• 0

Hoeveel productieve uren kunnen jullie 'schrijven'?

Ik wil een eigen bedrijf starten (communicatie-advies en -uitvoering). Om in kaart te brengen welk tarief ik het beste kan hanteren, wil ik graag van jullie weten hoeveel tijd jullie kwijt zijn aan reizen, afspraken, lezen van literatuur, etc. Kortom, zaken die je niet in rekening brengt, maar wel in je tarief moet verwerken.

Communicatie is kunnen delen!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waarom zou je je richten op ervaringen van anderen? Calculeer wat je nodig hebt en richt daar je targets op in. Als reistijd een beperkende factor voor je is, zul je je omzet moeten weghalen uit een kleinere regio. En dus nee moeten zeggen tegen je impuls om een klant die te ver weg zit, aan te pakken.

 

Ik geef zelf advies en trainingen, combineer dat met een zorgtaak. Ik ben twee dagen ´binnen´ aan de Keukentafel, en drie dagen buiten. Met die laatste moet ik het verdienen en daarop is dus mijn tarief gebaseerd.

 

Belemmeringen zijn alleen dáár waar jij ze legt: denk over je eigen grenzen heen. Succes! J.

Met enthousiaste groeten, John

Link naar reactie
  • 0

Belemmeringen zijn alleen dáár waar jij ze legt: denk over je eigen grenzen heen. Succes! J.

 

Die belemmeringen probeer ik zoveel mogelijk te vermijden :)

 

Juist in die calculatie probeer ik mezelf niet al te rijk te rekenen door ervan uit te gaan dat ik alle uren die ik werk ook daadwerkelijk kan 'schrijven'.

Communicatie is kunnen delen!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 330 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.