Ik ga binnenkort aan een langlopend project beginnen waarin ik per dag ga factureren, volgens mijn geldig tarief.
Als ik dit op de factuur onderverdeel in een deel "dagvergoeding" en een deel "vaste onkosten", kan ik dan nog steeds mijn lunchbonnetjes van de bedrijfskantine die ze daar hebben bewaren en aftrekbaar maken? Of gaat de belastingdienst dit niet pikken omdat ik al een post "vaste onkosten" heb gefactureerd?
Is het uberhaupt een voordeel om mijn factuur zo onder te verdelen?
Kan iemand mij uitleggen wat de fiscale voor en/of nadelen hiervan zijn? (Het lijkt mij op het eerste gezicht voordeliger, maar wellicht mis ik iets?)
Welke kosten kan ik dan nog apart opvoeren en welke zal de belastingdienst onder deze noemer gaan zien, zonder dat ik ze specificeer?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Jaffa
Jaffa
Vraagje:
Ik ga binnenkort aan een langlopend project beginnen waarin ik per dag ga factureren, volgens mijn geldig tarief.
Als ik dit op de factuur onderverdeel in een deel "dagvergoeding" en een deel "vaste onkosten", kan ik dan nog steeds mijn lunchbonnetjes van de bedrijfskantine die ze daar hebben bewaren en aftrekbaar maken? Of gaat de belastingdienst dit niet pikken omdat ik al een post "vaste onkosten" heb gefactureerd?
Is het uberhaupt een voordeel om mijn factuur zo onder te verdelen?
Kan iemand mij uitleggen wat de fiscale voor en/of nadelen hiervan zijn? (Het lijkt mij op het eerste gezicht voordeliger, maar wellicht mis ik iets?)
Welke kosten kan ik dan nog apart opvoeren en welke zal de belastingdienst onder deze noemer gaan zien, zonder dat ik ze specificeer?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/10753-vaste-onkosten-aparte-onkosten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag