch heeft afgezegd. Geen telefoon/appje meer voor nodig. Men kan de afspraak weigeren en dan weet je gelijk dat die klant niet meer komt 2. Gebruik gemak voor de klant en ondernemer. Klant kan de afspraak eenvoudig importeren in zijn/haar agenda (voorbeeld https://soplan.com/i=2516cea3-a924-4fc7-bd41-aa82babfb04b?p=318007951 ) en tevens accepteren of afzeggen via dezelfde link zonder te hoeven bellen/appen naar de ondernemer. De ondernemer heeft meer zekerheid dat de klant zn afspraak niet vergeet omdat de klant het eenvoudig kan opslaan in zijn agenda, maar ook dat er geen telefoon hoeft opgenomen te worden als een klant wilt afzeggen. De drempel om af te zeggen is lager dus de ondernemer weet dat er een plekje in zijn agenda vrij komt ipv dat iemand niet komt opdagen 3. Als de klant ook de app gebruikt, dan kan die zelfs de planningsassistent gebruiken om automatisch een datum te vinden voor een afspraak zonder dat 2 personen gelijktijdig in een agenda hoeven te kijken. Er wordt een beschikbare datum gevonden middels een algoritme die draait in de backend. Ik betrap mezelf er weer op dat ik bovenste 3 punten weer praat over functionaliteiten en er geen mooie catchy boodschap in zit wat aandrang geeft.
  9. Dank voor de welkom en voor jullie reacties. Ik geef toe dat de website boodschap te generiek is. De boodschap kan daar wel helderder, maar ik moet uitkijken dat ik niet te specifiek wordt waarbij bijvoorbeeld een ander doelgroep zich niet welkom voelt. Dat van "mens achter de ondernemer" tip is een goeie. Ik had inderdaad gezocht op mensen die ondernemer zijn en die beroepsgroepen, maar niet zo zeer wat een ondernemer buiten openingstijden doet. Je zou dan kunnen denken aan iemand die interesse heeft in haarproducten op groothandel websites ofzo. De unique selling point is inderdaad het gebruik van telefoonnummers als contactmiddel ipv email adressen. Je hoeft niet meer aan iemand te vragen op welk mail account diegene zn agenda heeft geconfigureerd. Daarnaast kan je dan een unique link delen met diegene waarbij men kan reageren en de andere partij de bevestiging krijgt. Plus je kan zelf kiezen in welk agenda je de afspraak wilt opslaan ipv alleen je default agenda. Zo ziet het er dan uit als je een uitnodiging deelt met een 06 nummer: https://soplan.com/i=2516cea3-a924-4fc7-bd41-aa82babfb04b?p=318007951 Met Google Agenda of Apple Calendar of Outlook moet je altijd een e-mail adres invoeren. Hoeveel e-mail adressen heb jij en als ik jou vraag met welk mail adres jij je telefoonagenda hebt gekoppeld, weet je dat gelijk? Als jij mij belt voor een afspraak dan heb ik je 06 al, mits je anoniem belt, maar het opnoemen van je 06 gaat makkelijker dan het e-mail adres waar je agenda op gekoppeld zit.
  10. Ik heb een gratis digitale dienst/app die ik bij mijn doelgroep probeer te krijgen, maar ik loop vast hoe deze doelgroep te vinden en efficient te kunnen benaderen. Mijn doelgroep zijn ondernemers die een zelfstandige business runnen die op basis van afspraken werken. Denk aan fysiotherapeut, personal trainer, kapper e.d. Het product wat ik bied is een digitale agenda app wat werkt op basis van 06 nummers. Simpel gezegd kan iemand een afspraak maken in z'n agenda en personen uitnodigen op basis van telefoonnummers ipv een e-mail adres. De ontvanger van de uitnodiging kan de afspraak bekijken, reageren en de afspraak importeren in zijn/haar agenda en als diegene ook de app heeft, dan krijgt diegene ook push berichten van nieuwe uitnodigingen. Wat heb ik al geprobeerd en met welk resultaat - google Ads --> Ik kan niet specifiek genoeg zoeken op zelfstandige ondernemers of ondernemers in de genoemde branche - Facebook Ads --> Kan wel gerichter zoeken, maar erg duur en weinig resultaat. - KvK adressenbestand --> Heb een SMS gestuurd naar 100 ondernemers, maar 0 response. Krijg de indruk dat men niet zat te wachten op ongevraagde reclame. In dit bestand zit ook de vestigingsadres in, dus ik zou Direct Mailing kunnen overwegen. De ondernemers opbellen is een optie, maar vind ik in mijn ogen niet efficient. Kan maar slechts 1 ondernemer gelijktijdig spreken. - Via Via mond reclame --> Welwillendheid van vrienden en kennissen om mij heen om mijn dienst te delen met hun kapper, therapeut etc. Maar gaat ook niet efficient. Ik heb een technische achtergrond en 0 kennis van communicatie en marketing, het is mn vakgebied niet. Nu kan je zeggen dat ik iemand kan inhuren, wat ik in het verleden gedaan heb, maar ze kunnen geen garanties geven wat het oplevert en op basis van eerdere ervaringen ben ik niet echt overtuigd van hun diensten. Hebben jullie nog suggesties om mijn product onder de aandacht te brengen bij meerdere ondernemers op een efficiënte wijze? Ik loop echt vast op dit punt.
  11. Wat als je enkel lokale bedrijven benadert uit jouw woonplaats en bedrijven met een webshop. Dat je aan hun je bezorgdienst verkoopt in de vorm van "Vandaag door de klant besteld, vandaag ook bij de klant bezorgd" Of wellicht binnen een uur bezorgd na bestelling. Je moet dan even zelf uitrekenen wat rendabel is. Mooier is dat je meerdere pakketjes kunt ophalen en bezorgen. Wel of geen vast tarief afspreken met je klant of wellicht % van totale koopsom. Dus is een product 100 euro, en jij krijgt 10% als het product dezelfde dag afgeleverd wordt ofzo. Vroeger was de trend levering volgende werkdag. Nu zie je o.a. coolblue en bol.com met sommige producten en in sommige steden dat ze dezelfde dag nog leveren. Wat als jij het tijdsbestek nog korter kunt maken. Wel even kijken of je niet in dezelfde vaarwater als die fiets bezorgdienst zit (gorillaz ofzo)
  12. Ik kom uit de IT security sector en precies wat Rachid zegt. Je neemt een EV certificaat als je meer zekerheid richting je klanten wilt geven dat ze werkelijk met jouw website communiceren en niet die van een "hacker" die jouw domeinnaam gekaapt heeft. Voor nu is EV een overkill want de "gewone" mens ziet het verschil nog niet of weten het verschil nog niet. Wellicht als de browsers meer onderscheid gaan tonen (bijvoorbeeld website met EV cert geeft groen balkje en DV cert geeft oranje balkje) dat het dan wellicht loont om naar EV te gaan, maar dan is het puur om het groene balkje te krijgen en niet zo zeer om je website veiliger te maken. Voor financiële instellingen e.d. waar je 100% zeker wilt zijn dat je met de juiste website communiceert zou EV certs wel belangrijk zijn.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.