• 0

Euro bv of niet

Hallo,

 

Ik heb een vraag die al vaker gesteld is maar wil nu mijn situatie voorleggen en daar eens een reactie op ontvangen.

 

Ik werk al 3 jaar via mijn eenmanszaak en hou daar een ruim salaris aan over nu betaal ik over alles IB en daar wil ik vanaf dus dat wordt een bv of Ltd. Nu is het zo dat ik een soort holding wil en daaronder twee werkmaatschappijen een voor mijn detacherings werkzaamheden en een voor de website die ik ga aankopen.

 

Mocht ik voor een BV gaan dan moet ik een storting doen en mijn eenmanszaak inbrengen. Maar dat gaat heel wat kosten en dan denk ik is het niet voor deliger dat ik een Ltd of Euro bv neem. Maar mocht ik een keer iets willen financiëren dan ben ik bang dat ik met mijn LTD niet ver kom. heeft iemand daar ervaring mee?

 

Wat is een representatief bedrag voor het maken van een inbreng verklarring want ik heb van mijn accountant een voor stel gehad (€ 5000) maar dat lijkt mij wat aan de hoge kant gezien mijn geringe administratie in mijn eenmanszaak.

 

Mocht het zo zijn dat ik voor een bv kies hoe zou ik dat het beste kunnen financiëren?

 

Mijn volgende vraag is ik weet dat het BV recht aangepast gaat worden dus dan is een BV niet veel meer dan een LTD dus eigenlijk niet veel verschil toch?

 

En nog iets wat ik helaas nog nergens heb kunnen ontdekken is, dat je een bv met terugwerkende kracht op kan richten. Maar hever terug kan je gaan? want dan zou ik kunnen wachten tot de wet is aangenomen.

 

Ik hoop dat ik via deze weg een advies kan krijgen zodat ik een juiste beslissing kan nemen.

 

alvast bedankt

 

Addy Geerts

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Hallo Addy,

 

Eerst even welkom hier op het forum.

Op je vraag zijn al heel veel antwoorden gegeven in het verleden. Je zou de zoekmachine eens moeten proberen en dan een uurtje vrijmaken.

 

Maar even heel kort door de bocht: