• 0

Wat is werelds beste uitvinding?

Aanbevolen berichten

  • 0

Laatst had ik een discussie met iemand over de evolutie en ik probeerde mijn stelling "vroeger waren mensen niet dommer dan nu" te verdedigen. Naar mijn mening ontwikkelingen mensen zich wel maar dat is path dependent.......alles volgt op datgene wat in het verleden is gedaan. Wat nu gezien wordt als de slimmere mens is alleen te verdedigen als je een tijdpad weglaat en dan gaat vergelijken!!! We hebben maar een beperkte opslagcapaciteit wat betreft kennis.

 

Veel uitvindingen die hierboven aangvoerd worden zijn al tamelijk oud!

 

Zijn we nu slimmer dan toen?

 

Evert

Link naar reactie
  • 0

Lijkt me niet. Maar de waarde van een uitvinding hangt voor een groot deel af van de "schok" die je ermee teweeg brengt. Dus hoe revolutionair is het?

 

Tegenwoordig zijn we gewoon zoveel verder dat het lastig is om iets volledig nieuws te doen.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je eerst de exacte definitie van 'slim' moet weten.

 

De dikke van dale zegt:

slim (bn.)

1 snel van gedachten, van begrip of daarvan blijk gevend => bij de tijd, clever, die kun je wel om een boodschap sturen, gis, kien, pienter, snugger; <=> dom [iron.]

 

De mensen waren vroeg niet slimmer, ze wisten alleen minder. Er waren in die tijd zaken de nieuw en ongeloofwaardig waren. Mensen gingen het uitzoeken, berekenen en testen. Wij, als hun nakomelingen, kregen het resultaat van deze berekeningen en testen mee. Wij hoeven ons niet mee bezig te houden of de aarde rond is, hoe de zwaartekracht werkt en hoe we het beste vuur krijgen...

 

Nee, in deze tijd zitten dat soort zaken al in het basispakket. De aarde is rond Geen discussie over mogelijk, de energie die wij overhouden, kunnen we in nieuwe dingen steken. Waardoor we onze kennis weer uitbreiden. Wij houden ons bezig met vragen als: hoe kunnen we internet optimaal benutten? Hoe lossen we het fileprobleem op? Stel dat deze zaken opgelost worden, hoeveel is daar dan voor gerekent en getest? Onze kinderen krijgen het eindproduct mee en gaan zich misschien bezig houden met: "hoe kunnen we op de filevrije wegen de snelheid verhogen, zonder het geluid, het mileu en de veiligheid negatief te beinvloeden?

 

Persoon

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Wat de beste uitvinding is, is elke periode weer anders: vuur, wiel, schrift, wetenschap en wat moderner elektriciteit, stoommachine etc.

 

Van de laatste tijd denk ik toch dat de transistor ons een heel stuk verder heeft gebracht. Hieruit is bijv ook weer de chip onstaan, de basis voor de huidige computers.

 

Maar de allerbelangrijkste is natuurlijk spraak. Hoewel je hier niet echt meer kan spreken over uitvinden.

www.froggysoft.com voor al uw pda software

Link naar reactie
  • 0

He wat dachten jullie van die kruidenblikjes met die draai dopjes met aan de ene kan 1 gat en aan de andere een stuk of 10.

 

Even tussen jou en mij; uitvinding van mijn opa; helaas heeft hij er toendertijd (vlak na de oorlog ofzo) er geen octrooi op aangevraagd maar het idee verkocht voor; jawel....wel 25,- klinkende guldentjes....

 

 

Hilde

Thoughts are meant to live their own life and to be shared with others and cherished by millions

 

Hilde M.Makkinje

 

MissM@c LifeStylezz BV

info@LifeStylezz.nl

0649-058277

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 111 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.